Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9973 berichten | Pagina 573 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 572, 573, 574 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017, 09:40 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
2 x Dice Forge
1 x Tsuro
1x Sagrada

De dag ervoor 3 potjes gespeeld van Lost In Time van Jason St. Just (Chronos)


Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017, 10:38 
1. Stenen Tijdperk (2008)

Berichten: 1440
Woonplaats: Woudenberg
Near and Far :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Ik had geen idee wat te verwachten, want had deze helemaal niet op de radar. Een paar weken daarvoor mijn eerste Ryan Laukat gespeeld (Islebound) en dat was zeker wel aardig. Dit spel is het leukste spel dat ik dit jaar gespeeld heb en is meteen bovenaan mijn wish list gekomen. De combinatie van worker placement met story telling, de verschillende manieren om het te spelen (met volgens mij 10 verschillende karakters in een legacy campaign) of stand alone met 11 verschillende kaarten maakt dat dit spel heel veel replayability heeft, maar het speelt ook erg prettig weg. Aanrader!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017, 11:02 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Scythe blijft een prachtig spel

Dice Forge eerste keer wist het me niet te overtuigen met 2 spelers. Gisteren maar eens met 3 spelers gespeeld en het is een blijvertje geworden. Wel erg kort spel waar je dus snel keuzes moet maken met je dobbelsteen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017, 21:53 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Je moet inderdaad snel een juiste strategie of tactiek bedenken en toepassen [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017, 09:50 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Arkham Horror TCG gisteren voor het eerst gespeeld en ik moet zeggen, het speelt lekker weg. Er zitten wat verschillen in mechanieken ten opzichte van andere games in de serie maar voor een TCG erg logische en slimme mechanieken. Zoals het trekken van een 'skill test modifier' ipv een dobbelsteen worp, hierdoor kan je de moeilijkheidsgraad aanpassen of kunnen er andere modifiers toegevoegd worden in expansions. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het een kortere game zou zijn, we begonnen in de eerste campaign op easy/standard maar we hebben ondanks eer zeer goede poging niet kunnen winnen (en zeker 3+ uur bezig geweest voor we eieren voor ons geld kozen).

We hadden namelijk alles onder controle tot ons plannetje om Wendy naar de cruciale locatie te laten gaan terwijl ik tegen de baas aan het vechten was. Trok ik in de Mythos fase een kaart waarbij ik tijdens de skill check de maximale horror op liep die ik kon oplopen waardoor ik uit het spel lag. Met het verliezen van Roland Banks konden we beduidend minder goed vechten en kon ik met mijn nieuwe karakter niet voorkomen dat Wendy ten onder ging. Jammer maar al met al toch een leuke ervaring.

Gisteren op een verjaardag weer aan mijn bordspellen tax gewerkt. Eerst meegedaan met een vijftal potten Saboteurs met de uitbreiding, die blijft in combinatie met de uitbreiding erg leuk. Enkel het basisspel mist wat cruciale elementen mijn inziens.

Daarna Dixit gedaan met o.a. het zevende uitbreiding die ik cadeau had gedaan. Erg gave kaarten, goed over nagedacht en zeer mooie vernieuwende artwork.

Uiteindelijk nog afgesloten met een pot Formula D. Wederom met basis regels maar dit keer met twee rondes. Dit leek in eerste instantie een makkelijke winst voor de nummer één die voor liep in de eerste ronde en geen pitstop nodig had. Nies was minder waar want met z'n drieën kwamen we steeds dichterbij en haalden we in vierde bocht in. Er werden mooie risico's genomen en het was tot de laatste eindsprint echt super spannend. Uiteindelijk wist ik vanuit de laatste bocht zo te rollen dat ik op kop kwam en dus gegarandeerd als eerste mocht rollen voor de finish. Erg blij dat ik de knoop had doorgehakt en dit spel gekocht had. Biedt veel variatie, je kunt het zo makkelijk of moeilijk maken als je het zelf wil en speelt erg lekker weg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017, 11:43 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Hier kwam Near and Far op tafel, voor het eerst. Na wat eerste play-through filmpjes bekeken te hebben, was ik enigszins sceptisch. Alsof het van beide werelden (storytelling en worker placement) net niet genoeg zou hebben. Maar we hebben ons er prima mee vermaakt!
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 16:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 996
Woonplaats: Huis ter Heide
Near and Far :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: (Licht euro spel, maar de looks en het verhaal maken het een topper)
Century: Spice Road :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (Splendor-achtig, maar legt het accent net op een andere plek. Je kunt ze beiden in je collectie hebben volgens mij)
Kingdomino :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (simpel maar leuk)
Magic Maze :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (hectisch, maar erg leuk)
Wetlauf nach El Dorado :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (simpel maar leuk)
Harry Potter: Hogwarts Battle :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: (top thema, feest van herkenning, maar het spel blijft in de eerste 3 boeken veel te eenvoudig. Een goede coop moet je uitdagen, ook als het een coop voor de hele familie zou moeten zijn. Nog steeds hopen op meer.)

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017, 14:30 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1440
Woonplaats: Woudenberg
Russian Railroads :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Twee keer gespeeld, een keer solo tegen mezelf om het spel te leren kennen en de dag erna met onze spellengroep. Wij speelden met 3 en dat voelde wel okay (met 4 heb je net zoveel acties tot je beschikking en wordt het m.i. veel meer knokken om de beste plaatsen voor je workers en waarschijnlijk ook voor de startspelerpositie). Een echte worker placement en die spelen we niet zo veel meer tegenwoordig, en deze is mij goed bevallen. Speelt ook echt als een dieseltrein, komt langzaam op gang en je scoort de helft (zo niet meer) van de punten in de laatste twee rondjes. Thema vind ik wel leuk, maar voelt echt wel erg pasted. Je hebt geen moment het idee dat je echt bezig bent om de verbinding te leggen tussen de verschillende steden (in tegenstelling tot veel andere trainspellen). Deze wil ik zeker vaker spelen en waardeer deze op een 7,5, afgerond naar een 8.

Century: Spice Road :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Hier was ik, als fan van Splendor, erg benieuwd naar. Gisteren dan voor het eerst gespeeld met 2 en ik vind 'm wel aardig, maar vooralsnog niet meer dan dat. Mechanismen werken wel, artwork is prima, de metalen muntjes voelen erg luxe (lijkt wel een Kickstarter....), maar.....ik weet het niet. Splendor was ik meteen fan van, bij Century heb ik lauwwarme gevoelens. Speel het wel mee, maar zal het waarschijnlijk niet aanschaffen (eventueel in een ruil). Dus vooralsnog een 7, wellicht verandert dit nog als ik 'm vaker speel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017, 14:03 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Gisteravond heb ik met een vriendengroep twee potten Colt Express gedaan met voor de eerste keer de uitbreiding Marshall & Prisoners. Als degene met de meeste Colt Express ervaring had ik de rol van Marshall op me genomen en dat was niet makkelijk. Net als de bandieten ben je afhankelijk van je actie kaarten en de doelen. Helaas had ik een combinatie van pech met actie kaarten, nieuwigheden en lastige doelen. Tweede pot was iemand anders de Marshall en die had al wat betere combo's maar alsnog niet in de buurt van winst. Al met al erg leuk en die maakt het spel gevarieerder en de mogelijkheid met meer spelers :)

Aangezien beide potten lang duurden met 8 spelers hebben we met 6 man nog één pot Formula D gedaan. Voor vier was het de eerste keer maar ze waren op één na wel echt enthousiast. Het was ook super spannend tot in de laatste bocht. Meer dan 4 spelers is ook echt wel een toevoeging aan het spel, je kunt dan veel sneller en vaker schade oplopen en elkaar in de weg zitten. Des te meer leidt dan een mooie inhaalactie tot veel enthousiasme :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017, 23:22 
1. Stenen Tijdperk (2008)

Berichten: 1440
Woonplaats: Woudenberg
Puerto Rico :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Met mijn zoontje, spannend tot het eind! Uiteindelijk met 64-63 gewonnen. Blijft toch een heerlijk spel om zo af en toe weer eens op tafel te hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 01:12 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
Dice Masters: War of Light :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Memoir '44: :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 10:53 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Kemet :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Clank! Sunken Treasurs :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Vikings Gone Wild :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Alien Frontiers met Outer Beld expantie :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Geen slechte spellen deze keer dus. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 17:03 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Gisteren lekker spontaan met familie van mijn vriendin Mansions of Madness gedaan. De eerste keer het scenario Shattered Bonds gedaan en het was geen gemakkelijke klus. Op de een of andere manier hebben we wel goed aangevoeld hoe we het onderzoek moesten aanpakken en heb ik het zowaar lang uitgehouden met Harvey Walters. In de mythos phase na de tweede beurt werd ik namelijk bijna in één klap wounded. Uiteindelijk spawnde het monster bij mij en mijn schoonzus, en konden we wat rake klappen uitdelen en tijd rekken voor de andere 2 er waren. We hebben uiteindelijk het onderzoek weten op te lossen maar ik dit scenario wil ik zeker nog wel een keer spelen binnenkort met andere karakters :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 18:58 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Hier weer eens Lewis & Clark gespeeld. Spannende race geworden die ik nipt heb gewonnen. Eenvoudige mechanismen, lastige keuzes. Blijft een toppertje!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017, 19:32 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Vrijdag

Case 2 van Time Stories, de Marcy Case.
1 run maar kunnen doen, natuurlijk niet gehaald. Maar man, wat een verhaal, spanning is hoog genoeg, lastige keuzes die er zijn te maken. Goed gebruik gemaakt van de characters, maar ik ging toch plots dood. Ach ja, even wachten.
Paar locaties gehad, daarna geen TU meer. Ook niet in RL. Dus voor aankomende vrijdag weeer afgesproken.
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Om af te sluiten Love Letters
Ik heb een keer een hele mooie Japanese Court versie gehad van Christiaan. Voor 2 mensen was het nieuw, maar ook die waren er zo mee weg. Leuk als afsluiter en spannend tot laatste moment.
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 573 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 572, 573, 574 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®