Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2016, 13:20 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
roubosga schreef:
Nu nog even een 10-zijdige- en een 20-zijdige dobbelsteen aanschaffen :D


Het wordt tijd dat ik je uitnodig voor een cursus spellenmanie voor gevorderden. Zo kan het toch niet. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: za 23 jul 2016, 20:19 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Vorige week Imperial Settlers: Atlantis gekocht.
De volgende dag kreeg ik een mailtje van de dames van de spellenwinkel dat ik nog een tegeltje kon ophalen: De barnsteenroute.
Maar als ik op BGG kijk: https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... rage-tiles dan blijkt het om twee tegeltjes te gaan. Weet iemand hier het fijne van?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 18:43 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Het is een enkele tegel niet hee bijzonder, maar leuk om te hebben. Heb hem thuis liggen en er verder niet naar gekeken, nu op vakantie dus kan je er momenteel even niet meer dan dit over melden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 21:35 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
roubosga schreef:
Vorige week Imperial Settlers: Atlantis gekocht.
De volgende dag kreeg ik een mailtje van de dames van de spellenwinkel dat ik nog een tegeltje kon ophalen: De barnsteenroute.
Maar als ik op BGG kijk: https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... rage-tiles dan blijkt het om twee tegeltjes te gaan. Weet iemand hier het fijne van?

Antwoord op mijn eigen vraag:
De eigenaresse van de spellenwinkel heeft telefonisch contact gehad met WGG. Hun antwoord was: er komen nog veel meer uitbreidingen en bij de eerstvolgende wordt het tweede tegeltje verstrekt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 23:44 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
roubosga schreef:
roubosga schreef:
Vorige week Imperial Settlers: Atlantis gekocht.
De volgende dag kreeg ik een mailtje van de dames van de spellenwinkel dat ik nog een tegeltje kon ophalen: De barnsteenroute.
Maar als ik op BGG kijk: https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... rage-tiles dan blijkt het om twee tegeltjes te gaan. Weet iemand hier het fijne van?

Antwoord op mijn eigen vraag:
De eigenaresse van de spellenwinkel heeft telefonisch contact gehad met WGG. Hun antwoord was: er komen nog veel meer uitbreidingen en bij de eerstvolgende wordt het tweede tegeltje verstrekt.


Mooi, dan komen "3 is a magic number" en de "Aztecs" er vast ook aan! Meer is er volgensmij in het Engels ook nog niet verschenen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 00:12 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
De tweede promokaart "Vluchtelingen" zal later worden verspreid.

Daarnaast is White Goblin druk bezig met de vertaling van "3 is a magic number".
Ook de Azteken staan in principe op planning.

Er komt nog veel moois aan dus!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 07:32 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
De Azteken klinkt leuk.

De geruchten van functionele volken zoals vampieren of Ombies is dus niet waar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 10:44 
3. Fields of Green (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
Edwin84 schreef:
De Azteken klinkt leuk.

De geruchten van functionele volken zoals vampieren of Ombies is dus niet waar.

Ik hoop eerlijk gezegd ook dat dat niet gaat komen. Geef mij maar volkeren zoals ze nu al hebben uitgebracht. En anders maar geen extra volkeren, dan maar simpele maar leuke/goede uitbreidingen zoals Why Can't We Be Friends of 3 Is A Magic Number.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017, 22:34 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 239
Woonplaats: Beusichem
Zojuist voor het eerst gespeeld met mijn vriendin. Ik vond het echt geweldig!

Ik heb alleen het gevoel dat we spel enigszins verkeerd en zeker slecht speelden. Wat het meest onlogisch voelde is de spelduur. We speelden 5 rondes (10 beurten met zijn tweeën), zoals het spel beschrijft.

Echter na die vijf beurten hadden we beidden ongeveer 15 overwinningspunten, een sloot aan kaarten op hand en wat voelde als slechts een aantal gebouwen gebouwd.

Zou het kunnen door onze onervarenheid dat we 'niet zoveel deden', of ervaren meer mensen dit?

In mijn verwachting zou ik door willen bouwen totdat ik een gigantische stad heb en het einde van het scorebord wil halen.

Het kopen en bouwen en daarna uitbouwen van een stad spreekt me erg aan (beginnende bordspelspeler hier), zijn er spellen in het verlengde van Imperial Settlers?

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017, 22:50 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Je hebt weliswaar 5 rondes, maar niet maar 5 beurten. In iedere ronde heb je om en om de beurt totdat iedereen heeft gepast.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 19:27 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Eindhoven
BaSL schreef:
totdat iedereen heeft gepast.


en dat doe je alleen als je echt helemaal niets meer kunt :).

Dus al die kaarten op hand moeten voor een groot deel uitgespeeld kunnen worden. In het begin probeer je juist wat productiekaarten te spelen, zodat je voldoende inkomsten hebt. Daarna ga je meer de actie en punten kaarten proberen te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 19:59 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 239
Woonplaats: Beusichem
Duidelijke toelichting, bedankt! In plaats van om de beurt een actie, deden wij alles van 1 speler achter elkaar. En door wat suboptimale keuzes strandden de kaarten in onze handen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 18:56 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Ik ben momenteel met de solo variant bezig. Klopt het dat als je bij de virtuele tegenstander plundert, je die kaarten op de aflegstapel aflegt en niet op de puntenstapel? (Dit lijkt mij wel, maar wordt het op die manier niet wat eenvoudig?)

Ik lees hier ook iets over een campaign variant. Via Google vind ik nogal veel verschillende dingen (van kaartjes die je zelf moet printen, tot iets met lijstjes met cijfers?). Waar kan ik die ergens vinden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 19:24 
Avatar gebruiker
Sowieso schreef:
Ik ben momenteel met de solo variant bezig. Klopt het dat als je bij de virtuele tegenstander plundert, je die kaarten op de aflegstapel aflegt en niet op de puntenstapel? (Dit lijkt mij wel, maar wordt het op die manier niet wat eenvoudig?)

Ik lees hier ook iets over een campaign variant. Via Google vind ik nogal veel verschillende dingen (van kaartjes die je zelf moet printen, tot iets met lijstjes met cijfers?). Waar kan ik die ergens vinden?


Geplunderde kaarten gaan idd niet in de puntenstapel. Er is een officiële solo campaign die beschikbaar is op de website van portal games (is wel in het Engels)


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Imperial Settlers
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2018, 19:55 
10. Ascension: Deliverance (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
maartendp schreef:
Sowieso schreef:
Ik ben momenteel met de solo variant bezig. Klopt het dat als je bij de virtuele tegenstander plundert, je die kaarten op de aflegstapel aflegt en niet op de puntenstapel? (Dit lijkt mij wel, maar wordt het op die manier niet wat eenvoudig?)

Ik lees hier ook iets over een campaign variant. Via Google vind ik nogal veel verschillende dingen (van kaartjes die je zelf moet printen, tot iets met lijstjes met cijfers?). Waar kan ik die ergens vinden?


Geplunderde kaarten gaan idd niet in de puntenstapel. Er is een officiële solo campaign die beschikbaar is op de website van portal games (is wel in het Engels)
beetje jammer dat ze die nog niet fysiek hebben uitgebracht als een uitbreiding ofzo..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Imperial Settlers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Imperial Settlers, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®