Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 11:54 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 41
Woonplaats: Wijnegem
Dit is nieuw.
Ik speel ook dat je op voorhand de 2(3) acties bepaalt.
Indien je nu een kaart kan trekken en dan nog je actie kan kiezen maakt dit wel een verschil. aspect van inschatten en hopen op goed geluk is nu wat weg.
DeKerstman schreef:
LarsVanSchagen schreef:
DeKerstman schreef:
Ja, dat staat er toch? Je hebt 2 (of 3) acties en je kiest er een en voert deze uit, daarna kies je je 2e actie enz. Dus als je met je eerste actie een opdrachtkaart neemt of een tegel aanlegt, kun je met je 2e actie (en je 3e, als je "zon" hebt gedobbeld) besluiten om daar wat mee te doen.


Dit is dus fout. Je moet als eerste alle 2 (of 3) acties kiezen. Pas daarna ga je ze uitvoeren, maar dan moet je al gekozen hebben wat je met je tweede actie gaat doen.


Nee, dat is het niet. Nergens in de spelregels staat dat het zo moet. Het enige dat in de spelregels staat is dat je eerst de dobbelsteen moet rollen en daarna de acties kiezen. De officiƫle FAQ vermeldt zelfs dat het wel zo mag zoals ik heb beschreven.

Voor de volledigheid hierbij de link naar de FAQ op de website van Matagot:
http://www.matagot.com/IMG/pdf/takenoko_faq_eng-2.pdf


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 13:04 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Wauw dat maakt het spel wel anders -_-, ik geloofde het eerst niet maar het regelboek is in het engels en in het nederlands niet heel duidelijk dus ben ik op bgg de forums gaan afzoeken, en vond ook nog hier een bericht van matagot zelf:
https://boardgamegeek.com/thread/835715 ... been-asked

vraag ik me wel af hoe het komt dat zo'n grote groep het speelt met dat je eerst 2 acties kiest... is dit een soort van monopoly wat over de hele wereld met een variant regel wordt gespeeld? :shock:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 14:47 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Ik speel het toch ook zo dat je eerst je 1e actie kiest en dan op basis daarvan je 2e actie kiest. Maakt soms wel een verschil als je bv een kaartje kiest van de stapels, dat je dan op basis daarvan je je 2e actie daar op aanpast.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 20:03 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
missiloon schreef:
Wauw dat maakt het spel wel anders -_-, ik geloofde het eerst niet maar het regelboek is in het engels en in het nederlands niet heel duidelijk dus ben ik op bgg de forums gaan afzoeken, en vond ook nog hier een bericht van matagot zelf:
https://boardgamegeek.com/thread/835715 ... been-asked

vraag ik me wel af hoe het komt dat zo'n grote groep het speelt met dat je eerst 2 acties kiest... is dit een soort van monopoly wat over de hele wereld met een variant regel wordt gespeeld? :shock:


Leuke discussie dit.

Volgens mij heb ik het ook altijd zo gespeeld dat je eerst de ene actie kiest en uitvoert en dan de tweede.

Naar aanleiding van deze discussie gisteren eens de regels erbij gepakt, en met name de Engelse regels brachten me toch aan het twijfelen.

Omdat ze daar wat expliciter zeggen " to finalizetheir choices, the player puts two chips......." Kreeg ik toch het idee dat je eerst de twee keuzes moest maken en dan las uitvoeren.

Maar goed, blijkbaar is het nu toch opgelost met de reactie van Matagot zelf.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2016, 01:35 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Wij kiezen ook altijd eerst een actie en na deze is afgehandeld de volgende actie.

Ook kaarten in je hand houden kan maar let wel op dat je alleen maar in je eigen beurt je behaalde kaarten neer mag leggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 07:00 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Ik heb dit spel gisteren gekocht en uitgepakt, nog niet gespeeld. Ik heb de handleiding al doorgelezen en vroeg me iets af. Je moet dus een aantal opdrachten uitvoeren en als dat gelukt is krijg je die punten. Moet je de opdrachtkaarten houden als de opdracht gedaan is en open bij je neerleggen of gaan ze terug op de stapel? Op het spelbordje wat je bij je hebt is nl geen plek om kaarten te bewaren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017, 07:32 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
De opdrachten die je af hebt leg je open voor je neer. Zo kun je namelijk zien hoeveel opdrachten iedereen af heeft en hoeveel punten ze hebben. Het spel eindigt immers wanneer iemand een bepaald aantal opdrachten (afhankelijk van het spelersaantal) af heeft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: do 20 jul 2017, 10:07 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Je hoeft niet per se jouw opdracht te vervullen. Je kan ze een beetje opsparen om voor een verassingseffectje te zorgen ;) Let er wel op dat er een handlimiet is (weet niet meer als dit nu 3 of 5 kaarten waren)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: do 20 jul 2017, 12:22 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
tzijn er 5


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Takenoko
BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2017, 09:52 
4. Istanbul (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
ouwezeeman schreef:
Je hoeft niet per se jouw opdracht te vervullen. Je kan ze een beetje opsparen om voor een verassingseffectje te zorgen ;) Let er wel op dat er een handlimiet is (weet niet meer als dit nu 3 of 5 kaarten waren)

Nuance: akkoord qua panda-eet-opdrachten en territorium-opdrachten, wat betreft de bamboe-groei-opdrachten zou ik ze onmiddelijk uitspelen aangezien ze er exact moeten staan (geen 4 als er 3 afgebeeld zijn) dus dat kan snel evolueren en dan ben je je opdracht kwijt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regelvraag Takenoko  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten


Tags

Takenoko



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®