Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017, 15:18 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik wil hier toch even de stok in het hoenderhok gooien..
Is er al iemand die eens alles heeft nagekeken? Het spel gespeeld?

Omdat ik een groepspledge deed en de 6 bruine inpakdozen identiek waren deed ik ze allemaal open omdat er 1 moest bijzitten met extra add-ons. Die vond ik. (als laatste natuurlijk :wink: )
Als ik dan toch bezig was kon ik mijn spel ook in orde brengen. Ik heb graag dat alle "extra's apart zitten en dat ik ze kan bijvoegen wanneer ik wil. Maar er blijkt volgens mij maar weinig te kloppen t.o.v de KS pagina.

De inhoud van de corebox komt totaal niet overeen met wat er op de KS pagina staat, maar wel met wat er achteraan in het book of scripts staat. Dus ik neem aan dat dit correct zal zijn. Er is trouwens eens een update geweest dat ze het aantal kaarten of de vehouding ervan gingen aanpassen.

Maar dan de rest..... :sick:
Ik loop even de KS pagina af en probeer alles wat te schetsen.

1) De maker liet me op Essen weten dat er een aparte "tray" zou zijn voor de fiches. Dat is niet zo en ik heb de indruk dat je de standaard inlay moet gebruiken. Maar alles zit propvol. Vergeet het maar om hier nog ergens een add-on of iets bij in te steken.

2) Help the children promo kaart: Voor wat is die in godsnaam nodig? Meerwaarde 0.0 (maar wel aanwezig)

3) 60K: 2de spelbord op de achterzijde lijkt me in orde (maar lees verder voor de tactics KS!)

4) 100K: Closed envelope with secret one-time components: Totaal niet terug te vinden!

5) 130K: 5 scripts cards: kan ik helemaal niet onderscheiden.

6) Tactical expansion: De doos ging er niet bijzitten en dat wisten we. Maar in de basisdoos is er totaal geen plaats voor

150K : Waar is de tactical map?

160K: Het kan niet deze kaart zijn die op de achterzijde van de corebox staat. Want er staat een kruis bij de expansion wat wil zeggen dat het een KS exclusive is!

190K: 20 kaarten ipv 15

7)Sewers expansion: Wederom geen doos (was geweten maar kan niet in de corebox)
20 sewer cards ipv 30

8)260K: 5 script cards. Kan ik niet onderscheiden

9) Orphans expansion:
Bij elke mini zouden er 5 kaarten moeten zijn. ik heb 9 kaarten. Ook kloppen de nummers niet. Zo heb ik kaarten K1/K3/K5/K7 en K8)Op de andere kaarten staat dat ik moet kijken naar K4 en K6. Maar die zijn er niet! En hoe speel je die kinderen? Totaal geen spelregels te bespeuren..

10) 305K: 5 special fitting cards: Dit zijn er nu 6

11) 315K: Save game is nog niet beschikbaar

12) 325K: Niet te controleren

13) Farmers expansion: Doos zelfde opmerking
380K: Kaarten kloppen helemaal niet (3 events is nu 1, residents ok, Night Raid is 1 ipv 2, visitor ok, maar dan komen er 2 special fitting kaarten bij)

14) 410K: Als ik aanneem dat enkel de mini een KS exclusive is, hoe is dan die 20 extra scripts na te kijken. Kan dit in het corebox worden gespeeld als je dan die mini niet zou hebben??

15) Heart of the city KS exclusive
50 additional scripts. Dit lijkt me een apart boek te zijn. En als ik de kaarten lees dan staat daar "find that number in the Heart of City Book and resolve the corresponding text." Dus die 50 scripts kunnen nooit in het script book van de corebox staan!!
Ik heb hier 6 dozen KS stretchgoals staan en in geen enkele is zo een boek te vinden.

Verder heb ik een aantal kaarten "over" waarvan ik niet weet bij wat ze horen.
bvb "our street" en de "Desperate measures"

Spelregels zijn er ook nergens te vinden, maar daar dient het journaal dan voor. Maar hoe kan je dan die extra's bij in het spel brengen? Daar moet toch ergens uitleg voor zijn????

Het zou me niet verbazen dat er al een heleboel (virtuele) inkt gevloeid is hieromtrent maar ik had graag snel jullie ervaringen gelezen. Zeker wat het spelmateriaal betreft!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017, 17:27 
Sojaboon

Berichten: 27
Ik nen er jammer genoeg vandaag nog niet aan toegekomen, maar kijk het morgen eens naar voor hoeverre het hier klopt.

Laat he hier dan zeker weten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017, 22:54 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Diversen onderdelen die je nu op noemt zaten volgens mij in een grote envelop zoals de tactics map en book of script van heart of the city. En de envelop met secret inhoud.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 04:42 
Jakkiebak!

Berichten: 65
Woonplaats: Enschede
Dat klopt, daarnaast is er een strechgoal boekje meegeleverd waarmee je precies kan zien waar alle extras definitief uit zouden moeten bestaan en hoe je ze moet gebruiken.
Ter info; ik had alleen een basispledge met SGs. Deze heb ik met wat moeite allemaal in de originele doos met originele insert kunnen passen.
Wel liggen de geverfde miniaturen nu op een hoop in een vak, maar daarvoor zou de vernis moeten beschermen.

Het lijkt er op dat jij alleen core pledges hebt gehad met de bruine SG doos maar niet de papieren die daar bij horen.. als dat echt zo is natuurlijk even contact opnemen..


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 04:44 
Jakkiebak!

Berichten: 65
Woonplaats: Enschede
Overigens zijn alle SG en uitbreidingskaarten gemarkeerd. Ik hou ze zelf in een apart vakje van de insert om inderdaad gefaseerd toe te voegen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 13:10 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
"assumption is the mother of all f ups" zeggen ze wel eens. Dit is daar een mooi voorbeeld van! Nergens kan je vinden dat er nog items in de UPS enveloppe zouden zitten! Zeker niet als er een apart doosje is waar in het groot Stretch goals opstaat en waarbij op de enveloppe staat: "Place UPS shipping documentation here".
Die lag bij mij al bij het oud papier!!!! Ik dacht dat er ofwel reclame inzat ofwel een document wat wij op het werk een "Matpack" noemen. En al zeker omdat bij de persoon met de extra add-on. Dit item voor een stuk bijstak in de bruine Sg doos en de map/kaarten/fiches gewoon in een stuk plastiek in de doos.
Als je nu het boekje van de SG kan volgen dan lijkt alles compleet te zijn.

Maar toch vraag ik me dan af of we die 2 extra add ons als de extra script kaarten moeten beschouwen.... En waarom er zoveel verschil opzit tov hun KS pagina...

Maar het ziet er toch wat beter uit nu. Al een pak van mijn hart! Ik hoop dat er niet teveel zijn die het niet direct nakeken en waarvan de UPS enveloppe wel al weg is!

yvof schreef:
Diversen onderdelen die je nu op noemt zaten volgens mij in een grote envelop zoals de tactics map en book of script van heart of the city. En de envelop met secret inhoud.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Joverowa op zo 30 jul 2017, 13:35, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 13:11 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik heb ook enkel de core box en de SG.
Amaai, kreeg jij alles in de core box???? Dan was jij de beste van de klas in Tetris waarschijnlijk :D

martijn-v-g schreef:
Dat klopt, daarnaast is er een strechgoal boekje meegeleverd waarmee je precies kan zien waar alle extras definitief uit zouden moeten bestaan en hoe je ze moet gebruiken.
Ter info; ik had alleen een basispledge met SGs. Deze heb ik met wat moeite allemaal in de originele doos met originele insert kunnen passen.
Wel liggen de geverfde miniaturen nu op een hoop in een vak, maar daarvoor zou de vernis moeten beschermen.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 13:16 
Jakkiebak!

Berichten: 65
Woonplaats: Enschede
Afbeelding

Afbeelding

Enig paswerk maar lang niet onmogelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 13:30 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Proper!
martijn-v-g schreef:
Enig paswerk maar lang niet onmogelijk.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2017, 17:59 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Morgen komt mijn groepspledge binnen. Ik laat weten als het binnen is en on iedereen even wat zijn voorkeur is qua afhandeling.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - TWOM: Kijk jullie dozen na!  

Gebruikers die deze topic waarderen

Stoffel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

This War Of Mine



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®