Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2017, 15:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
999 Games lanceert deze zomer onder de naam EXIT: Het Spel een nieuwe spellenreeks met het thema ‘escape room’. Het principe van een escape room: een groep wordt in een ruimte ingesloten en heeft 60 minuten om te ontsnappen. Daartoe gaan ze gezamenlijk op zoek naar aanwijzingen en lossen ze puzzels op, om daarmee sleutels of cijfercombinaties voor de sloten te verdienen.

EXIT: Het Spel is ontworpen door het succesvolle auteursechtpaar Inka en Markus Brand. Zij hebben voor de aftrap drie spellen met verschillende thema’s bedacht, maar er zijn nog meer spellen in ontwikkeling. In Duitsland is EXIT: Het Spel genomineerd voor het Kennerspiel des Jahres 2017. De eerste drie spellen zijn vanaf begin juli verkrijgbaar. Ze zijn geschikt voor 1-6 spelers vanaf 12 jaar en hebben een adviesprijs van 14,99 euro.

Afbeelding

  • EXIT: De Verlaten Hut. Tijdens een nachtelijke storm houdt de auto ermee op en zoeken de spelers beschutting in een verlaten blokhut. De volgende ochtend zijn alle ramen en deuren met cijfersloten vergrendeld.
  • EXIT: De Grafkamer van de Farao. Een groep toeristen bezoekt het graf van Toetanchamon. Ze raken gescheiden van de rest van het gezelschap en belanden in een mysterieuze grafkamer, waarvan de toegangsdeur plotseling sluit.
  • EXIT: Het Geheime Lab. De spelers hebben zich aangemeld als proefpersonen in een laboratorium. Plotseling ontsnapt er damp uit een reageerbuis en valt iedereen in slaap. Wanneer de groep ontwaakt, is de deur van het laboratorium op slot.
Aan het begin van het spel beschikken de spelers over een codeschijf en een boek met een afbeelding van de ruimte. Hierop zijn verschillende voorwerpen met allerlei symbolen afgebeeld. Door te combineren, samen te werken en creatief te denken, ontdekken de spelers gaandeweg nieuwe aanwijzingen, lossen ze raadsels op en kraken ze de codes. Ook de fans van ‘Legacy-systemen’ komen aan hun trekken, tijdens het spel wordt er van alles gevouwen, beschreven of verscheurd. Nadat het raadsel is opgelost, is het desbetreffende spel niet meer speelbaar.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/06/02/exit-het-spel/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017, 23:19 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Citaat:
..., tijdens het spel wordt er van alles gevouwen, beschreven of verscheurd. Nadat het raadsel is opgelost, is het desbetreffende spel niet meer speelbaar


Is het na 1x spelen echt over and out? Of is er een manier om de gebruikte zaken te downloaden en printen zoals bij Escape Room: The Game zodat anderen het spel nadien nog eens kunnen spelen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017, 08:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Kevin schreef:
Citaat:
..., tijdens het spel wordt er van alles gevouwen, beschreven of verscheurd. Nadat het raadsel is opgelost, is het desbetreffende spel niet meer speelbaar


Is het na 1x spelen echt over and out? Of is er een manier om de gebruikte zaken te downloaden en printen zoals bij Escape Room: The Game zodat anderen het spel nadien nog eens kunnen spelen?


De uitgevers zijn er helder over: over en uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 15:55 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Heb net De Verlaten Hut gespeeld. Je kunt het echt maar 1x spelen. Sommige dingen maak je gewoon kapot. Theoretisch gezien kun je natuurlijk iemand anders vragen om van alles kopieën te maken en die uit te printen (zodat je zelf niet stiekem iets ziet). Dan kun je het spel wel zelf behouden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017, 22:40 
Meeple

Berichten: 14
Woonplaats: Antwerpen - Noord
Erwin schreef:
Kevin schreef:
Citaat:
..., tijdens het spel wordt er van alles gevouwen, beschreven of verscheurd. Nadat het raadsel is opgelost, is het desbetreffende spel niet meer speelbaar


Is het na 1x spelen echt over and out? Of is er een manier om de gebruikte zaken te downloaden en printen zoals bij Escape Room: The Game zodat anderen het spel nadien nog eens kunnen spelen?


De uitgevers zijn er helder over: over en uit.


Daar heb ik het altijd moeilijk mee. In het geval van bv. Pandemie Legacy vind ik het de kost nog waard omdat je het spel 12 tot 24 keer speelt, maar om een spel 1x te spelen is de prijs naar mijn mening toch hoog.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2017, 07:58 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jintro schreef:
Daar heb ik het altijd moeilijk mee. In het geval van bv. Pandemie Legacy vind ik het de kost nog waard omdat je het spel 12 tot 24 keer speelt, maar om een spel 1x te spelen is de prijs naar mijn mening toch hoog.

Deze afweging moet je inderdaad telkens maken bij een Legacy-spel. Geen makkelijke afweging voor verzamelaars... ik kan het weten.
Uiteraard zit er ook een verschil in prijs tussen beide spellen. Misschien moeten we het gewoon bekijken als een toegangsticket voor een bepaalde periode spelplezier/spelbeleving met een aantal spelers? Net zoals je betaalt voor een bezoek aan de bioscoop, een escaperoom of een pretpark?

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2017, 08:04 
Avatar gebruiker

Berichten: 994
Woonplaats: Huis ter Heide
Bart schreef:
Jintro schreef:
Daar heb ik het altijd moeilijk mee. In het geval van bv. Pandemie Legacy vind ik het de kost nog waard omdat je het spel 12 tot 24 keer speelt, maar om een spel 1x te spelen is de prijs naar mijn mening toch hoog.

Deze afweging moet je inderdaad telkens maken bij een Legacy-spel. Geen makkelijke afweging voor verzamelaars... ik kan het weten.
Uiteraard zit er ook een verschil in prijs tussen beide spellen. Misschien moeten we het gewoon bekijken als een toegangsticket voor een bepaalde periode spelplezier/spelbeleving met een aantal spelers? Net zoals je betaalt voor een bezoek aan de bioscoop, een escaperoom of een pretpark?


15/ (2 tot en met 6) = ongeveer 7 tot 3 euro pp voor een activiteit van een uur.

Als we van het duurste uitgaan is het net zo duur als een bioscoopbezoek. Goedkoper dan het theater. Goedkoper dan een echte escape room. Goedkoper dan laserschieten, karten, een broodje gezond bij de AH to go en een een Twix uit de automaat. Kun je ook allemaal maar 1x doen. Ik kan nog wel even doorgaan. :wink:

Het moet niet zo zijn dat ik voor alle spellen als het ware per uur betaal (of zo de redeneer of de kosten ervan OK zijn), voor de escape room-achtige spellen vind ik het een prima deal. :D

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2017, 09:16 
9. Carson City (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Ik vind toch nog wel een wezenlijk verschil zitten tussen een Legacy titel en EXIT (als ik het goed begrijp, want laatstgenoemde ligt hier nog om gespeeld te worden).

Als je Legacy hebt 'uitgespeeld', heb je nog steeds een spel over. Je kunt dat spel toch gewoon door blijven spelen als een Risk of Pandemic met de regelaanpassingen die je hebt gedaan tijdens het spelen? De legacy ervaring zelf is dan ten einde, en kan mij (zeker bij Risk) voorstellen dat je het helemaal zat bent, maar het spel is nog wel te spelen.

Bij Exit is dit niet het geval. Zoals ik er nu in sta, speel ik het spel straks een keer en daarna gaat het (na wat foto's voor de review) direct richting de vuilnisbak. Of zie ik dit verkeerd?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017, 12:20 
Professor Pimpel

Berichten: 211
Woonplaats: Weert, Nederland
Flash schreef:
Ik vind toch nog wel een wezenlijk verschil zitten tussen een Legacy titel en EXIT (als ik het goed begrijp, want laatstgenoemde ligt hier nog om gespeeld te worden).

Als je Legacy hebt 'uitgespeeld', heb je nog steeds een spel over. Je kunt dat spel toch gewoon door blijven spelen als een Risk of Pandemic met de regelaanpassingen die je hebt gedaan tijdens het spelen? De legacy ervaring zelf is dan ten einde, en kan mij (zeker bij Risk) voorstellen dat je het helemaal zat bent, maar het spel is nog wel te spelen.

Bij Exit is dit niet het geval. Zoals ik er nu in sta, speel ik het spel straks een keer en daarna gaat het (na wat foto's voor de review) direct richting de vuilnisbak. Of zie ik dit verkeerd?

Klopt, deze is eenmalig en weggooien.

Ik ken overigens niemand die Pandemic Legacy na 'uitspelen' nog een keer op hetzelfde bord speelt. Ja, het is theoretisch mogelijk maar het is er mijns inziens ook niet op gemaakt. Dit dan weer in tegenstelling tot Charterstone, waar het eindproduct juist wel bedoeld is om (eindeloos) door te spelen. Geen idee over Risk Legacy.

Het is voor velen een drempel te hoog, zo'n spel maar een beperkt aantal keer kunnen spelen. Jammer voor ze, want het is absoluut een bijzondere ervaring!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017, 12:29 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
wnverhoef schreef:
Het is voor velen een drempel te hoog, zo'n spel maar een beperkt aantal keer kunnen spelen. Jammer voor ze, want het is absoluut een bijzondere ervaring!


Dat ben ik wel met je eens hoor. Maar als ik het dan vergelijk met spellen als Unlock!, Escape Room: The BoardGame en Deckscape (mocht die in de toekomst in het Nederlands verschijnen), dan geef ik toch de voorkeur aan die titels.

De ervaring is dan vergelijkbaar, maar tegelijkertijd kan ik er nadat ik het heb gespeeld nog iemand anders blij mee maken :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017, 12:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Flash schreef:
wnverhoef schreef:
Het is voor velen een drempel te hoog, zo'n spel maar een beperkt aantal keer kunnen spelen. Jammer voor ze, want het is absoluut een bijzondere ervaring!


Dat ben ik wel met je eens hoor. Maar als ik het dan vergelijk met spellen als Unlock!, Escape Room: The BoardGame en Deckscape (mocht die in de toekomst in het Nederlands verschijnen), dan geef ik toch de voorkeur aan die titels.


Deckscape komt binnenkort bij 999 Games.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017, 12:52 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Boeken kosten vaak meer dan 15 euro per stuk en die lees ik ook slechts 1 keer. Ik vind het een mooie deal.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017, 12:55 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
ditterio schreef:
Boeken kosten vaak meer dan 15 euro per stuk en die lees ik ook slechts 1 keer. Ik vind het een mooie deal.

Ja, maar heb jij een gemiddeld boek in 1u of laat dan nog staan 5u uit? :wink:
Punt is natuurlijk ook dat er voor het geld dat je aan dit spel geeft ook nog honderden andere goede spellen zijn die je wél meermaals kan spelen. Inclusief andere Escape room spellen...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017, 13:09 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
The Iced One schreef:
Punt is natuurlijk ook dat er voor het geld dat je aan dit spel geeft ook nog honderden andere goede spellen zijn die je wél meermaals kan spelen. Inclusief andere Escape room spellen...


Escape room the game kan je inderdaad meermaals spelen (als je alles opnieuw afprint), maar dat ga je nooit doen, want je kent de oplossingen al. Dus eigenlijk komt dat op hetzelfde neer.

Vergelijk het dan met een echte escape room. Dat kost 20 euro per persoon. Met 5 deelnemers kost dat 100 euro. Voor dezelfde prijs kan je bijna 7 exit spellen kopen. Het is maar hoe je het bekijkt :wink:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: EXIT: Het Spel
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017, 13:12 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Erwin schreef:
Deckscape komt binnenkort bij 999 Games.


Dat is goed nieuws! Gaat direct op het wensenlijstje :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - EXIT: Het Spel  

Gebruikers die deze topic waarderen

Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, EXIT: De Grafkamer van de Farao, EXIT: De Verlaten Hut, EXIT: Het Geheime Lab, EXIT: Het Spel, Inka Brand, Kennerspiel des Jahres 2017, Markus Brand



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®