Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



46 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2017, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingZ-Man Games komt eind dit jaar met Pandemic: Rising Tide, een coöperatief spel waarin de Nederlandse strijd tegen het dreigende water centraal staat. Dit is het tweede spel in de Survival Series, een reeks zelfstandig speelbare varianten op de coöperatieve topper Pandemic. Deze uitgave heeft een relatie met het Pandemic Survival toernooi, waarvan de finale later dit jaar in Nederland plaatsvindt. Daarmee is de verbinding met Nederland nog niet compleet, Matt Leacock werkt in dit spel samen met de gerenommeerde Nederlandse spelauteur Jeroen Doumen.

Afbeelding

Pandemic: Rising Tide speelt zich af op een kaart van Nederland. In dit spel wordt geen strijd geleverd tegen levensgevaarlijke ziektes, maar tegen het water. De spelers moeten vier moderne hydraulische installaties bouwen, waaronder de Deltawerken, om het land tegen het stijgende water te beschermen. De voltooiing van zo’n installatie levert meteen een bonus op. Zo kun je via de Deltawerken het zuiden van het land beschermen tegen de Noordzee, waardoor je jouw inspanningen op andere provincies kunt richten. Het waterpeil in de provincies wordt aangegeven met behulp van blokjes, waarvan er gaandeweg meer op het bord verschijnen. Gelukkig kun je de dreiging in de risicovolle provincies indammen door strategisch geplaatste dijken of door het wegpompen van water via door windmolens aangestuurde gemalen. Een gemaal kan een blokje verwijderen uit elke provincie die via de overstroming is verbonden. Wanneer je gemalen en dijken goed combineert, kun je provincies beschermen en tegelijkertijd water uit overstroomde gebieden wegpompen.

Afbeelding

De bekendmaking van het spel viel eerder deze week wat in het water. Men werd zich vlak na de publicatie bewust van de gevoelige samenloop van de speltitel en de natuurramp in het zuiden van de Verenigde Staten. Een paar dagen later volgde alsnog de officiële bekendmaking, inclusief de sympathieke toezegging van uitgever en spelauteurs om een deel van de opbrengst te doneren aan de slachtoffers van orkaan Harvey.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/09/01/pandemi ... sing-tide/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2017, 09:04 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Supercool! Jammer dat onze groep geen coop speelt anders was dit een must have.

Ziet er echt mooi uit.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2017, 09:46 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik kijk hier erg naar uit; Pandemic Iberia vind ik een topper en ik hoop dat deze zich in Nederland afspelende versie minstens zo goed gaat zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2017, 13:11 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
Komt er ook een Nederlandse editie uit?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 02 sep 2017, 14:54 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben eigenlijk helemaal niet van co-op's, maar deze zou ik toch wel gaaf vinden om te hebben...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 00:18 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Noviomagum schreef:
Ik ben eigenlijk helemaal niet van co-op's, maar deze zou ik toch wel gaaf vinden om te hebben...


+1


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 00:46 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
freeze schreef:
Noviomagum schreef:
Ik ben eigenlijk helemaal niet van co-op's, maar deze zou ik toch wel gaaf vinden om te hebben...


+1

+1

ik ook, laat maar komen.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 08:26 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Ik ben vooral enorm benieuwd wat Jeroen Doumen (Splotter) ervan gemaakt heeft.
De verandering van verschillende epidemieën naar stijgend water is alvast opmerkelijk en verfrissend :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 17:55 
5. Concordia (2013)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Deze ga ik ook volgen! Neem aan dat Essen te vroeg komt voor deze variant?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 20:03 
1. Piraten & Kooplui (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
JeVo schreef:
freeze schreef:
Noviomagum schreef:
Ik ben eigenlijk helemaal niet van co-op's, maar deze zou ik toch wel gaaf vinden om te hebben...


+1

+1

ik ook, laat maar komen.

Jep, hier ook zo'n iemand :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:07 

Berichten: 149
Woonplaats: 's-Gravenzande
wat gaaf zeg! Wil ik graag hebben!!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 11:19 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Deze ga ik vast en zeker kopen. Ik denk dat het uitbreken van ziektes zich uitstekend laat vertalen naar het doorbreken van dijken.

Maar de vormgeving valt me toch wel een beetje tegen. Erg flets en voorzichtig. De oorspronkelijke Pandemie was lekker los. Dit had wel wat meer Van Gogh gemogen. Mondriaan voor mijn part.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 12:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
hermanroozen schreef:
Maar de vormgeving valt me toch wel een beetje tegen. Erg flets en voorzichtig. De oorspronkelijke Pandemie was lekker los. Dit had wel wat meer Van Gogh gemogen. Mondriaan voor mijn part.


Hier ben ik het voorzichtig mee eens, in detail kan het nog meevallen. Pandemic Iberia ziet er op een klein plaatje ook niet zo mooi uit als het in het echt blijkt te zijn.

Voluit ben ik met je eens dat de uitvoering misschien iets meer 'Dutch Design' had mogen uitstralen. Het bord is gelukkig niet al te truttig maar strak is anders.

Beetje raar vind ik de bergen rond Eindhoven.
(kijkt uit raam)
Geen bergen hier. Helaas.

Desalniettemin staat Pandemic Rising Tide met stip in mijn Hebbe-hebbe-topzes.
:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 12:05 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
hermanroozen schreef:
Deze ga ik vast en zeker kopen. Ik denk dat het uitbreken van ziektes zich uitstekend laat vertalen naar het doorbreken van dijken.

Maar de vormgeving valt me toch wel een beetje tegen. Erg flets en voorzichtig. De oorspronkelijke Pandemie was lekker los. Dit had wel wat meer Van Gogh gemogen. Mondriaan voor mijn part.


Klopt, alhoewel het nog altijd mooie artwork is ... ik heb deze week nog eens uitgebreid de artwork van Pandemic Iberia bekeken, fenomenaal ... in vergelijking daarmee ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 14:05 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Jerome schreef:
Hier ben ik het voorzichtig mee eens, in detail kan het nog meevallen. Pandemic Iberia ziet er op een klein plaatje ook niet zo mooi uit als het in het echt blijkt te zijn.

Voluit ben ik met je eens dat de uitvoering misschien iets meer 'Dutch Design' had mogen uitstralen. Het bord is gelukkig niet al te truttig maar strak is anders.

Beetje raar vind ik de bergen rond Eindhoven.
(kijkt uit raam)
Geen bergen hier. Helaas.

Desalniettemin staat Pandemic Rising Tide met stip in mijn Hebbe-hebbe-topzes.
:thumbup:


Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat die grijsachtige vegen (die jij bergen noemt en ik kan me voorstellen dat dat op het plaatje zo overkomt) eerder staat voor "boven de zeespiegel". De gekleurde delen zouden dan "onder de zeespiegel" voor moeten stellen.
Geen idee of mijn aanname klopt, maar dit is het gevoel dat ik bij het plaatje krijg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
46 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Pandemic in Nederland: Rising Tide  

Gebruikers die deze topic waarderen

Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Piet en 7 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Jeroen Doumen, Matt Leacock, Pandemic Survival Series, Pandemic: Rising Tide, Z-Man Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®