Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.



19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 11:42 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Hallo allemaal!

Ik ben Nico,

Na jaren en jaren gebaald te hebben dat er in Almere geen bordspellen winkel was toen ik er opgroeide (ik moet altijd uitwijken naar Utrecht of Amsterdam), kwam ik in ongeveer 2008 op het idee om een bordspellen winkel te gaan starten in Almere.
In 2011/2012 kwam er meer actie in het plan en ben ik het land rondgereisd om met verschillende winkeliers te spreken, er is toen een ondernemingsplan opgezet.

Aangezien de huren toen te hoog bleken te zijn is het plan in eerste instantie afgeblazen.

Begin dit jaar begon het toch weer te kriebelen en is er een tweede ronde geweest van ondernemingsplannen schrijven, research in demografische gegevens en dat soort activiteiten.

Na weer met meer mensen gesproken te hebben en hen te vragen naar verwachte omzet, maandelijkse lasten etc. is het gebleken dat het toch echt vrijwel onmogelijk is om op eigen kracht naar de bank te stappen, een winkelpand van 2000 euro huur te betalen en ook nog een enorme lening terug te betalen aan een bank.

Daarom ben ik nu sinds Juni actief als Reality-Games, sinds 14 Augustus is de webshop te vinden op www.reality-games.nl waar ik naast een gedeelte van mijn collectie ook nog verschillende nieuwe spellen aanbied.

De bedoeling is om over de jaren genoeg geld te verdienen en het assortiment uit te breiden tot ik een pandje van ongeveer 600-800 euro huur op een industrie kan huren om dat in te richten als ontmoetingsplek en speelplek voor alle bordspel-liefhebbers uit de omgeving Almere.
Aangezien in de moderne maatschappij dit soort plekken alleen een bestaansrecht hebben als er ook geld verdient wordt (de huur moet ergens van betaald worden!) zal deze locatie natuurlijk ook een winkel zijn waar de beste bordspellen beschikbaar zullen zijn.

Voor nu is er dus de webshop reality-games.nl en zijn we te vinden op facebook op https://www.facebook.com/Reality-Games- ... =bookmarks.

Hier zal ik evenementen organiseren (voorlopig nog ik mijn appartementje in Almere) en kunnen de spellen opgehaald worden.

Verder kan ik helaas als kleine zelfstandige ondernemer met een zeer beperkt budget nog niet zulke aantrekkelijke voorwaarden qua gratis verzending, kortingen etc. aanbieden als de huidige grote online jongens.

Vanaf €150 euro gratis verzonden.
Voor leden van Bordspelmania de volgende code voor 5% korting vanaf €50:
Bordspelmania5


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 12:10 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Maak er wat van.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 12:25 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Veel succes !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 16:32 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Aha dan eindelijk aan de Flevopolder een winkel! Als ik onderweg ben naar Dronten kom ik zeker eens langs!
Veel succes!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 16:40 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Jullie filter gaat niet helemaal goed.

Ik check op tweedehands en krijg dan op laatste pagina pre-orders te zien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2017, 16:42 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Zal eens kijken of ik kan vinden waar dat aan ligt :shock:

- Filter zou nu moeten werken, maar heb helaas het categorie filter daarvoor moeten uitschakelen, de twee filters zaten elkaar in de weg. Even een oplossing zoeken zodat mensen toch nog op categorie kunnen filteren :)

Bedankt voor het melden!

Bedankt voor jullie reacties allemaal!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2017, 15:49 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Aangezien ik regelmatig spellen uitleen aan mensen heb ik de suggestie gekregen om eens te denken aan iets van een spelotheek.

Met de alsmaar stijgende prijzen van bordspellen, en het feit dat er ZO veel nieuwe uitkomen (vorig jaar op Essen al meer dan 1000) heb ik het idee dat veel mensen eerder de verbreding opzoeken dan de verdieping.

Vandaar dat ik zat te brainstormen over iets van een spelotheek het idee is dat:

Je kunt een 2dehands spel huren voor een week voor 10% van de 2dehands prijs, je betaalt hierbij borg gelijk aan de totale prijs van het spel. Breng je het spel binnen een week weer terug, krijg je 90% van het bedrag terug (mits het spel nog steeds intact en compleet is), bevalt het spel je? Dat kun je het gewoon houden!

Voor nieuwe spellen die je "huurt" geldt dan dat je het binnen een week terug kan brengen voor 80% van de nieuwprijs.

Ik zat ook te brainstormen aan een soort van Club idee in plaats van een winkel, waarbij mensen 5-10 euro per maand betalen om gebruik van de ruimte en collectie spellen te maken, en ook dit bedrag dan kunnen inzetten om spellen te huren/kopen.

Ik zit aan manieren te denken om in de moderne internet tijd een plek te hebben waar mensen sociaal samen kunnen komen om te spelen, maar waar ik toch de huur van moet kunnen betalen op de een of andere manier.

Verder wil ik de prijzen redelijk houden, zelfs wanneer de fysieke locatie gerealiseerd is. Het is logisch dat fysieke winkels met meer overhead hogere prijzen rekenen dan de online competitie, aan de andere kant koop je precies hetzelfde product voor een stuk minder. Mensen voelen zich nu misschien schuldig wanneer ze een spel online aanschaffen in plaats van bij hun lokale spellenboer. Aan de andere kant zijn we allemaal Nederlanders en ben je een dief van je eigen portemonnee wanneer je hetzelfde spel voor meer aanschaft.
Het komt uiteindelijk veel op de gunfactor en klant loyaliteit terecht, maar misschien vallen er alternatieven te bedenken aangezien ik denk dat over de tijd de huidige opzet een onhoudbare situatie is voor veel "brick and mortar FLGS's".

Als ik wat prijzen uit mijn hoed tover voor bijvoorbeeld een populair spel "Houses of Insanity" waarvan de inkoop rond de 62 euro zou liggen.

De advies prijs van dit spel zal op 2x de inkoop liggen: 125 euro, zelfs de meest populaire fysieke winkels durven niet meer meer dan 115 voor het spel te vragen (85% boven de inkoop prijs).
Online zal het spel te vinden zijn voor zo'n 99 euro (60% bovenop de inkoop prijs).
Ik vind zelf dat wanneer er sprake is van een pre-order waarbij de klant vooraf betaald (weinig risico, gegarandeerd verkocht exemplaar), dat de prijs ook weer lager zou moeten zijn, zeg €92,95 (50% bovenop de inkoop prijs).
Wanneer dit zelfde spel 2de hands "zo goed als nieuw" wordt verkocht vind ik 86,95 een redelijke prijs (ik snap dat veel mensen dit misschien hoog vinden, maar ik heb het dan over een spel wat 1 keer gespeeld is, of wat max 1 week in bezit is geweest van iemand). Dit is 40% bovenop de inkoop prijs.

In de bovenstaande voorbeelden zouden de winst voor de winkel neerkomen op (na afdracht btw):
Adviesprijs: €41,30
Fysieke winkel: €33,04
Online prijs: €19,80
Pre-order: €14,82
2de Hands (er van uitgaande dat de inkoop prijs is betaald en voor de spelotheek casus): €9,85

Wat betreft spelotheek prijzen zou dit dus neerkomen op:
Nieuw exemplaar huren voor een week (20% Online prijs): €19,80
2de hands exemplaar (zo goed als nieuw & gecontroleerd op compleetheid en intact-heid): 10% van €86,95 = €8,70 voor een week.

Vinden jullie dat redelijke prijzen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2017, 16:40 
Locomotief

Berichten: 35
Woonplaats: Amersfoort
Het is denk ik ook maar net wie je klanten zijn. Zelf kom ik tegenwoordig regelmatig in de spellenpoort in Amersfoort en tot een jaar geleden regelmatig bij Vendetta in Hilversum. In beide gevallen hebben de eigenaren veel kennis van zaken en passie voor spellen maar de mensen die daar het meest gebruik van maken zijn incidentele klanten die op zoek zijn naar monopoly of catan en die je dan verder kan helpen, klanten die gehoord hebben dat er zo een leuke spellenwinkel zat en dus eens komen kijken of toeristen/ dagje uit mensen en tot slot de klanten met gunfactor maar dit is inderdaad maar een kleine groep die steeds kleiner wordt. De klanten die op bovenstaande manier in je winkel komen vinden het dus vaak ook niet erg om meer uit te geven voorwaarde is dan natuurlijk dat je inderdaad wel op een makkelijke locatie zit. Het club en leenidee klinkt leuk en zorgt ook voor vaste inkomsten maar vraag me af of dat haalbaar is met nieuwe spellen maar zeker met spellen als time stories, unlock, SHCD lijkt me dit erg goed lopen. De goedkoopste proberen te zijn klinkt leuk maar ik denk dat het gewoon niet haalbaar is wellicht kan je de mensen die een maandelijkse bijdrage betalen wel een concurerendere prijs bieden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017, 12:44 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
We hebben onze prijzen aangepast, voor het komende feestdagen seizoen kun je bij ons terecht voor een hele schappelijke kennismaking prijs.

Edit: Ik heb helaas de kortingscode moeten uitzetten, na berekening merkte ik dat dit over in veel gevallen zou betekenen dat ik verlies zou maken, vooral bij gratis verzending.


Laatst bijgewerkt door Infyra op za 28 okt 2017, 12:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017, 16:27 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Heb je site even bekeken. Erg duidelijk en een goed begin. De filters zijn erg fijn. Qua assortiment richt je je volgens mij voorlopig vooral op ameritrash. klein punt: Het plaatje voor de categorie party games (codenames) is niet beschikbaar.

Over het spelotheek idee
Ik vind de bedragen uit je voorbeeld erg schappelijk, maar bij kleinere spellen gaat het al snel om erg kleine bedragen. Je zou kunnen nadenken over een klein-middel-groot systeem met bijbehorende tarieven, bijvoorbeeld 5-10-15 euro per week (50% korting bij 2de hands).

De grens tussen nieuw en tweedehands bestaat, als ik het goed begrijp, daaruit dat de 'eerste' huurder van het spel meer betaalt dan een volgende huurder. Je moet je afvragen wat dit prijsverschil rechtvaardigt. Enerzijds heb je, als het spel bevalt en je wilt het houden, een nieuw spel. Anderzijds gaat dit niet op als je intentie niet is om het spel te houden en je moet een nieuw spel zelf punchen (meer tijd kwijt voordat je kan spelen).

Je zal ook moeten nadenken hoe het zit met het 'verlengen' van de huur.. is dat mogelijk en betaal je dan bij een nieuw spel voor de tweede week nog maar 10% of opnieuw 20%?

Qua betaling is het verder nog praktisch om te werken met retourpinnen. Veel mensen hebben geen/weinig contant geld en vinden het vervelend om de borg contant terug te krijgen. Hierbij ga je ervan uit dat je direct bij het inleveren de controle doet. Doe je deze pas later (ik kan me voorstellen dat je alles goed na wilt kijken) dan is overmaken natuurlijk een optie. Dit verhoogt dan wel de drempel om te huren.. je bent langer je borg kwijt en het kan gedoe geven als later blijkt dat iets niet compleet is.

De doelgroep voor het huren is potentieel best groot. Genoeg mensen die het 'try before you buy' principe hanteren en ook genoeg groepen die ervan houden om vaak nieuwe spellen te spelen. Daar staat tegenover dat een aanzienlijk deel van de bordspelers die ik ken niet alleen graag speelt maar ook graag een collectie wil opbouwen. Ook geografisch gezien is je doelgroep waarschijnlijk beperkt. Twee keer verzendkosten betalen voor het huren van een spel maakt het heel snel onaantrekkelijk.

Genoeg om over na te denken dus :).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017, 16:38 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Hoi Kuyam,

wat je zegt klopt allemaal en ik ben het er helemaal mee eens, bedankt voor de feedback.
Voor mij is het ook lastig dat met de huidige opzet ik eigenlijk niet weet hoeveel spellen ik zal terugkrijgen en hoeveel ik er permanent heb "Verkocht" als mensen ze besluiten te houden.
Verder moet ik nog helemaal uitzoeken hoe dit belastingtechnisch werkt.

Ik had inderdaad de opzet om voor/na sluitingstijd de spellen te controleren en dan het geld terug te storten (met een optie om meteen een ander spel mee te nemen voor het te retourneren bedrag).

Via internet lijkt het me allemaal nog enigsinds onpraktisch, dus dit is iets wat ik voor de toekomst (over 2-3 jaar) uit moet werken zodra ik de fysieke winkel / speelruimte heb geopend.

Bedankt voor de feedback!

Codenames gaat inderdaad altijd hard, had net Duet binnen gekregen deze week maar onder bekenden al weer kwijtgeraakt :) Ik ben ook nog langzaamaan het assortiment uit aan het breiden, en ameritrash dat is mijn eigen smaak, ik ken deze spellen dus zelf beter en vandaar beïnvloed dat waarschijnlijk onbewust mijn inkopen met de beperkte middelen die ik op dit moment heb.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018, 15:43 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
edit: bericht verwijderd

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Sunnyfield op vr 09 aug 2019, 08:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018, 15:52 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Bedankt nog voor de aankoop! Het is inderdaad Nico. Zomer 2020 gaat de speelruimte / winkel open!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019, 22:15 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Update –16 : April 2019

16 Maanden voor de opening van de fysieke winkel in Almere, hoe staat het er nu voor?



Het idee is om zonder geld te lenen van de bank of ander kredietverstrekkers de stap naar een fysieke winkel te maken, dit omdat iedere maandelijkse kostenpost de kans op succes van de winkel behoorlijk verlaagt.

Zou je bijvoorbeeld het voor elkaar krijgen om een krediet bij Qredits van €10,000,- te krijgen, dan en je betaalt dit terug over 10 jaar, dan heb je €126,- extra maandelijkse lasten erbij. Betaal je over 5 jaar terug, zijn de maandelijkse lasten €207,- per maand extra.

Dit komt nog bovenop de standaard vaste lasten die hebt aan bijvoorbeeld huur, stroom, verwarming, verzekeringen etc. Vaste lasten zijn al minimaal €1500,- per maand afhankelijk van de locatie waar de winkel zich zou vestigen. Bij €1500,- wordt uitgegaan van een pand van 75-100 m op een industrie terrein. Als de winkel zich in een winkelstraat in het centrum van Almere zou willen vestigen zijn de maandelijkse lasten minstens €1000,- hoger, zelfs helemaal in het oude centrum (Zadelmaker straat bijvoorbeeld).



Een aantal scenario’s om te beschrijven hoe financieel gezien de winkel zou kunnen functioneren na opening:



Situatie 1:

Winkel opent op Industrie terrein, de winkel is 4 dagen open per week, Donderdag tot en met Zaterdag van 12:00 – 0:00, Zondag van 12:00-22:00. De focus van de winkel is op het organiseren van evenementen, bijvoorbeeld Magic avonden, bordspellen avonden, RPG avonden etc.

Uitgaande van vaste lasten van €1500,- per maand is er een omzet nodig van €5520,- per maand om te winkel open te houden. Dat is met 40 openingsuren per week gelijk aan €34,50 omzet per uur, waarvan 20% marge wordt gerekend over de omzet, dus €6,90 “winst” per uur met 40 uur per week komt neer op ongeveer €1100,- “winst” per maand. De 20% marge zorgt ervoor dat je over het algemeen iets duurder bent dan webshops, maar niet duurder dan webshop prijs + verzendkosten, dit komt overeen met standaard een korting van 15% op de adviesprijs.

Met €1500,- vaste lasten lever je dus eigenlijk €400,- per maand in.

Het viel misschien ook op dat in dit geval de winkel 4 dagen per week open is, terwijl er 7 dagen in een week zitten en je ook huur betaald voor 7 dagen.

Dit komt omdat een part time baantje beter verdient dan de winkel open te hebben, in deze situatie hou ik een part time baan aan waar ik €1400,- per maand mee verdien, genoeg om het tekort van de winkel aan te vullen en ook nog mijn eigen huur te kunnen betalen en af en toe iets te kunnen eten.

Voor de belastigingdienst ben je echter geen ondernemer als je structureel verlies maakt, in situatie 1 is de winkel dus eigenlijk gewoon een dure hobby die veel tijd kost.


Situatie 2:

De winkel opent op hetzelfde industrie terrein, maar is nu 7 dagen per week open, 3 kortere dagen en 4 langere dagen met evenementen in de avonden.

De focus blijft op evenementen organiseren, maar de winkel is ook Maandag – Woensdag open voor minstens 8 uur per dag.

De lasten blijven €1500,- per maand, hoewel ze theoretisch ook hoger zouden uitvallen met 3 dagen extra stroomverbruik, verwarming etc.

Voor dit voorbeeld gaan we er van uit dat we 70 uur open zijn per week, er is een omzet nodig van €12502,- om de vaste lasten + persoonlijke huur en eten te kunnen betalen, wat neer komt op €44,65 omzet per uur tegen 20% marge. Dat komt in totaal neer op €2500,- euro “Winst” per maand, in werkelijkheid draai je dan precies gelijk met je kosten.

Voor de belastingdienst zou je in dit geval een ondernemer zijn.


Situatie 3:

Stel dat de winkel toch in het goedkoopste deel van het stadscentrum zou openen zou dit een heel ander plaatje opleveren.

We houden dezelfde openingstijden aan waarbij de winkel 70 uur per week geopend is, de focus is nu echter niet puur op evenementen, maar ook vooral op passanten die bijvoorbeeld op zoek zijn naar een verjaardag cadeau.

Omdat de kosten zoveel hoger zijn, en je ook meer op een locatie zit waar mensen meer spontane aankopen doen is de marge iets hoger dan de 20% op de andere locatie, laten we zeggen 32% marge wat overeenkomt met verkopen voor adviesprijs (waar 20% marge overeenkomt met standaard een korting van 15% op de adviesprijs).

Ook in dit geval is een maandelijkse omzet nodig van €12502, of €44,65 omzet per uur tegen 32% marge.

Ook in dit geval draai je gelijk met de vaste lasten, het is ook waarschijnlijker dat het omzet doel wordt gehaald vanwege de locatie, maar er zijn ook een aantal nadelen.

De focus van de winkel word meer kadotjes over de toonbank dan de focus van een speelruimte met genoeg verkoop om bestaansrecht te hebben als winkel.

De initiële investering is een stuk hoger dan op de andere locatie, doordat huurbazen een onderpand van 3 maanden huur + btw en natuurlijk de eerste maand huur vooraf betaald willen hebben heb je hier te maken met een bedrag van €8000,- of meer om alleen de sleutel al te krijgen, tegenover een bedrag van €4000,- op de andere locatie. Dat geeft dus €4000,- meer ruimte om de winkel in te richten en een buffer waneer de het omzet doel niet wordt gehaald in bepaalde maanden om toch over te blijven.

Over het algemeen aangezien we gaan voor een budget winkel is Situatie 3 iets om eventueel in de toekomst naar toe te werken als Situatie 2 succesvol genoeg zou zijn.



Marges

Stel dat een spel voor €42,50 bij een goedkope webshop te vinden is, en dit spel een adviesprijs van €50,- heeft bij de distributeur, dan zal dit betekenen dat de inkoop voor het spel €25,- is.

Over het verkoop bedrag van €42,50 betaalt de webshop belasting waarna ze €35,12 overhouden, er word dus €10,12 winst gemaakt.

Zou je hetzelfde spel voor de adviesprijs van €50,- verkopen, hou je als winkel na BTW €41,32 over en maak je dus €16,32 winst.

Het verschil tussen de €10,12 en €16,32 lijkt misschien voor de gemiddelde borspellen koper niet zoveel, maar dit betekent natuurlijk voor de winkel 61,2% meer winst. Als spelfans weten we allemaal hoeveel meer dat werkelijk is, zeker over grotere bedragen.

Stel dat in situatie 1 en 2 niet 20% maar 32% marge zou worden gerekend, zou je dus 61,2% meer winst maken over dezelfde omzet en zit je niet op een doelomzet van €44,65 maar slechts €27,73.

Dit is waarom veel fysieke spellenspeciaalzaken bijvoorbeeld The Joker er op hameren om nooit in te leveren op je marge, en je niets aan te trekken van de online prijzen.



De marge strategie voor onze winkel:

Marge afhankelijke maken van de doelgroep van het spel.

Bijvoorbeeld spellen voor veelspelers / cult of the new spellen, mensen : 20%

Educatieve spellen / Haba / Smartgames: 32%

“Kado” spellen van €10,- tot €20,- : 20% – 32%

(als het echt moet) 20 smaken risk, monopoly & stratego tegen 32%.

CCGs en community spellen: 15% - 20% - alleen met speciale evenementen.



Doelomzet

De doelomzet van €44,65 per uur is eenvoudig gezegd: onrealistisch om te halen als onbekende winkel.

Hoewel grotere en bekendere winkels omzetten halen van €20000,- tot €25000,- per maand, moet je als nieuwe nog onbekende winkel eerder rekenen op €5000,- omzet per maand, of ongeveer €20,- omzet per uur.

Daar ligt dus een enorme uitdaging, om loyale klanten op te bouwen en ook een “gunfactor” te krijgen bij mensen waar ze liever enkele euro’s meer uitgeven in plaats van het goedkoopste spel op internet te zoeken.

Voordat de winkel bekendheid heeft opgebouwd en op een levensvatbare omzet draait is een buffer nodig om de eerste maanden te overleven.



Buffer

Hoeveel buffer heb je nodig om de beginperiode te overleven als winkel?

Stel dat de omzet op €1000,- begint in de eerste maand en vervolgens €250,- euro per maand omhoog gaat tot een “Cap” van €13000,-, dan heb je een buffer nodig van €19050,- welke wordt opgeslokt tijdens een periode van 28 maanden waarna eindelijk het benodigde omzet doel wordt bereikt waarbij de winkel levensvatbaar is.


Gaan we er echter van uit dat de start omzet van de winkel wel €5000,- per maand kan zijn met dezelfde groei van €250,- per maan, dan is er een buffer van €4250,- nodig, welke wordt opgeslokt tijdens een jaar waarna de doelomzet word gehaald waarbij de winkel levensvatbaar is.

Deze berekeningen gaan puur over het opslokken van de buffer zonder rekening te houden met mijn persoonlijke huur/ eten etc!

Het is dus noodzakelijk om een behoorlijke buffer op te bouwen en ook te zorgen dat zodra de winkel open is, dat de omzet per uur direct stijgt naar een levensvatbaar niveau!



Sparen

Waarom gaat de winkel dan pas open in September 2020? De webshop is toch al sinds 2017 actief?

De periode van 2017 – 2020 wordt gebruikt om te sparen zodat een buffer kan worden opgebouwd en ook zodat er genoeg geld is om zodra de winkel open is deze mooi te hebben ingericht en ook nog eens wat voorraad te kunnen hebben aangeschaft om aan te bieden in de winkel.

Op dit moment is het plan om met het absolute minimumbudget in September 2020 te starten, dat is dus een buffer voor de huur en genoeg geld voor een minimale inrichting en start voorraad voor de winkel.

Alles wat ik op dit moment verdien wordt gestopt in het opbouwen van dit spaar bedrag, zodra er €10000,- is gespaard in de zomer van volgend jaar kunnen er concretere plannen worden gemaakt om de winkel te openen. Dit bedrag is het absolute minimum wat nodig is om de winkel met een nog heel groot risico en minimale inrichting te kunnen openen.

€3000,- borg, €1000,- huur + BTW is €4840,- om alleen de sleutel van het pand te verkrijgen, de BTW komt terug aan het einde van het kwartaal maar kan dus niet worden gebruikt voor de inkoop van start voorraad of inrichting van de winkel, deze zal voor de buffer worden meegerekend.

€4300,- buffer voor de huur gereserveerd geld, laat slechts €2700,- over voor de inrichting en bevoorrading van de winkel. De voorraad van de webshop zal natuurlijk in de winkel worden verkocht, maar toch blijft dit behoorlijk krap.



Webshop

De webshop draait maar er word niet gedaan aan bekendheid, dit omdat de focus van de winkel in de toekomst niet op de webshop zal liggen maar op de fysieke winkel.

Waarschijnlijk zal de fysieke winkel zelfs onder een andere naam openen dan Reality-Games.

Op zijn hoogtepunt bracht de webshop ca’. €700,- omzet per maand binnen, maar er werd veel meer geinvesteerd in voorraad dan dat de winkel terugverdiende. Aangezien alle aangeschafte voorraad in de fysieke winkel verkocht kan worden was dit in het begin geen probleem, nu is er echter de situatie dat ik geen ruimte meer heb om alle spellen op te slaan. Doordat er geen nieuwe spellen worden ingekocht verkoopt de webshop ook niets meer behalve aan een klein aantal vaste klanten wat op bestelling spellen afneemt.



Toch geld lenen bij een krediet verstrekker?

Om sneller de winkel te kunnen openen en buffers op te bouwen etc., zou er geld geleend kunnen worden van een krediet verstrekker.

Wat zou bijvoorbeeld de €10000,- die over 5 jaar wordt terug betaal met €207,- per maand betekenen voor de doelomzet? Dit verhoogt de doelomzet per maand met €1035,- naar €13510.-

Aangezien de oorspronkelijke doelomzet al zo lastig is om te halen lijkt eerder starten maar gedoemd zijn om te falen een minder goede optie.



Crowdfunding?

Een aantal mensen hebben al geopperd om iets van crowdfunding te proberen.

Dit is iets om over na te denken, maar dan zou het goed zijn om te weten of en wat mensen terugverwachten voor hun geld. Sommige mensen opperen dat een plek om te spelen al genoeg zou moeten zijn, maar een soort store credit “pay it foward” optie zou ik ook overwegen. Dit lijkt me alleen al een administratieve hel om op te zetten en bij te houden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 mei 2019, 21:03 
Winkelier

Berichten: 38
Je bent er al een tijd mee bezig en je hebt er goed over na gedacht zo te zien.

Volgens mij is € 10000,- + je huidige voorraad bij lange na niet genoeg om een serieuze winkel te beginnen dat zou eerder naar de € 50000,- moeten.

Daar heb je dan wel externe financiering voor nodig maar dat zou je zonder al teveel problemen moeten kunnen terug betalen in een periode van rond de 7 jaar. Er van uit gaande dat de demografie van Almere op orde is en dat je een goed pand hebt (A2 met een redelijke passanten stroom).


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Winkelstraat  
 Feed - Onderwerp - Reality-Games (reality-games.nl)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®