Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: TableTopia
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2017, 09:12 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 117
Woonplaats: Delft (NL) - Hasselt (BE)
Net zoals TableTopSimulator is er ook TableTopia (www.tabletopia.com). Ze hebben ook een steam app (TableTopia).

Beide platforms doen hetzelfde, maar verdienen hun centen op een andere manier.
TableTopSimulator: 1 keer aankopen, daarna onbeperkt spelen
TableTopia: Gratis met een premium-optie, een aantal spellen zijn gratis, een aantal kan je alleen spelen als je een premium-account hebt.

Ik heb de indruk dat er op tabletopia meer kickstarter games te vinden zijn.

Een lijst van de games vind je hier; https://tabletopia.com/games?
Als er een geel randje met "premium" bijstaat dan kan je dit spel dus niet met de gratis account spelen.

Zijn er nog mensen die graag wel eens een spel zouden willen (proberen) spelen via dit platform? Misschien een spel kiezen, een datum en tijdstip prikken, en dan spelen maar?

groeten
Maarten

_________________
Maar dit geheel terzijde....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2017, 19:26 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Almere
Hallo Maarten,
Ik ben zeer ginteresseerd om spellen te spelen zoals je voorstelt: een datum en een tijd prikken, en dan spelen maar. Maar helaas niet met Tabletopia.
Ik struin vaak in mijn eentje rond daar, om indrukken van spellen op te doen, maar ik vind het een nogal laggy gebeuren. Zeker als een zwaarder spel is ingeladen, is het niet vooruit te branden. Ook het laden van spellen stelt mijn geduld vaak zwaar op de proef.

TTS is gewoon een stuk soepeler, en voor mij simpelweg ook heel wat beter hanteerbaar in bedieningsgemak en zo. Verder heeft TTS zo enorm veel spellen, en heb ik zelf al een behoorlijk aantal mods gemaakt (of verbeterd), daar kan TTS niet aan tippen. Het feit dat Tabletopia veel kickstarter spellen heeft is voor mij ook geen argument, aangezien ik net zo lief ‘oude, vertrouwde spellen’ speel, ik hoef niet per sé de nieuwste spellen te spelen.
Zoals ik al zei, Tabletopia is voor mij meer een manier om indrukken op te doen van spellen die ik in TTS niet tegenkom, maar spelen zal ik daar toch niet zo gauw. Ik heb al moeite met die hele interface als ik een spel zit te bekijken en wat zit uit te proberen.
Maar als je op TTS zou willen spelen, dan graag. Stuur me dan bv een mailtje op rolfvansoelen@gmail.com , dan kunnen we dingen met elkaar afstemmen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017, 09:08 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 117
Woonplaats: Delft (NL) - Hasselt (BE)
Bedankt voor je berichtje. Zelf nog geen last gehad van laggy toestanden, spellen laden bij mij snel :)

Ik ga zelf even bekijken of ik TTS ga aanschaffen.

_________________
Maar dit geheel terzijde....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017, 09:47 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik had dit gebacked, 1/2 jaar premium, uiteindelijk werkelijk waar nooit gebruik van gemaakt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017, 10:25 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Almere
Ah, ik dacht op een of andere manier even dat je TTS al had maar dat is dus niet het geval . Dan kan ik me voorstellen dat je liever eerst op Tabletopia aan de gang gaat (simpelweg omdat dat gratis is).
Affijn, mocht je de switch naar TTS maken, hou ik me aanbevolen.

gr. Rolf


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017, 13:59 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Almere
Hey Maarten, ik heb nog eens naar Tabletopia gekeken en ik was volkomen vergeten dat ze ook een steam versie hadden. Die is inderdaad een stuk sneller met laden, en ook veel minder laggy (vergeleken met de browser-versie), dus is voor mij daarmee ‘speelbaar’ geworden.
Toch blijft (voor mij) een probleem dat er weinig gangbare spellen op Tabletopia te vinden zijn. Echt 80% van de titels zegt me niks, en ik ken toch enorm veel spellen.
Met gangbaar bedoel ik niet per se Catan, Carcassonne of Ticket To ride, maar bijvoorbeeld spellen van bekende speldesigners, zoals Reiner Knizia of Uwe Rosenberg of Stefan Feld (en zo velen meer).
Een probleem is denk ik het Copywright probleem. Je kunt niet zo maar ongevraagd spellen digitaliseren en online zetten, zonder toestemming van uitgever en/of auteur.
Vandaar dat er als tegenhanger daarom misschien zoveel kickstarter projecten zijn. Voor dat soort projecten is elke vorm van aandacht natuurlijk mooi meegenomen.
Maar ja, kickstarter spellen zijn vaak nog in ontwikkeling en ik zie het niet zitten om tijd te investeren in een spel dat niet af is.
En als er dan al wél spellen zijn die me interesseren, zijn het vaak meteen joekels van spellen. Lisboa, Vhino, Kanban, Gloomhaven, The Gallerist, Scythe, Terra Mystica, Brass, Orléans, Trickereon.... om maar een paar te noemen. De meesten daarvan heb ik real-life gespeeld, maar het zijn spellen met een handleiding van 30 pagina’s (bij wijze van) en een speelduur van 3 uur of zo (zeker online). Je moet zo’n spel al van huis uit (goed!) kennen, vanaf scratch met zo’n spel online aan de gang gaan is practisch zinloos, naar mijn idee.
Er zijn op Tabletopia dan ook maar slechts een handvol spellen die ik zou willen spelen: Samurai (van Knizia), Santorini, Darkrock Ventures (heb ik toevallig onlangs voor TTS ‘ge-mod’) en Ancient Terrible Things (idem), omdat ik die ken én omdat ze vlot spelen en/of uit te leggen zijn.

Op TTS is het aanbod veel flexibeler: King of Tokyo, Las Vegas Boulevard, Tiny Epic Galaxies, Age of War (Knizia), Africa (Knizia), Babel, Call To Glory, Carcassonne Burcht (Knizia), Cottage Garden, Patchwork, Incan Gold, Four Tribes, Indigo, Forbidden Desert, Kingdomino, Longhorn, Ra, Royal Turf, Snow Tail… slechts een heel klein topje van de ijsberg.
Allemaal redelijk laagdrempelige spellen, maar met een behoorlijke fun-factor.
Affijn, ik ken jouw spel-achtergrond natuurlijk niet, maar het geeft misschien toch een indruk.

Hoe dan ook, mocht je wat willen spelen op Tabletopia, dan laat het me maar weten. Vanaf daar zien we dan wel hoe het loopt.....

mvg, Rolf


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020, 18:19 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Hoe is de 'handling' op beide platformen?
Ik heb ooit eens één keer op TTS Lewis & Clark proberen te spelen, maar herinner me vooral veel gedoe omdat je zelf alle blokjes, figuurtje en kaartjes moet manipuleren. Dan is Boardgamearena waar alles vanzelf gaat toch heel wat handiger? Alleen een beperkte spelkeuze...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020, 18:39 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
The Iced One schreef:
Hoe is de 'handling' op beide platformen?
Ik heb ooit eens één keer op TTS Lewis & Clark proberen te spelen, maar herinner me vooral veel gedoe omdat je zelf alle blokjes, figuurtje en kaartjes moet manipuleren. Dan is Boardgamearena waar alles vanzelf gaat toch heel wat handiger? Alleen een beperkte spelkeuze...

Tabletopia en TTS zijn wat dat betreft gelijk (al kun je op TTS nog scripted versies vinden, waarbij sommige zaken kunnen worden geautomatiseerd).

Mijns inziens is dat juist veel fijner. Je ziet alles gebeuren, fouten maken kan en mag. Geeft veel meer de ervaring van aan tafel spelen dan BGA bijvoorbeeld. Ik kom er op BGA nooit echt lekker in. Te statisch, te veel automatisch. Geef mij maar TTS.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2020, 22:03 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 109
Woonplaats: De Bilt
Vind zelf als speler TableTopia heel fijn werken omdat het je echt het idee geeft dat je aan tafel zit: je kan alles doen en er zijn eigenlijk niet echt beperkingen.

Als uitgever die zich klaar maakt voor digitale tafels bij Spiel.Digital is TableTopia ook echt ideaal: ik kan zelf gemakkelijk mijn spellen er op zetten, en kan net als bij een normale beurs een spelleider/demo'er er op zetten die de spel uitleg doet en spelers mogelijk wat tactische uitleg geven. Is er niemand beschikbaar, dan is met één klik de speluitleg te zien (gewoon het regelboekje, wat prima is voor lichte spellen).

Bij BGA is voor mij juist het probleem dat het een strak gebeuren is: spellen kan ik niet zelf toevoegen, hiervoor moet je coders hebben. Staat een spel er eenmaal op dan is het wel makkelijker speelbaar zonder spelleider/demo'er, maar dan mis ik Michael de Meester en Ivo Ik-doe-lekker-mee

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020, 00:44 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Op Tabletopia worden games geplaatst met goedkeuring van de auteur/publisher. Dat is niet altijd zo op Tabletopsimulator (vaak ook fanbase mods). Niet elke auteur staat hierachter...
Daarom staan er vaak meer spellen op Tabletopsimuator of diverse versies... Ook de controls van games kunnen daarom verschillen.

Tabletopia en Board Game Arena werken steeds meer samen met de grote events om free play weekends te organiseren of georganiseerde demo"s. Straks ook met Spiel...Voor mij een reden om daar nu meer te vertoeven...

Kijk ook eens naar deze video...Een mooie vergelijking:
https://www.youtube.com/watch?v=UOLScQN ... ingPodcast


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020, 09:12 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Bedankt Lies, dat was een zeer informatief filmpje!

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: TableTopia
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2020, 10:45 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
lies schreef:
Op Tabletopia worden games geplaatst met goedkeuring van de auteur/publisher. Dat is niet altijd zo op Tabletopsimulator (vaak ook fanbase mods). Niet elke auteur staat hierachter...
Daarom staan er vaak meer spellen op Tabletopsimuator of diverse versies... Ook de controls van games kunnen daarom verschillen.

Klopt, al zijn er meer en meer publishers die officiele mods beschikbaar maken (gelukkig, want ik maak die soms ;-) ).
Overigens is het niet meer zo dat Tabletopia alles zelf maakt wat er op wordt geplaatst (was vroeger wel zo), dus de kwaliteit is ook op tabletopia niet meer zo uniform als het vroeger was.

lies schreef:
Tabletopia en Board Game Arena werken steeds meer samen met de grote events om free play weekends te organiseren of georganiseerde demo"s. Straks ook met Spiel...Voor mij een reden om daar nu meer te vertoeven...

Ja, daar zit het grote pijnpunt mijns inziens. TTS is niet gratis, en tabletopia heeft een veel beter marketingteam

lies schreef:
Kijk ook eens naar deze video...Een mooie vergelijking:
https://www.youtube.com/watch?v=UOLScQN ... ingPodcast

Ik kende dit filmpje, en luister vaak naar de podcast, en ben het op veel punten helemaal niet eens met Jamie. Veel van zijn punten over TTS hebben veel te maken met de spellen die hij kiest. Ik vind het grote nadeel van tabletopia dat het relatief heel erg traag is. Alles beweegt langzaam veel dingen zijn alleen te bereiken via 3 muisklikken.
De learning curve voor TTS is hoger (om alle sneltoetsen te leren), maar als je er aan gewend bent is tabletopia echt moeizaam traag en irritant. Vooral voor mods waarbij scripting erg kan helpen met tussentijdse cleanup of setup.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Digitale bord- en kaartspellen & apps  
 Feed - Onderwerp - TableTopia  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®