Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017, 21:45 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Nu ik de eerste foto's van een inlay voor de expert editie langs zie komen, wordt het tijd om te vragen naar ervaringen met deze versie van agricola.

Wie kan oordelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017, 23:10 
Meeple

Berichten: 11
Ik ken de andere versie niet... vindt dit een top spel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017, 10:41 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 117
Woonplaats: Delft (NL) - Hasselt (BE)
Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de edities.

_________________
Maar dit geheel terzijde....


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017, 23:21 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
Ik vind de herziene editie niet heel erg anders dan de oude versie. Het artwork is wat opgefrist maar dat had voor mij niet gehoeven. De houten pompoentjes (en andere onderdelen) zijn supercute!
Er zitten veel minder kaarten bij maar dat vind ik tot nu toe niet storend. Als er een uitbreiding komt voor deze versie zal ik die zeker wel aanschaffen. Na 15+ spellen hebben we alle kaarten toch wel een paar keer voorbij zien komen. Natuurlijk gaat het om kaartcombinaties dus alle spellen zijn anders. Maar toch...
Een topper voor mij! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 17:00 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb nog de oude versie van Agricola en die is in ieder geval een stuk uitgebreider dan de (nieuwere) familie editie. Ik neem aan dat de nieuwe expert editie, zoals kolibri al zegt, daar op lijkt. Je hebt er allerlei kaarten bij, zoals kleine investeringen en ambachten om meer keuzemogelijkheden toe te voegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017, 14:54 
Sojaboon

Berichten: 20
Ik ben in het bezit van de nieuwe expert editie en ben er erg blij mee. Heb kortgeleden een insert gemaakt omdat ik gek werd van de 20 zakjes waar alles in zat: https://www.bordspelmania.eu/doe-het-zelf/topic12724-315.html#p245445

Sowieso doen de custom meeples meer recht aan het thema, ik wordt helemaal niet blij van een rond schijfje wat dan een poppetje moet voorstellen, dat was voor mij al reden genoeg om voor de expert editie te gaan :wink:

Verder begrijp ik dat de oude versie veeeeel meer kaarten heeft voor de kleine investeringen en ambachten, ik heb gelezen dat dit ervoor zorgt dat de kans groot is dat iemand een veel betere hand heeft dan een ander omdat er een aantal kaarten gewoon veel krachtiger zijn dan de rest. In de expert editie hebben ze de beste set van de originele kaarten + uitbreiding kaarten uitgezocht om een goede balans in het spel te krijgen waardoor de kaarten die je hebt minder impact zal hebben op de uitkomst van het spel.

Ik ken de oude versie niet, maar ik ben erg tevreden over de kaarten in de expert editie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017, 15:24 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Hopelijk kan er nog iemand de oude versie en de expert versie vergelijken. Want dat agri een tof spel was wist ik al.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2017, 14:38 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Gent - Drongen
Ik heb het basisspel liggen en heb na 2 potjes een tijd terug nog steeds de indruk dat wij iets hopeloos verkeerd doen, want het spel kwam niet op gang, we zaten te wachten op elkaar, en het was ronduit saai.
Aangezien er zoveel goede recensies van zijn ga ik op zoek naar onze fout, want kan me niet voorstellen dat mensen het spel zoals wij het deden top vinden.... :problem:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2017, 16:52 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Veerle schreef:
Ik heb het basisspel liggen en heb na 2 potjes een tijd terug nog steeds de indruk dat wij iets hopeloos verkeerd doen, want het spel kwam niet op gang, we zaten te wachten op elkaar, en het was ronduit saai.
Aangezien er zoveel goede recensies van zijn ga ik op zoek naar onze fout, want kan me niet voorstellen dat mensen het spel zoals wij het deden top vinden.... :problem:


Wat bedoel je precies met wachten op elkaar? Je doet om en om 1 van je familieleden inzetten op een actie en pakt of voort dat gene uit wat er op het vakje staat of de gespeelde kaart. Dit tot dat iedereen al zijn familieleden heeft ingezet.

Hierna haal iedereen ze van het bord, draai je de nieuwe ronde kaart open en vul je de boel weer aan waar de pijlen staan met de bijbehorende hoeveelheden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2017, 18:44 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Gent - Drongen
We hadden familieversie/zonder de kaarten/5 spelers

het bleef eindeloos duren en helaas hebben we het spel opgegeven ergens in ronde 10.

We hadden ook amper punten.
Het is al van begin dit jaar geleden, en had me voorgenomen eerst eens solo variant te spelen om toch het spel beter te leren kennen en nog een kans te geven, maar het is er nog niet van gekomen...(trauma opgelopen en beetje schrik van gekregen? :crazy: )


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2017, 19:37 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Veerle schreef:
We hadden familieversie/zonder de kaarten/5 spelers

het bleef eindeloos duren en helaas hebben we het spel opgegeven ergens in ronde 10.

We hadden ook amper punten.
Het is al van begin dit jaar geleden, en had me voorgenomen eerst eens solo variant te spelen om toch het spel beter te leren kennen en nog een kans te geven, maar het is er nog niet van gekomen...(trauma opgelopen en beetje schrik van gekregen? :crazy: )


Je weet niet meer precies hoe jullie het speelde? Het spel duurt wel even met meer spelers maar familie variant met 4 moet wel lukken in 60/90min


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2017, 09:14 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Misschien eens langsgaan bij een spellenclub in de buurt? Ervaren spelers kunnen jullie zeker helpen bij het doorgronden van de spelregels.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2017, 09:59 
3. Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island (2012)

Berichten: 89
Woonplaats: Mechelen (B)
skolb schreef:
In de expert editie hebben ze de beste set van de originele kaarten + uitbreiding kaarten uitgezocht om een goede balans in het spel te krijgen waardoor de kaarten die je hebt minder impact zal hebben op de uitkomst van het spel.

Ik heb de oude versie en ben wel benieuwd welke kaarten de selectie dan gehaald hebben :) Vind namelijk ook dat kaarten momenteel wat overpowered kunnen zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 16:04 
4. City of Chaos (1996)

Berichten: 13
Woonplaats: Nijmegen
Veerle schreef:
We hadden familieversie/zonder de kaarten/5 spelers

het bleef eindeloos duren en helaas hebben we het spel opgegeven ergens in ronde 10.

We hadden ook amper punten.
Het is al van begin dit jaar geleden, en had me voorgenomen eerst eens solo variant te spelen om toch het spel beter te leren kennen en nog een kans te geven, maar het is er nog niet van gekomen...(trauma opgelopen en beetje schrik van gekregen? :crazy: )



Hoi Veerle:

Slechter dan met 5 spelers - familie-editie kun je niet aan dit spel beginnen! :( :( :( Mijn advies: speel de eerste potjes met 2 of 3 spelers, anders is het te traag. En vooral, speel een lichte variant van de expert editie, door ieder bijvoorbeeld 2 kaarten te geven van elke soort (ambacht en werktuig). Zo krijgt het spel veel meer kleur en hoef je niet lang te wachten. De familie-editie is al droog en met 5 onervaren spelers is dat ook nog eens erg lang. Dus je ervaring klopt.

Later , als iedereen het spel goed kent kun je wel met 4 of 5 spelen, maar dan altijd met de kaarten erbij. Veel meer thema! En het kaarten lezen aan het begin doe je allemaal tegelijkertijd.

Veel plezier! Agricola is mijn lievelingsspel voor 2 of 3 spelers. Heel thematisch en altijd anders..


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2020, 20:17 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Edit: verwijderd vanwege necroposten

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Sunnyfield op za 18 apr 2020, 07:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Ervaringen met Agricola: expert-editie?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Agricola: Expert-Editie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®