Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Agricola vraag
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008, 09:13 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Hedel
Gisteren tijdens een 2 persoons potje Agricola kreeg ik het ambacht "De paddestoelenplukker" en kleine investering "Mand".
Bij de eerste krijg je 2 voedsel als je 1 hout laat liggen en bij de tweede krijg je 3 voedsel als je 2 hout laat liggen.

nou komt ie:
Krijg je dan 5 voedsel als je 3 hout laat liggen? (dus beide kaartjes speelt?)

Dit zou een behoorlijk sterke combo zijn als je t mij vraagt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008, 11:25 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (Belgiƫ)
Er is nergens iets over terug te vinden in de appendix van de regels, maar als ik mijn gezond boerenverstand even aan het werk zet ga ik ervan uit dat elke van deze kaarten gekoppeld wordt aan n actie(veld). Daardoor kun je ze enkel apart gebruiken. Dus om het maximale eruit te halen zul je twee keer een actieveld met hout nemen moeten kiezen.
Nogmaals, mijn eigen inschatting hoor. Andere mogelijke interpretaties hoor ik graag.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008, 13:32 
Meeple

Berichten: 17
Woonplaats: Hedel
dominique schreef:
Er is nergens iets over terug te vinden in de appendix van de regels, maar als ik mijn gezond boerenverstand even aan het werk zet ga ik ervan uit dat elke van deze kaarten gekoppeld wordt aan n actie(veld). Daardoor kun je ze enkel apart gebruiken. Dus om het maximale eruit te halen zul je twee keer een actieveld met hout nemen moeten kiezen.
Nogmaals, mijn eigen inschatting hoor. Andere mogelijke interpretaties hoor ik graag.


Er staat inderdaad niks over in de appendix. Ik ben het met je eens dat elk van die kaarten een actie uitvoert, maar deze kaarten voeren in een 2 persoons spel dezelfde actie uit (hout nemen).
Als je dus de actie hout nemen kiest heb je ineens 2 kaarten die dezelfde actie uitvoeren...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008, 13:58 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 868
Woonplaats: Bollenstreek
Ik zou denken dat je de kaarten best kan stapelen en dus beide tegelijkertijd kan spelen.

Helaas kunnen regelschrijvers niet alle mogelijke situaties voorzien en is in deze (of een soortgelijke situatie) de beste oplossing om gewoon met je tegenspeler(s) te overleggen hoe jullie de regel uitleggen. Je kan dan wat last van opportunisme hebben, maar meestal kom je er wel uit samen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Agricola vraag
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017, 22:21 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 240
Woonplaats: Beusichem
Kaap voor het gemak deze topic even.

- Tellen bij de puntentelling, ook het graan/groente in je voorraad mee. Of telt alleen hetgeen op akkers mee?

- Bij het spelen van de parochieleider, ontvang je dan meteen het aantal hout afhankelijk van het aantal ronden? Of krijg ik pas hout op de desbetreffende ronde van de meest toepasselijke ronde?

- Kan ik duplicaten van grote investeringen hebben? I.e. 2 x een fornuis en 2 x een kookplaats.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Agricola vraag
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017, 23:04 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
MickyS schreef:
- Tellen bij de puntentelling, ook het graan/groente in je voorraad mee. Of telt alleen hetgeen op akkers mee?

Alle graan/groente mag je tellen. Dus zowel deze op je akkers als in je voorraad.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Agricola vraag
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018, 10:14 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Even een vraagje over de oude versie van Agricola.

Heeft er iemand een idee met welke kaarten je een soort van revised deck kan maken? Of is dat onbegonnen werk?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Agricola vraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

999 Games, Agricola



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®