Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kickstarter en Douane
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2017, 15:12 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Kickstarter en Douane: Niet altijd een goede combinatie.
Een tijd geleden backte ik een EU friendly spel. Hier bleek een probleem mee dus zouden ze na heel wat over en weer mailen een ander spel sturen. Na weer heel wat mailen kreeg ik de melding dat het verstuurd was vanuit de US. 3 maand geleden kreeg ik een melding van de post aangaande dit pakket. Ik bracht hen op de hoogte van alles en dat hier dus belastingen was op betaald. Na meerdere mails naar de post (bleek dat ze het pakket kwijt waren) werd het pakket vandaag afgeleverd. 15 euro formaliteitkosten en 24 euro taksen. Een totaal dus van 39 euro en dat voor een spel van 42 euro!!!!! Dit is toch te gek voor woorden??

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2017, 10:17 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 117
Woonplaats: Delft (NL) - Hasselt (BE)
formaliteitskosten zitten afhankelijk van de koeriersdienst inderdaad rond de 15 euro naar mijn ervaring.
Alleen de taksen zouden 21% van het aankoopbedrag exclusief verzendkosten moeten zijn lijkt mij? Misschien is er iemand die hier meer van afweet...

Dus als ik jou was zou ik het zeker proberen aan te vechten.

_________________
Maar dit geheel terzijde....


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2017, 13:21 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Ik weet niet precies hoe het in Belgie zit, maar in Nederland betaal je inderdaad ook sowieso een vast bedrag als de douane je pakket heeft gecontroleerd (EUR 15,-) en dan nog een toeslag op basis van de waarde van je product.
En volgens mij kan de verzendende partij zulke importkosten niet van te voren overmaken, of voor je betalen. Als de kickstarterpartij het spel importeert naar de US (en dan importkosten betaalt) en dan weer verstuurt naar Belgie, dan moeten daar weer importkosten worden betaald. Als een kickstarterpartij EU-friendly verzending aanbiedt, dan sturen zij de spellen in bulk naar een adres binnen de EU (waar ze zelf de importkosten betalen) om het vanaf daar verder in de EU te verspreiden.

Het is natuurlijk vervelend dat de importkosten zo hoog worden in verhouding tot de prijs van het spel, maar ik vind dit dus echt de fout van je kickstarterpartij: als zij EU friendly beloven, dan moeten ze dat ook toepassen bij een vervangend spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2017, 21:05 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Betaal je de taxen niet op het volledige bedrag: kosten spel + verzendkosten ?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2017, 21:44 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik denk eerder dat ze me de taxen laten betalen voor 2 spellen. Ik deed die pledge voor 2 spellen en ze vroegen een visa faktuur. Ik schreef er wel duidelijk bij dat dit voor 2 spellen + verzending was.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Kickstarter en Douane  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

douane



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®