Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017, 23:23 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Woonplaats: Leiderdorp
Ik ben opzoek naar een kaartspel (speelkaarten) wat ik vroeger als kleine jongen gespeeld heb. Ik heb nu toevallig op een ander forum een bericht (van 10 jaar terug) gevonden van iemand die dit spel ook ooit gespeeld heeft. Hij is ook opzoek naar de naam en uitleg, alleen heeft niemand hier antwoord op.

Hetgeen ik nog weet: het spel heeft een aantal kaarten in het midden (5-7) waar je kaarten onder en boven kon leggen. Je hebt daarbij een pot die steeds groter kon worden. Op de kaarten in het midden liggen ook muntjes. Ik weet nog dat we het speelden met een berg klein geld (stuivers / dubbeltjes).

Op het forum wordt gesproken over kwertje wippen of pertje wippen.
Maar als ik daar verder op zoek word ik niks wijzer.

Het is in ieder geval geen vrouwenpotten, 7 aan leggen of zwikken.

Wie of wie kan mij verder helpen? :think:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2017, 12:12 
Matroos

Berichten: 40
Ro-D schreef:
Ik ben opzoek naar een kaartspel (speelkaarten) wat ik vroeger als kleine jongen gespeeld heb. Ik heb nu toevallig op een ander forum een bericht (van 10 jaar terug) gevonden van iemand die dit spel ook ooit gespeeld heeft. Hij is ook opzoek naar de naam en uitleg, alleen heeft niemand hier antwoord op.

Hetgeen ik nog weet: het spel heeft een aantal kaarten in het midden (5-7) waar je kaarten onder en boven kon leggen. Je hebt daarbij een pot die steeds groter kon worden. Op de kaarten in het midden liggen ook muntjes. Ik weet nog dat we het speelden met een berg klein geld (stuivers / dubbeltjes).

Op het forum wordt gesproken over kwertje wippen of pertje wippen.
Maar als ik daar verder op zoek word ik niks wijzer.

Het is in ieder geval geen vrouwenpotten, 7 aan leggen of zwikken.

Wie of wie kan mij verder helpen? :think: