Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 10:07 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Het zal te maken hebben met de uitgavedatum in het Nederlands op de Nederlandse markt. Als deze begin 2016 ligt doen ze volgens mij nog mee voor de NSP van 2017, maar zeker weet ik dat niet.

4 van de 6 spellen heb ik gespeeld (alleen Mombasa en Great Western Trail niet). Orleans vind ik wel leuk, ondanks ik niet echt van de expertspellen ben.

Categorie familiespellen vind ik vrij lastig. Alle spellen hebben wel iets leuks. Ik verwacht dat het tussen Kingdomino en Droomhuis zal gaan. Daarvan is de instap wat lager dan Imhotep.
Mijn voorkeur is Kingdomino, dat spel heeft mijn collectie gehaald en komt geregeld op tafel als filler.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 10:22 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
Woonplaats: Deventer
Flash schreef:
peterhelm schreef:
Hoewel de genomineerde spellen allemaal stuk voor stuk hun nominatie verdienen, verbaasd heb me toch steeds dat wat oudere spellen zijn genomineerd in de expert categorie. Mombasa(2015), Orleans (2014) en vorig jaar ook allemaal spellen uit 2014-2015.
Zijn er überhaupt criteria voor genomineerde spellen als het gaat om hoe oud het spel mag zijn om genomineerd te mogen worden.

Nogmaals geen kritiek op de spellen of NSP, want die zijn top :thumbup:


Die zijn er zeker. Onder het berichtje van bordspeler staat een linkje naar de website van de NSP. Daar kun je het volledige reglement vinden.


Ja bedankt! Ik zat weer eens niet op te letten. Ik ben benieuwd wie er met de winst vandoor gaat. Want het wordt geen makkelijke keuze.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 11:22 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Overigens is het best verrassend dat Potion Explosion niet is genomineerd voor familiespel. Persoonlijk zou ik dat een betere keuze vinden dan Imhotep, want voor mijn gevoel is Potion Explosion meer een familiespel dan Imhotep en het heeft ook nog een vrij vernieuwend spelmechanisme. Voor mij redelijk merkwaardig waarom die niet is genomineerd.
Spel is immers in mei 2016 in NL verschenen en voldoet volgens mij aan de eisen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 13:11 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 535
Woonplaats: Zeist
Mooie spellen die genomineerd zijn, en ik heb de zes spellen ook nog eens minimaal 1 keer kunnen spelen.

Mijn voorkeuren, en dit is meer gebaseerd op het gevoel wat ik kreeg tijdens het spelen, zijn:

KingDomino en Great Western Trail

De andere vier zijn ook tof, en ga ik zeker vaker spelen

_________________
Ik haat spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 13:20 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Persoonlijk ga ik voor:
Kingdomino, lekker luchtige filler maar toch nog redelijk tactisch (alle 3 gespeeld)
Orleans, spelmechanisme zit goed in elkaar (andere niet gespeeld, maar wel filmpjes van gezien en die waren voor mijn gevoel minder interessant)

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op di 26 sep 2017, 20:50, in totaal 1 keer bewerkt.
aanpassing owv samenvoeging


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 13:48 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Ik ga ook voor Kingdomino en Orleans. Vooral Orleans is vernieuwend en met de uitbreidingen ook nog eens heel divers, solo, co-op en een variant met meer interactie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 13:51 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Het best verrassend dat Potion Explosion niet is genomineerd voor familiespel. Persoonlijk zou ik dat een betere keuze vinden dan Imhotep, want voor mijn gevoel is Potion Explosion meer een familiespel dan Imhotep en het heeft ook nog een vrij vernieuwend spelmechanisme. Voor mij redelijk merkwaardig waarom die niet is genomineerd.


Ik ben het met je eens, Potion Explosion was ook een kanshebber voor een nominatie. Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar Magic Maze. Ik heb respect voor de keuze van de jury en vind hun beslissing zeker niet 'redelijk merkwaardig', ook al ben ik het er niet helemaal mee eens.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 13:53 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
vrieskist schreef:
Vooral Orleans is vernieuwend en met de uitbreidingen ook nog eens heel divers, solo, co-op en een variant met meer interactie.


Orléans is zeker vernieuwend en een prima spel. Volgens mij zijn de uitbreidingen niet relevant voor de beslissing van de jury.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 13:55 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Doe mij maar ook Kingdomino en Orleans. Great Western Trail ligt nog ongespeeld in de kast wegens voorlopig nog te intimiderend, Mombasa lijkt me nog zwaarder. Orleans daarentegen speelt heel vlot en orgineel concept van het 'bagbuilden'. Kingdomino is het ideale familiespel dat ik met iedereen op tafel kan leggen, toch uitdagend genoeg voor de veelspeler of de 2-speler variant met 7x7. Imhotep is ook een leuke die mijn kinderen met plezier meespelen maar iets meer take-that. Droomhuis krijg ik hier maar niet op tafel met de kinderen. Misschien vinden ze het iets te simpel?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 16:56 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
murzim schreef:
Doe mij maar ook Kingdomino en Orleans. Great Western Trail ligt nog ongespeeld in de kast wegens voorlopig nog te intimiderend, Mombasa lijkt me nog zwaarder. Orleans daarentegen speelt heel vlot en orgineel concept van het 'bagbuilden'. Kingdomino is het ideale familiespel dat ik met iedereen op tafel kan leggen, toch uitdagend genoeg voor de veelspeler of de 2-speler variant met 7x7. Imhotep is ook een leuke die mijn kinderen met plezier meespelen maar iets meer take-that. Droomhuis krijg ik hier maar niet op tafel met de kinderen. Misschien vinden ze het iets te simpel?


Wees maar zeker dat Mombasa een stuk zwaarder is dan GWT...

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 17:26 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
ditterio schreef:
Wees maar zeker dat Mombasa een stuk zwaarder is dan GWT...


Zo'n kist weegt inderdaad best wat. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 20:54 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
peterhelm schreef:
Hoewel de genomineerde spellen allemaal stuk voor stuk hun nominatie verdienen, verbaasd heb me toch steeds dat wat oudere spellen zijn genomineerd in de expert categorie.

Zoals je zelf al ontdekt had, heeft dit te maken met de Nederlandse uitgaves van deze spellen.

En als je een aantal van de in Nederland genomineerde spellen oud vindt, dan moet je Erwins bericht over de nominaties voor de Spaanse spellenprijs maar eens herlezen. :wink:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nominaties Nederlandse Spellenprijs 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Alexander Pfister, Blue Orange Games, Bordspeler.nl, Bruno Cathala, Chronicle Games, Droomhuis, Great Western Trail, Imhotep, Kingdomino, Klemens Kalicki, Mombasa, NSP, Nederlandse Spellenprijs 2017, Orléans, Phil Walker-Harding, Reiner Stockhausen, Spellenspektakel, The Game Master, White Goblin Games, experts, familie, nominaties, spellenprijzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®