Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 22:46 
PIONier

Berichten: 2
Dag allemaal,

Ik sta op het punt om mijn spellencollectie uit te breiden met een nieuwe game. Maar ik zou graag jullie mening horen over het spel Small World en Bunny Kingdom.

Wat zouden jullie aanraden?

Bedankt


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 10:00 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
tsja dat had er een beetje vanaf waar je van houdt. Ik vind Smallworld en bunny kingdom 2 heel verschillende spellen. Enige overeenkomst is dat je landjes moet bezetten bij wijze van spreken, maar voor de rest is de gameplay absoluut niet hetzelfde.

Wat speel je nu al? En waar baseer je je keuzes op? Moet het goed met 2 te spelen zijn, of juist met 4 of 5? Heb je voorkeur voor een bepaalde speelduur?

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 19:51 
PIONier

Berichten: 2
Dag Humske en andere

Ik zal even mijn vraag wat specifieker formuleren.

Op dit moment bezitten wij thuis onder andere: Viticulture + Tuscany, 7 wonders, 7 wonders duel, Agricola, Rococo, Scythe, Terraforming Mars, Ticket to Ride: Rails & Sails, Splendor, El Grande, ...

Nu is het zoals op andere plaatsen de tijd van de kerstlijstjes met een max. budget van €50.00. Vandaar mij vraag. Welk spel zouden jullie aanraden?

Het spel moet leuk speelbaar zijn met 2 personen, speelduur maakt niet echt uit voor ons.

Zelf had ik al Bunny Kingdom en Small World gezien. Dus graag jullie mening over deze spellen. Uiteraard mag je ook steeds andere spellen aanraden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 20:39 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ik heb afgelopen weekend bunny kingdom gespeeld met mijn kinderen van 8 en 11. We vonden het erg leuk en het was zeer geslaagd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017, 00:12 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
Agricola


(en dan een tijdje niets)


Roll for the galaxy
Brugge
Dominion
Stenen Tijdperk

Ik vond zelf Small World erg tegenvallen en heb het spel daarom in de verkoop. Mocht je interesse hebben dan laat maar weten. Het is 1 x gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017, 13:19 
Meeple

Berichten: 11
Woonplaats: Hasselt(BE)
Ik heb Bunny Kingdom (en Small world vroeger gehad).

Ik zie wel dat je 7 wonders al hebt. Het is ook een draft game (kaartjes nemen en de rest doorschuiven).
Zoals de meeste draftspellen lukt dat wel met 2, maar ideaal is het met meer spelers beter.
In bunny kingdom heb je met 2, 10 kaarten gedekt voor je liggen en 10 draft kaarten.
elke beurt trek je in van de gedekte stapel, kies een kaart en trash een kaart, de rest geef je door(vond ik wat omslachtig). Met meer spelers neem je 2 kaarten en geef je door.
Papertales is nog zo'n spel die in Essen uitgekomen is, die gelijkt meer op 7 wonders(maar symbolen zijn wat duidelijker). Is wel beter met 2 te spelen.

Spel zelf is wel goed, maar het bord mocht groter(want het punten tellen worden zo een grote soep). Bovendien heb ik vragen bij de kleur van de bunny's, roze en rood. Ik heb niets tegen roze, maar combineer dat niet met rood (kleuren liggen te dicht bij elkaar).

Small world, is een area control spel (zonder vechten -> ik heb er meer dan jou dus ik neem uw stuk over). Vond ik geen slecht spel, maar niet echt mijn ding, dus maar verkocht.
Deze is wel goed met 2 te spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017, 21:36 
Meeple

Berichten: 15
Woonplaats: Berlare (BE) 9290
Ik heb zelf al veel small wirld gespeeld. Heb 3 exp packs.
Scaled heel goed met elk aantal spelers. Sommige combos zijn zeer goed in 2p games maar dan weer minder in5p. Setup en speelt vlot. Is telkens weer anders. Andere combos of gewoon het moment waarop een combo beschikbaar wordt.
Ik heb er zelfs fun aan als meer diepere tactische denker. Maar men vrouw speelt het ook wel graag met casual thema.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Advies over Small World en Bunny Kingdom  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Bunny Kingdom, Small World



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®