Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nmbr9 regelvraag
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2017, 23:38 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Zojuist voor het eerst nmbr9 gespeeld. Speelt lekker vlot met makkelijke regels, toch is een ding mij niet duidelijk. Het gaat om de volgeden regel uit de spelregels:

Onder bouwregel 3 staat: Daarnaast moet de nieuwe cijfetegel op velden van ten minste 2 cijfertegels eronder liggen.

Geldt dit voor alle tegels op de 2e, 3e of 4e laag of geldt dit alleen bij het plaatsen van de 1e tegel op een nieuwe laag?

Alvast bedankt voor jullie reactie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Nmbr9 regelvraag
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2017, 23:57 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
yvof schreef:
Zojuist voor het eerst nmbr9 gespeeld. Speelt lekker vlot met makkelijke regels, toch is een ding mij niet duidelijk. Het gaat om de volgeden regel uit de spelregels:

Onder bouwregel 3 staat: Daarnaast moet de nieuwe cijfetegel op velden van ten minste 2 cijfertegels eronder liggen.

Geldt dit voor alle tegels op de 2e, 3e of 4e laag of geldt dit alleen bij het plaatsen van de 1e tegel op een nieuwe laag?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Zoals het mij destijds is uitgelegd, mag je nooit eenzelfde cijfer precies bovenop een ander cijfer leggen, anders zou het een heel saai spel worden.

De verwarring zit 'm vermoedelijk in het woordje 'nieuw'. Ik kan mij geen uitzondering voor de eerste tegel op een niveau bedenken en dit is ook niet in de geest van het spel. Met 'nieuw' wordt waarschijnlijk de laatst gelegde tegel bedoeld, wat dus effectief betekent dat het voor iedere tegel geldt op niveau 1 of hoger.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Nmbr9 regelvraag
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2017, 00:23 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Je mag hem inderdaad nooit helemaal er op leggen maar sommige nummers, bv 1 passen wel op andere.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Nmbr9 regelvraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Tags

999 Games, NMBR 9



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®