Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





53 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2005, 09:20 
Garnaal

Berichten: 304
Woonplaats: Rosmalen
Alhambra is met 4 personen het leukste, maar het ging er hier volgens mij om wat je "ook" met 2 personen kon spelen.
In dat opzicht is Alhambra goed te doen, leuker dan bijv. Machiavelli en Maharadja. Met de 3e fictieve persoon heb ik persoonlijk geen problemen.

En bij Alhambra vind ik het ook niet echt een 3e fictieve speler. Je gooit wat gebouwentegels aan de kant, en je moet zorgen dat daarover heen komt om punten te scoren. Dat maakt dus dat je niet alleen op je tegenstander moet letten, maar ook op de randverschijnselen.

Maar goed, meningen verschillen en dat is maar goed ook


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2005, 20:00 
Jakkiebak!

Berichten: 61
Woonplaats: Spijkenisse
tja, lijstjes...

zeker mogen carcassonne en alhambra niet ontbreken... en met een boel sleutelwerk kan ook catan (zie www.kolonisten.nl)

wat idd bij alhambra een nadeel is, is dat "Dirk" mee gaat spelen als fictief derde persoon... het spel op zich is nog wel leuk, en het brengt ook andere facetten mee (je kunt kaartjes aan Dirk geven om je tegenstander te verzwakken), maar met 3 echte personen spelen is toch leuker...

_________________
ik vind t niet erg om te verliezen, maar winnen vind ik wel leuker


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 okt 2005, 13:17 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Een spel dat wat mij betreft NIET met zijn 2en kan (want daar vroeg je volgens mij ook om) is Machiavelli, geweldig spel vanaf 4 spelers maar met 2.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 okt 2005, 15:23 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
unborn chikken voice schreef:
Een spel dat wat mij betreft NIET met zijn 2en kan (want daar vroeg je volgens mij ook om) is Machiavelli, geweldig spel vanaf 4 spelers maar met 2.


Ik heb het vaak gespeeld met twee personen en dat beviel destijds prima. Wederom een bevestiging dat smaken verschillen! :)

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005, 09:41 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De Struikrover schreef:
unborn chikken voice schreef:
Een spel dat wat mij betreft NIET met zijn 2en kan (want daar vroeg je volgens mij ook om) is Machiavelli, geweldig spel vanaf 4 spelers maar met 2.


Ik heb het vaak gespeeld met twee personen en dat beviel destijds prima. Wederom een bevestiging dat smaken verschillen! :)


Machiavelli speelt lekker met ieder aantal spelers, ook met 2. (Enkel als eenpersoonsspel vind ik er niets aan.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005, 22:16 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 7
Woonplaats: Eindhoven
Ook erg leuk (nog niet tussen de reacties gezien) is Goa! Wat een geweldig spel!!

Verder Carcassone (alle soorten en maten) en Sint Petersburg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005, 22:23 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
IN Goa heb je bijna geen mogelijkheid om elkaar te blokkeren. Dat vind ik wel jammer. In mijn optiek is Puerto Rico stukken beter.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2005, 21:08 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Landgraaf
Carcassonne uiteraard, al blijf ik het missen dat men elkaar nauwelijks de loef probeert af te steken, zoals met zijn zessen. Met 2 spelers komt het er meestal op neer dat iedereen voor zichzelf wat bouwt en elkaar veel meer met rust laat.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2005, 22:32 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
kolonist schreef:
IN Goa heb je bijna geen mogelijkheid om elkaar te blokkeren. Dat vind ik wel jammer. In mijn optiek is Puerto Rico stukken beter.


In de veiling heb je voldoende mogelijkheden om elkaar te blokkeren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2005, 01:10 
Jakkiebak!

Berichten: 61
Woonplaats: Spijkenisse
voor wie carcassonne wel leuk vind, een ander er op lijkend spel dat speciaal voor 2 personen is...

het heet Architekton en is van Queen Games... ik heb het op het SPSP voor 15 euro gekocht en is best een aardig spel voor tussendoor...

Doel van het spel is kaarten aanleggen, en dan wel landschapskaarten of een gebouwenkaartje (waar je dan een huisje op zet)... voor zover trouwens de gelijkenis met CCS maar goed... dat sprak mij op de doos wel aan en het mechanisme is dus een beetje hetzelfde...

met het leggen van de kaarten verdien of verlies je punten... aan het einde krijg je dan nog punten voor de langste rij huizen in jouw kleur... degene met de meeste punten wint...

pff voor zover mijn gebrekkige spel uitleg... het is maar goed dat ik dat niet voor mijn brood hoef te doen :)

_________________
ik vind t niet erg om te verliezen, maar winnen vind ik wel leuker


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 20:52 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Is Pueblo leuk om met z'n tweeën te spelen?
El grande en Maharadja lijken mij ook erg leuk. Maar hoe leuk zijn als we ze met z'n tweeën spelen. Ik ben nl. ook zo iemand die bijna altijd met z'n tweeën speelt. Wie heeft er eens een goed advies voor mij?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 21:31 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Volgende spellen spelen wij ook regelmatig met z'n tweeën:
La Cita
Mesopotamië

Een klein nadeeltje is dat je soms te ver van elkaar zit op het speelveld. Om het nog leuker te maken, moet je elkaar opzoeken, dan ontstaan er "conflicten".

Pieter

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 22:53 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Johanna schreef:
Is Pueblo leuk om met z'n tweeën te spelen?
El grande en Maharadja lijken mij ook erg leuk. Maar hoe leuk zijn als we ze met z'n tweeën spelen. Ik ben nl. ook zo iemand die bijna altijd met z'n tweeën speelt. Wie heeft er eens een goed advies voor mij?


Pueblo is goed speelbaar met 2 personen. Ik heb het regelmatig gespeeld. Voor andere voorbeelden hoef je alleen maar de rest van de antwoorden te lezen! :)

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2005, 10:00 
Sojaboon

Berichten: 24
Woonplaats: Rozenburg (ZH)
Ik vind Pueblo ook erg leuk om te spelen met z'n tweeen!
De kans dat je gezien wordt door het opperhoofd is nog groter......
Wij maken wel gebruik van de offerplaatsen, dat zorgt dat er weer hoger gebouwd gaat worden en dat maakt het net weer effe anders.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2005, 10:55 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
El Grande lijkt me niet echt bijster interessant met 2. Maharaja is wel leuk met 2, maar beter met meer (en ? 15 bij V&D lees ik net, :x ). La Città is erg goed met 2; conflicten komen er toch wel met een variabel speelveld. Je wilt toch allebei dicht bij water zitten en bij bergen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
53 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - Spellen voor twee personen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®