Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingVanaf donderdag 14 december ligt de Nederlandstalige editie van Pandemic: Rising Tide in de winkels. Dit is een coöperatief spel waarin de Nederlandse strijd tegen het dreigende water centraal staat. Dit is het tweede spel in de Survival Series, een reeks zelfstandig speelbare varianten op de coöperatieve topper Pandemic. Deze uitgave heeft een relatie met het Pandemic Survival toernooi, waarvan de finale eerder deze maand in Amsterdam plaatsvond. Matt Leacock heeft deze variant ontwikkeld met de Nederlandse spelauteur Jeroen Doumen.

Rising Tide speelt zich af op een kaart van Nederland. In dit spel wordt geen strijd geleverd tegen levensgevaarlijke ziektes, maar tegen het water. De spelers moeten vier historische waterbouwwerken bouwen, waaronder de Deltawerken, om het land tegen het stijgende water te beschermen. De voltooiing van zo’n bouwwerk levert meteen een bonus op. Zo kun je via de Deltawerken het zuiden van het land beschermen tegen de Noordzee, waardoor je jouw inspanningen op andere provincies kunt richten. Het waterpeil in de provincies wordt aangegeven met behulp van blokjes, waarvan er gaandeweg meer op het bord verschijnen. Gelukkig kun je de dreiging in de risicovolle provincies indammen door strategisch geplaatste dijken of door het wegpompen van water met door windmolens aangestuurde gemalen. Een gemaal kan een blokje verwijderen uit elke provincie die via de overstroming is verbonden. Wanneer je gemalen en dijken goed combineert, kun je provincies beschermen en tegelijkertijd water uit overstroomde gebieden wegpompen.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/12/13/pandemi ... krijgbaar/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017, 23:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Gaaf, we zijn nog niet klaar met Iberia maar hier zie ik nu al naar uit.
Weet je of er weer ingebakken varianten bij het spel zitten?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 10:56 
Party Animal

Berichten: 425
Woonplaats: Doetinchem
Gisteren opgehaald. Ziet er goed uit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 11:55 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
mezzamorphis schreef:
Gisteren opgehaald. Ziet er goed uit.

En hoe zit net met de flevopolder? Ik vermoed dat daar wel over nagedacht is. Aangezien er op het bord ‘watericoontjes’ op het spel staan. Heb je de NL of Engelse versie?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 16:06 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Roermond
Net online de Nederlandse editie aangeschaft. Weliswaar de 21ste binnen als je nu besteld maar wel de goedkoopste 41 euro. Ik had het eerst bij bol besteld maar meteen weer geannuleerd toen ik een prijsverschil zag van 12 euro. Al heb je het bij bol wel meteen morgen in huis, ik heb er geen haast mee.
Ik heb het idee dat het een schaarse editie is en met mogelijke uitverkoop blindelings aangschaft. dwz Ik heb zelf geen ervaring met de Pandemic series.

Ik ben benieuwd hoe het spel speelt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 19:04 
Ludo ergo sum
Avatar gebruiker

Berichten: 373
Woonplaats: Utrecht
Vandaag in een B&M winkel gehaald. Die hadden groot ingekocht. Nu nog op tafel zien te krijgen! Componenten zien er in ieder geval goed uit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017, 20:32 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Zojuist gespeeld en ik moet de regels nog even nalezen om te kijken of ik alles goed heb gedaan, want het land liep hopeloos onder water, sorry mensen, mijn schuld :oops:
Thematisch wel heel sterk trouwens, dus als ik eruit ben of ik wat fout heb gedaan dan kan dit best wel eens een heel vermakelijk spel gaan worden

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 11:33 
Party Animal

Berichten: 425
Woonplaats: Doetinchem
Joel22 schreef:
mezzamorphis schreef:
Gisteren opgehaald. Ziet er goed uit.

En hoe zit net met de flevopolder? Ik vermoed dat daar wel over nagedacht is. Aangezien er op het bord ‘watericoontjes’ op het spel staan. Heb je de NL of Engelse versie?



Heb de NL versie. Heb hem verder nog niet bekeken. Komt in de vakantie aan bod :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 12:25 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
mezzamorphis schreef:
Joel22 schreef:
mezzamorphis schreef:
Gisteren opgehaald. Ziet er goed uit.

En hoe zit net met de flevopolder? Ik vermoed dat daar wel over nagedacht is. Aangezien er op het bord ‘watericoontjes’ op het spel staan. Heb je de NL of Engelse versie?



Heb de NL versie. Heb hem verder nog niet bekeken. Komt in de vakantie aan bod :-)


Cool. Veel plezier!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 12:29 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Joel22 schreef:
Cool. Veel plezier!

Als "Als de dijken breken" ons 1 ding hebben geleerd, is het dat overstromend water freezing Cool is.
Verschrikkelijk koud zelfs...
:)

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 13:06 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Duiker schreef:
Zojuist gespeeld en ik moet de regels nog even nalezen om te kijken of ik alles goed heb gedaan, want het land liep hopeloos onder water, sorry mensen, mijn schuld :oops:
Thematisch wel heel sterk trouwens, dus als ik eruit ben of ik wat fout heb gedaan dan kan dit best wel eens een heel vermakelijk spel gaan worden


Tweet van Zee Garcia (van de Dice Tower & groot fan van alles Pandemic):
Even in intro mode, Pandemic: Rising Tide seems to be the most punishingly difficult Pandemic game by far.

5 games, 5 solid losses.
— Zee Garcia (@Zee_Garcia) November 28, 2017


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 16:15 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Roermond
En niet veel later:

Just won my first solo play of this! My opinion of it is...RISING! (sorry) pic.twitter.com/FJccEChoUx
— Zee Garcia (@Zee_Garcia) 29 november 2017

en in dit comment eronder bij de vraag of deze Pandemic zich vergelijkt met de andere Pandemic zijn reactie

This is the most different one so far.
— Zee Garcia (@Zee_Garcia) 29 november 2017

Overigens eerder 22 november zei hij wel al over de lay out het volgende:

My biggest concern with Pandemic: Rising Tide at the moment is that the visual clarity seems low. Perhaps they should have abstracted the rivers away (as they seem to divide territories yet they do not) and taken more liberties with the topography? pic.twitter.com/pAFQfGcPLp
— Zee Garcia (@Zee_Garcia) 22 november 2017


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 16:26 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Roermond
Ik heb het pakketje verassend net binnen gekregen, levering zou pas de 21ste zijn. Bart smit plusje erbij voor 41 euro niet gek. Ik ga het vanavond met mijn vriendin eerste spel spelen. Ben benieuwd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 22:25 
4. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Ben hier toch wel erg benieuwd naar. Zou deze zeker eens willen proberen. Sowieso erg leuk dat deze over Nederland gaat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017, 23:03 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Jaspervd schreef:
En niet veel later:

Just won my first solo play of this! My opinion of it is...RISING! (sorry) pic.twitter.com/FJccEChoUx
— Zee Garcia (@Zee_Garcia) 29 november 2017

en in dit comment eronder bij de vraag of deze Pandemic zich vergelijkt met de andere Pandemic zijn reactie

This is the most different one so far.
— Zee Garcia (@Zee_Garcia) 29 november 2017

Overigens eerder 22 november zei hij wel al over de lay out het volgende:

My biggest concern with Pandemic: Rising Tide at the moment is that the visual clarity seems low. Perhaps they should have abstracted the rivers away (as they seem to divide territories yet they do not) and taken more liberties with the topography? pic.twitter.com/pAFQfGcPLp
— Zee Garcia (@Zee_Garcia) 22 november 2017


Ik heb zojuist voor de tweede keer gespeeld en gewonnen! Ik denk dat de start-ellende erg belangrijk is, want die was de vorige keer erg ruk en nu viel ie wel mee. En nu heb ik m'n molens slimmer gebruikt. Ik zou zelf zeggen dat de Amerikanen vooral moeite hebben met het uitspreken van alle Nederlandse namen :)

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Pandemic Rising Tide is verkrijgbaar  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Jeroen Doumen, Matt Leacock, Pandemic: Rising Tide, Survival Series, Z-Man Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®