Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017, 22:34 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Roermond
Eens met Spanny.

Waterblokjes vind ik juist de eyecatcher van het spel. Bevolkingsgroepblokjes, havens en molens niet bijzonder. Spelbord niks negatiefs over te melden, juist prima.

Het spel moet je wel even de kans geven wil je het helemaal begrijpen en uiteindelijk overwinnen. Bij ons was het pas na de 3de keer dat we het volgens het boekje speelde en des te meer ik het waardeer. Niet dat het zo lastig is om de spelregels te begrijpen, al zijn vergissingen snel gemaakt, maar inzicht en tactiek heb je niet meteen bij het eerste of tweede spel.

Enige waar ik aan moet wennen en wat voor mij niet 'vanzelfsprekend' aanvoelt zijn de verplaatsingsacties. De stap naar de grenzende regio voelt solide net als alle andere 9 keuzes maar de overige 3 verplaatsingsacties blijf ik 'veel' vinden en moet er steeds bij nadenken en het overzichtskaartje bekijken wat de voorwaarden weer zijn om die verplaatsingen te mogen doen.
Rest van het spel speelt vlot en vanzelfsprekend door.

Vergeet ook niet dat het aantal dijkdoorbraak kaarten gelijk staat met de zeespiegel. Dit waren wij in het eerste spel vergeten en we bleven 2 kaarten pakken bij een zeespiegel van 3.

Varianten zeker aan te raden overigens!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2017, 10:26 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Varianten nog niet gespeeld maar die zijn wel heel thematisch.

Zo zit de watersnood van '53 er ook bij.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018, 23:59 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Hedenavond heb ik twee potjes Pandemic: Rising Tide gespeeld (met 2 spelers), beide keren jammerlijk verloren. Ik vind het er nog steeds niet mooi uit zien, maar daar heb ik tijdens het spelen geen moment last van gehad. Uitstekende omzetting van het spelsysteem van Pandemie. Gelukkig ken ik iemand die het heeft en graag speelt, zodat ik het niet aan hoef te schaffen.
:)

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Pandemic Rising Tide is verkrijgbaar  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Jeroen Doumen, Matt Leacock, Pandemic: Rising Tide, Survival Series, Z-Man Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®