Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 15:37 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Ik ben ook fanatiek sleever, komt ook door mijn magic verleden. Op deze manier hou ik de kaarten altijd in goede conditie en als bonus zijn ze ook makkelijker te schudden en op te pakken van de tafel.

Lamineren zou ik nooit doen, dat lijkt me lastig als je het spel wilt verkopen/ruilen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 16:04 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Sleeves gebruik ik uitzonderlijk in geval van

vreemde kaartkwaliteit (Mage Knight omdat die moeilijk te shufflen zijn anders),
deckbuilders waarvan de kaarten niet glad genoeg zijn om te shufflen (Alien Encounters),
slijtage door veel spelen : die kleine kaartjes die veel in beweging zijn tijdens het spel (Battlestar Galactica/Blood Rage)
en ten slotte wanneer die ooit in aanraking zijn gekomen met omgestoten frisdrank en gekruld zijn erdoor (The Others)

In dat laatste geval vervloek je ntrl jezelf dat je het spel niet sleevede, maar uiteindelijk komt dit niet zoveel voor, en bij sommige spellen die gedoopt zijn, zie je het nauwelijks omdat de cardstock zeer hoge kwaliteit was (Trains)

Voor LCG's gebruik ik een aantal sleeves voor decks die ik momenteel speel, de rest gaat in 9 pocket bladeren in een map.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 16:11 
Avatar gebruiker
Het grootste probleem met lamineren, is inderdaad als je het in keer weer zou willen verkopen. Ik vind lamineren verder de mooiste optie, zeker als je vaak met kinderen speelt. Zelf heb ik er het geduld niet voor en ik ben te perfectionistisch, daarom kies ik door voor sleeves, die gebruik ik voor spellen die handkaarten hebben zoals onder andere: 7 Wonders, Machiavelli, Takenoko en De Grote Dalmuti. Ik vind het gewoon zonde om het niet te doen, bij de spelletjes waar ik het nog niet deed toen ik ze aan mijn collectie toevoegde, zie je echt het verschil...


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 16:25 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Ik sleeve alleen bij spellen met geheime rollen zoals Saboteur of Machiavelli.

Voor de rest maken gebruik sporen me niet uit.
Als een spel 25 keer wordt gespeeld en slijtage vertoont was het zijn geld al waard door 25 keer te spelen.

Ben uiteraard wel zuinig voor beschadiging. Dat is anders dan gebruik sporen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2017, 09:23 
2. 7 Wonders: Duel (2015)

Berichten: 21
Woonplaats: Leuven
Ik Sleeve hier ook wel een stevig aantal spellen om verschillende redenen. Om te beginnen voor gebruik met kids (Dixit) verder ook voor geheime identiteiten waar een beetje plooi/kras meteen kaarten kan verraden (Machiavelli, Coup, ...) en ook spellen waarbij kaarten een grote roulatie hebben en die al eens gespeeld worden ook nadat er wel wat alcohol genuttigd is sleeve ik (Cash 'n guns). Als laatste, maar dat is vrij specifiek, ook spellen die ik vaak speel bij mensen die de ontzettend vervelende gewoonte hebben hun kaarten te plooien. Ik heb er in de groep met wie ik het meeste speel zo wel een aantal. Erg vervelend, maar hoeveel ze er ook op proberen te letten of je ze erop wijst, ze doen het toch. Dan sleeve ik ze liever dan altijd te neuten om toch met geplooide kaarten te eindigen.
Bovendien, maar dat is nauwelijks een primaire reden, moet je je ook geen zorgen maken over de combinatie van iets vettig te eten tijdens het spelen. Wat ik zonder sleeves wel continu doe.

Lamineren zou ik nooit doen. Krassen zouden me storen maar vooral het onomkeerbare eraan schrikt me wat af.
Het is me nog niet overkomen, maar als je met een sleeve plots iets voorhebt vervang je ze gewoon, dat ligt wat moeilijker bij lamineren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2017, 09:28 
Jakkiebak!

Berichten: 57
Woonplaats: Oostende
Ik sleeve alles om bovenstaande redenen maar vooral omdat ik het aangenamer spelen vind.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 dec 2017, 23:37 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: Anna Paulowna
Ff dan een vraag over het sleeven, welke kan ik voor het spel Machiavelli (deluxe) het beste aanschaffen? (Of mag dat niet benoemd worden op dit forum)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2017, 00:05 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Roermond
Goede vraag, ik heb dit ook nagevraagd en zijn enkele opties alleen gaf de winkel de Engelse maat door van de kaarten. Ik geloof dat de NLse maat anders zijn (grote maat karakters kloppen wel) weet iemand welke maten het zijn voor de sleeves. (betreft dus machiavelli deluxe versie)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2017, 11:10 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Jaspervd schreef:
Goede vraag, ik heb dit ook nagevraagd en zijn enkele opties alleen gaf de winkel de Engelse maat door van de kaarten. Ik geloof dat de NLse maat anders zijn (grote maat karakters kloppen wel) weet iemand welke maten het zijn voor de sleeves. (betreft dus machiavelli deluxe versie)

Kijk hier (nr. 652): https://boardgamegeek.com/geeklist/1645 ... es/page/27?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2017, 17:23 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: Anna Paulowna
roubosga schreef:
Jaspervd schreef:
Goede vraag, ik heb dit ook nagevraagd en zijn enkele opties alleen gaf de winkel de Engelse maat door van de kaarten. Ik geloof dat de NLse maat anders zijn (grote maat karakters kloppen wel) weet iemand welke maten het zijn voor de sleeves. (betreft dus machiavelli deluxe versie)

Kijk hier (nr. 652): https://boardgamegeek.com/geeklist/1645 ... es/page/27?

Thnx!
Hier heb ik wat aan, ga gelijk in 1 van de NL shops bestellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2017, 23:12 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Roermond
wieringer84 schreef:
roubosga schreef:
Jaspervd schreef:
Goede vraag, ik heb dit ook nagevraagd en zijn enkele opties alleen gaf de winkel de Engelse maat door van de kaarten. Ik geloof dat de NLse maat anders zijn (grote maat karakters kloppen wel) weet iemand welke maten het zijn voor de sleeves. (betreft dus machiavelli deluxe versie)

Kijk hier (nr. 652): https://boardgamegeek.com/geeklist/1645 ... es/page/27?

Thnx!
Hier heb ik wat aan, ga gelijk in 1 van de NL shops bestellen.


Spelspul heeft mij zeer uitvoerig een mail terug beantwoord over sleeves van aantal spellen, die ze voor mij hebben nagezocht, wo ook machiavelli . Ze waren van enkele niet zeker ivm Engelse versie van maat kaarten. Maar zal even nachecken met bovenstaande link -waarvoor dank Roubosga- en zal de sleeves door het positief mailtje bij hun bestellen. Wacht nog op 2 spellen wellicht neem ik die 2 meteen mee.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018, 00:51 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jaspervd schreef:
Spelspul heeft mij zeer uitvoerig een mail terug beantwoord over sleeves van aantal spellen, die ze voor mij hebben nagezocht, wo ook machiavelli .

Misschien wil je hier een overzicht geven van de spellen met de afmetingen voor de sleeves. Dat kan ook voor andere verzamelaars interessant zijn.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018, 17:11 

Berichten: 63
Woonplaats: Noordeloos
Mayday heeft een excelsheet met alle spellen en daarbij horende maten en hoeveelheden. Natuurlijk staat er ook bij welke van hun sleeves erbij passen maar daar hoef je je natuurlijk niet perse aan te houden.

Hierbij de link, wellicht handig voor jullie.
https://www.maydaygames.com/pages/sleeves-by-game


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018, 05:41 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: Anna Paulowna
De laatste link opgeslagen, thnx :-)
Ondertussen machiavelli gesleeved met de sleeves van mayday, ben er zeer te spreken over


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Doe het zelf  
 Feed - Onderwerp - Sleeves of Lamineren?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

hoesjes, lamineren, sleeves



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®