Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





174 berichten | Pagina 9 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 09:27 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
Volgens mij waren dat er twee tegelijk.
Aquire https://www.boardgamegeek.com/boardgame/5/acquire
Haas en Schildpad https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... e-tortoise
Helaas willen te weinig mensen die laatste spelen, terwijl het toch echt een fraai spel is met bijna geen geluksfactor.

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 09:41 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Machiavelli! Cadeautje van mijn broer.
Gevolgd door Catan en nog vele anderen :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 11:55 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Mijn eerste was kolonisten het kaartspel, carcassonne of el grande. Ik speelde veel catan met vrienden en toen heb ik de eerste twee gekocht om met mijn vriendin te spelen en el grande om met huisgenoten te spelen. Is wel 20 jaar geleden ongeveer....

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 12:14 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Als je echt over het begin begint dan denk ik dat het cluedo en monopolie was.
De doorbraak en dat ik echt begong te verzamelen, dan is het Quarto en Bi-Litair.
Helemaal los zijn we door een spel gegaan dat een neefje op de universiteit had leren spelen.
Kolonisten van Catan. :D
Dat is nu zo'n 18jaar geleden :shock:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 12:24 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Het moet ongeveer twintig jaar geleden zijn. Ik speelde Magic: The Gathering met mijn leeftijdsgenoten en ik las in het tijdschrift (Inquest?) waar richtprijzen voor de kaarten stonden (nog geen internet) een kort artikeltje over 'het nieuwe bordspel' en The Settlers of Catan, toen winnaar van het Spiel des Jahres en toen beslist: ik wil wel nog eens een bordspel spelen. Ik heb nu kasten vol spelen, speel in meerdere clubs en schrijf hier over mijn 'eerste' spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 12:33 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Toen ik 20 was, nu 16 jaar geleden heb ik Catan en Tikal gekocht. En daarna nooit meer gestopt met kopen. :lol: En verkopen!

Nou ja. Wel een periode minder gespeeld en daardoor een groot gedeelte van mijn collectie verkocht. Onder andere aan Stefan (Hijacker) via marktplaats. Bij de overdracht raakten we aan de praat en hebben we besloten te kijken of het mogelijk was samen een groepje te vormen. Via internet in contact gekomen met nog een paar zieltjes die graag spellen wilden spelen en binnen een paar weken was onze groep geboren. En we komen nu al 6 jaar iedere week bij elkaar, gaan naar beurzen, weekendjes weg spellen spelen en spammen dagelijks dit forum vol. Een van ons is nu zelfs moderator van BSM. :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 14:49 
2. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Na mijn eerste spelavond bij Roll the dice( is al wat jaren geleden) land in zicht gekocht was voor mij een openbaring.
En daar is mijn huidige probleem begonnen een gebrek aan kast ruimte


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 15:20 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Het is te lang geleden dus ik weet het niet zeker meer. Wat ik wel nog weet is dat el grande, carcasonne, kolonisten het kaartspel voor 2 spelers en machiavelli tot de eerste aankopen behoorden.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 dec 2016, 16:56 
Garnaal

Berichten: 347
Woonplaats: Waardenburg
Het is voor mij wat makkelijker om aan te geven, want het is een kleine anderhalf jaar geleden ;)

Mijn eerste spellen waren:
Memoir '44
Twilight Struggle
Ticket to Ride Anniversary edition

Ondertussen heb ik de Anniversary edition geruild voor Europe met wat uitbreidingen, maar voor de rest zitten ze allemaal nog in mijn collectie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2016, 01:08 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Oud topic, maar vreemd genoeg heb ik mijn eerste spel nog niet genoemd.

Dat moet wel Carcassone zijn geweest. Bij de verjaardag van een neef deden we eerst voornamelijk kaarten en toen legde hij ineens dit spel op tafel. Ik was gelijk verkocht. Daarna bleef het een aantal jaren alleen bij dat spel. Tot dat ik naast Zuiderspel ging in het Klokgebouw op Strijp S in Eindhoven (de oude locatie). Daar kocht ik het Verboden Eiland en daarna ging het snel. Vooral ook omdat ik niet veel later naar de clubavonden van Roll the Dice ging en zo nog meer spellen leerden kennen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2016, 09:33 
5. Villages of Valeria (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
Als kind natuurlijk wel de standaard spellen gespeeld, monopoly, stratego enz. Maar ik ben pas echt gegrepen door het virus toen een vriend Ascension: Chronicles of the Godslayer op tafel zette. Ik heb dat meteen daarna ook gekocht en sindsdien heb ik meer ontdekt en is de collectie groter geworden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2016, 22:58 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Ik had ooit Kolonisten van Catan gekocht toen ik nog bij mijn ouders woonde en deze werd niet vaak gespeeld omdat we bijna nooit met 3 man een spelletje wilde spelen. op een gegeven moment nam ik deze mee naar mijn vriendin die het ook geen kans gaf, vanaf toen heeft hij ongeveer een jaar in mijn kofferbak van de auto gelegen totdat we bij mijn vriendin deze toch maar eens een keer gingen spelen, zij gelijk verslaafd aan het spel, 2 jaar later gingen we samen wonen en had ik Ticket to Ride gedownload op mijn telefoon en na een paar weken mijn vriendin ook, vanaf toen speelde we elke avond voordat we gingen slapen een potje Ticket to Ride tegen elkaar op onze mobiel in bed.
na een tijdje kwam ik erachter dat dit een bordspel was en had hem gelijk aangeschaft, vanaf toen is onze verzameling begonnen. dit is allemaal 4 jaar en 250+ bordspellen geleden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2018, 15:33 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Ik denk dat er inmiddels een boel forumleden bij zijn gekomen die nog niet hebben bekend waar het allemaal mee begonnen is.

voor mij is de allereerste moeilijk aan te geven, toen was ik 2,5 denk ik.
maar memorabele eersten waren:

van mijn tienerzakgeld gekochte Axis and Allies MB (waarvoor ik incognito liet staan)
en
in 1995 een duitse siedler van Catan, gevolgd door Siedler Das Buch.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2018, 23:18 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
De eerste spellen die ik officieel kon betitelen als 'van mij', waren Hero Quest en Scotland Yard.
Deze heb ik gekregen voor kerst of m'n verjaardag ofzo, denk ergens eind 80 of begin jaren '90

Het eerste spel dat ik daadwerkelijk van mijn zelf verdiende centen gekocht heb was El Grande, circa 20 jaar terug.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2018, 11:50 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Hier is het eerste spel Keltis geweest, gekregen van mijn schatje.
Zelf gekocht zijn het de titels Thurn & Taxis, K2.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
174 berichten | Pagina 9 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 8, 9, 10 ... 12  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Wat was het eerste spel in je collectie?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL, usurper

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bert B. en 3 gasten


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®