Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006, 14:30 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Hasselt
Wie wordt de nieuwe startspeler als meerdere spelers hetzelfde hoogste offer hebben uitgebracht?
Voorbeeld: Rood = 5; Blauw = 4; Zwart = 2; Wit = 5
Volgens de spelregels zou er dan geen hoogste offer zijn en blijft de startspeler ongewijzigd? Of geldt deze regel enkel wanneer alle spelers evenveel hebben betaald?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006, 15:22 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Dat hangt er vanaf: heeft de farao in jouw voorbeeld een hoogste bod uitgebracht? Zo ja, dan verandert er niets. Zo nee, dan is degene die ná de farao als eerste aan de beurt zou zijn, de nieuwe farao. (Maar natuurlijk pas nadat alle beloningen in deze ronde zijn uitgereikt.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007, 22:34 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Helaas is men in de regels vergeten te melden dat je de ?-3? kaart telkens terugkrijgt.


Niet dat ik Erwin niet geloof, maar zijn bericht werd tot dusverre door niemand bevestigd of ontkend; ik ga a.s. zondag voor het eerst Amon-Ra spelen en is het nu inderdaad zo dat men de -3 kaart telkens terugkrijgt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007, 22:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Niet dat ik Erwin niet geloof, maar zijn bericht werd tot dusverre door niemand bevestigd of ontkend; ik ga a.s. zondag voor het eerst Amon-Ra spelen en is het nu inderdaad zo dat men de -3 kaart telkens terugkrijgt?


Ontkennen? Ze zijn hier niet levensmoe!

:-)

Als extra service knip en plak ik een passage uit de FAQ, die in 2003 nog te vinden was op de website van de Duitse uitgever:

Frage: Wird die -3-Karte nach dem Ausspielen wieder auf die Hand genommen, oder darf man sie nur einmal benutzen?

Antwort: Die -3-Karte darf bei jeder Opferphase erneut eingesetzt werden und wird somit immer wieder auf die Hand genommen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007, 23:02 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Hahaha, ok! :D

Nog 1 extra vraag: hebben de dubbelpiramides naast esthetisch nut, ook nog enig ander nut in het spel?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007, 23:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Nog 1 extra vraag: hebben de dubbelpiramides naast esthetisch nut, ook nog enig ander nut in het spel?


Die tellen gewoon als twee piramides.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007, 23:28 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Oké, thanks, Erwin!

Aangezien ik zondag om de tafel ga met een paar iets minder ervaren spelers (alhoewel; dat zijn mensen die inmiddels ook Manilla, Bruggen van Shangri-La, Castello, etc. gespeeld hebben) heb ik een samenvatting gemaakt; de spelregels schrikken toch een beetje af. Die samenvatting beslaat twee A4-tjes en die deel ik zondag uit samen met een kopie van de betekenis van de machtkaarten. Zo nemen we eerst even gezamenlijk de regels door en heeft iedereen tijdens het spel alle info voor handen.

Mocht ik iemand anders ook nog blij kunnen maken met een dergelijke samenvatting, stuur me gerust een berichtje. Mail ik 'm je toe :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2007, 23:57 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Kleine aanvulling op de dubbelpyramides: je mag niet door het bewust niet neerzetten van dubbele pyramides een tekort aan enkele pyramides creeëren. Een paar slimmerikken op BGG wilden in een grijs verleden deze interpretatie doordrukken om zo een 'strategisch element' toe te voegen aan het spel: niet dus. Als er twee pyramides in een province staan, worden die meteen vervangen door een dubbele.

Veel succes met Amon-Ra: het is beslist niet het makkelijkste spel om uit te leggen, vooral omdat je het pas halverwege een beetje begint door te krijgen en je dan eigenlijk geen schijn van kans maakt om een achterstand in te lopen. Vermeld dus dat het om een leerspelletje gaat, dat voorkomt wellicht frustratie :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007, 12:12 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
cymric schreef:
Veel succes met Amon-Ra: het is beslist niet het makkelijkste spel om uit te leggen, vooral omdat je het pas halverwege een beetje begint door te krijgen en je dan eigenlijk geen schijn van kans maakt om een achterstand in te lopen. Vermeld dus dat het om een leerspelletje gaat, dat voorkomt wellicht frustratie :).


Thanks! Ik heb er gigantisch veel zin in; ik heb 'm al meer dan een jaar in de kast staan en nog nooit gedaan (mede ook omdat wij vaak met tweeen spelen), maar nu ik de spelregels helemaal door heb, kan ik niet wachten om aan de slag te gaan. Lijkt me echt een fantastisch spel. En laten we er inderdaad maar een leerspelletje van maken, want de spelregels onder de knie hebben wil niet zeggen dat je weet hoe je de winst naar je toe kunt trekken :-)
Ik hou daar wel van; spellen waarbij je na elk potje steeds meer inzicht krijgt in de beste strategie en tactiek.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007, 11:34 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Geweldig spel, ik kan niet anders zeggen... Door mijn spelregelsamenvatting waren we in een half uurtje aan het spelen en kon iedereen alles nog eens zelf teruglezen op de momenten dat iemand toch nét iets te lang aan het nadenken was over wat ie zou gaan doen (welke provincie, of welke acties). Ik denk dat ik dat vaker ga doen en ook meer kopietjes ga maken van uitleg van kaarten (zoals bij Amon-Ra de machtkaarten), want zeker voor een eerste keer is het handig als iedereen zelf kan teruglezen wat een bepaalde kaart betekent.

We speelden met vijf spelers (complete bord werd dus gebruikt) en ik eindigde nipt tweede achter m'n jongere broertje. Damn! :wink:
In de eerste ronde kocht ik gelijk een provincie voor 10 en dat bleek toch iets te gortig; ik hield iets te weinig geld over, wat ik weer deels recht kon trekken door boerderijen te bouwen en 3 goudstukken te jatten uit het offer van Amon-Ra. Daarna heb ik niet echt meer schaarste gehad, maar in het vervolg zal ik denk ik eerder genoegen nemen met een 'iets mindere' provincie.

Wat me wel opviel was dat de bouw van de piramides bij alle spelers behoorlijk gelijk opging. Enkele mijn broertje en ik hadden op het einde van het spel 1 piramide meer kunnen bouwen dan de rest, maar na de eerste telling stond bijna iedereen gelijk. Het lijkt me dan ook dat je het verschil pas écht kunt maken met de bonussen van de machtkaarten, de tempelafbeeldingen in de provincies en dat soort zaken, en dus niet met de bouw van piramides (hoewel je natuurlijk wel moet zorgen dat je bijblijft met de rest). Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Nog twee vragen overigens:
- De kaart Biedblokkade: wanneer mag je die spelen: moet je die vooraf in de provincie leggen waar je op bied, of hoef je die pas in te zetten op het moment dat iemand anders op jouw provincie wil gaan bieden? Dit is een vrij essentiele waarop ik het antwoord uit de spelregels niet op kon maken. In het eerste geval is iemand namlijk direct die kaart kwijt (omdat ie 'm speelt) zonder dat ie weet of iemand anders ook op die provinicie wil gaan bieden. In het tweede geval betekent dat dus dat je 'm zo lang in je hand houdt, totdat iemand anders in jouw provincie wil gaan zitten. Wij hebben overigens conform het eerste gespeeld.
- wat de machtkaart '7 machtkaarten' betreft, waarover Cymric op dit forum ook al geschreven heeft: zoals wij het opmaken uit de spelregels, gaat het er om dat je de op het spelbord afgebeelde kaarten telt (de niet omkaderde, aan de rand van de provincie) + de gratis machtkaarten en dat zijn de niet omkaderde machtkaarten in de provincie. Dat klopt toch zo? Het gaat toch niet om de machtkaarten in je hand, want dat zijn geen gratis machtkaarten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007, 14:30 
Sojaboon

Berichten: 29
Bartjes! schreef:
- De kaart Biedblokkade: wanneer mag je die spelen:

Daar zijn de regels niet superduidelijk over. Op de Hans in glueck website (duitse uitgever) staat dat je de kaart op elk moment mag spelen tijdens fase 2. Ik denk niet dat het de bedoeling is om hieraan de conclusie te verbinden dat je dus mag wachten totdat je ziet dat iemand naar 'jouw' provincie gaat en dan snel de kaart spelen. Amun-Re is volgens mij namelijk niet bedoeld als behendigheidsspel.

Wij spelen het dus in ieder geval zo dat je niet zeker weet of iemand uberhaupt 'jouw' provincie zou willen hebben.

Het is trouwens sowieso niet zo dat je de kaart in een provincie legt. Je legt de kaart voor je. Het effect van de kaart geldt voor jou. Als andere je willen overbieden dan kost dat extra onafhankelijk van of je nog steeds in de provincie aan het bieden bent waar je in was toen je de kaart speelde.

Citaat:
- wat de machtkaart '7 machtkaarten' betreft

Dat gaat over de symbolen op het bord. Het gaat niet over kaarten (dus ook niet over kaarten in je hand).


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007, 15:05 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
EvilBro schreef:
Het is trouwens sowieso niet zo dat je de kaart in een provincie legt. Je legt de kaart voor je. Het effect van de kaart geldt voor jou. Als andere je willen overbieden dan kost dat extra onafhankelijk van of je nog steeds in de provincie aan het bieden bent waar je in was toen je de kaart speelde.


Dat klopt, daar heb je gelijk in. Wij vonden het echter wel zo overzichtelijk voor het spel om 'm bij de biedsteen te leggen waar die op van toepassing was.

Verder natuurlijk bedankt voor je reactie!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 mei 2008, 23:56 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Bartjes! schreef:
We speelden met vijf spelers (complete bord werd dus gebruikt) en ik eindigde nipt tweede achter m'n jongere broertje. Damn! :wink:


Grappig om terug te lezen ;) :lol:

Mijn vriendin heeft pas op de 999 sale ook Amon-Ra aangeschaft nadat het haar goed bevallen was. We hebben dit spel gisteren en vandaag met haar broertje gespeeld. Ging allemaal prima. (mede dankzij de samenvatting van bartjes!).
Het spel verliep allemaal prima, eigenlijk hadden we geen problemen met de regels, maar het scheelde dan denk ik ook wel dat we het eerder hadden gedaan.

Het winnen ging me volgens mij echter dit keer niet zo goed af :redface:

In ieder geval is ons allen drieën het spel zeer goed bevallen. Nu nog kijken of we het de schoonfamilie aangeleerd krijgen ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag over Amon-Ra
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2018, 00:29 
6. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Dag allemaal

Blijft de machtkaart 'in dezelfde provincie overbieden' in dezelfde ronde gelden? Hier speelden 2 spelers ze uit: mogen ze dus haasje over blijven doen? Of elks maar 1 keer?


Bij 'biedblokkade' staat 'als de speler op een andere provincie biedt, geldt dit beding ook hier' waaruit wij concluderen dat dit wel voor een hele ronde geldt?

Bedankt alvast

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag over Amon-Ra
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2018, 09:42 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
blijft de hele biedronde geldig.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag over Amon-Ra  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

999 Games, Amon-Ra, Ra



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®