Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




51 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2018, 18:30 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Vanochtend ging het Zuiderspelweekend van start. Was je op de beurs? Deel dan hier je impressies en ervaringen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2018, 11:13 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Wij zijn met ons gezin op zaterdag een dagje naar Zuiderspel afgezakt. De vorige 2 jaar was ik er niet meer geweest, wegens elke keer examens te hebben gehad in dat weekend. Het was voor ons een heel aangename ervaring. Veel ruimte op de beurs om rond te lopen, erg gezellig ingericht. Er was eigenlijk niet zoveel volk, dus je vond telkens wel een tafel met een spel om te spelen. Het is een heel kindvriendelijke beurs. Wij zijn tevreden terug naar huis gekeerd.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2018, 15:00 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Gister geweest, mijn allereerste beursbezoek op nederlandse bodem. De enige referentie die ik had was Spiel en wat een oase van rust als je het vergelijkt met Essen!!! :lol:

Ik had niemand van mijn groep bereid gevonden om mee te gaan en ben dus maar gewoon alleen gegaan.
Kwam iets na 13 uur aan en kreeg bij binnenkomst de nog steeds beschikbare zuiderspel goodiebag met daarin naast wat flyers, het jubileum spelletje Zuiderfruit. Vond mijn entree al gelijk goed besteed.

Daarna eerst ff gaan snuffelen langs alle winkelkramen in de grote hal rechts waar zowel nieuw en 2e hands aangeboden werd, praatje hier en daar. Bij 999 games gekeken of er plaats was bij Rajas, maar helaas vol. Doorgelopen naar de volgende hal en aangeschoven bij Revange of the Dictators. Dit spel heeft naar mijn smaak een te grote geluksfactor en 'take that' gehalte om 'm aan te schaffen, maar toch wel geinig om n keer gedaan te hebben en complimenten voor de outfits van de demo crew, die in vol dictator ornaat, speluitleg staan te geven. Het verhoogd zeker de sfeer!

Weer ff langs Rajas gelopen, maar nog steeds bezet en zodoende ging ik af op het omroepen van een quiz bij het podium naast het kinderplein.
Grappig gedaan, je kon een spel winnen door multiple choise vragen te beantwoorden. Je antwoord gaf je door links, rechts of midden in het vak te gaan staan. De vragen waren uiteraard wel spel gerelateerd, naar niet echt spel kennis technisch. Meer welk spel weegt t meest of heeft de meeste meeples en dat soort vragen.
Ik vloog dr uit bij de vraag hoeveel stand alone varianten er van carcassonne zijn uitgebracht (dus niet de tig uitbreidingen) Bleken er ook al 11 te zijn! Hoe uitgehøərď is dat spel zeg, man man...
Maar weer terug naar Rajas. Weer vol, verdomme, toch ff gameplay meegekeken en spelregel boekje bestudeerd, maar omdat t potje nog wel ff zou duren, weer doorgelopen en kwam ik bij de stand van de Game Brewers. Die hadden Chimera Station en Castellum uitgestald liggen. Aangeschoven, gespeeld, gekeurd en Castellum aangeschaft.

Maar weer terug naar Rajas en... once again mission failed.

Door gelopen naar wat andere speltafels, ff staan kijken bij The Dutch East Indeas en nog wat andere spellen om te kijken of er nog een plekkie was om aan te schuiven bij spellen die mij interesse hadden, maar bleek al met al toch best lastig als je alleen bent om bij de goede tafels aan te schuiven, of je moet gaan zitten wachten tot er een potje is afgelopen, maar dat vind ik dan ook weer zonde vd tijd.

Laatste poging Rajas wederom mislukt, maar 999 had ook nog Majesty liggen. Deze wel nog gespeeld en gelijk ook aan de collectie toegevoegd.

Onderweg naar de uitgang nog Exit- het geheime lab meegenomen, die ik al eerder had gespot.

Al met al hele leuke middag gehad en baal alleen dat ik Rajas niet heb kunnen spelen...

Chapaeu voor de organisatie van Zuiderspel, vooral als je meeneemt dat dit vooral vrijwilligerswerk betreft :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2018, 16:22 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Gisteren in alle rust mogen demoën bij WGG. Vanaf de start waren er telkens wel bezoekers aan de tafels. Codenames blijft het nog steeds goed doen en deze heb ik dan ook weer veel uitgelegd. Verder was The Mind één van mijn demospellen en deze liep de hele dag als een trein. Veel tweede of zelfs meer potjes na elkaar gespeeld door de geïnteresseerden.

Verder rustig rond kunnen lopen en kunnen afsluiten met twee hilarische potjes Happy Salmon.

N.B. Azul Giant edition moeten ze echt op KS gooien, volgens mij gaat dat gigantisch veel geld opleveren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2018, 18:42 
3. Witness (2014)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Voor enkele uurtjes op bezoek geweest met mijn zoon van 5. 3 kinderspellen getest (dino battle, coral reef en ticket to ride: first journey). Telkens een vlotte en vriendelijke uitleg en zonder aanschuiven kunnen spelen.
Wat een goed georganiseerde beurs: ruime parking, aangename hallen met voldoende ruimte en gratis toiletten en goede catering, een gevarieerd aanbod om te testen en om te kopen. Hier zien ze me zeker terug. Proficiat aan de organisatoren.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2018, 22:00 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb niet heel veel van de beurs zelf gezien omdat ik constant bij mijn stand stond om demo's en uitleg te geven, maar ik vond de ervaring geweldig!
Beide dagen begonnen erg rustig, maar vanaf een uur of 12 zaten we constant vol. De locatie blijft goed en sfeervol. Er was lekker veel ruimte om te lopen en zitten, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld het Spellenspektakel was dit wel een verademing. Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2018, 23:30 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 275
Woonplaats: Aartselaar
Vorig jaar heb ik het genoegen gehad om Zuiderspel mee te maken als demo-er, dit jaar was ik een bezoeker. In functie van het event, vind ik het Koningshof een toplocatie! Gemakkelijk bereikbaar, een zee aan parkeerruimte en eens binnen (met een leuk cadeautje van de organisatie) kun je genieten van veel ruimte. In verhouding weinig 'lawaai' waardoor een spel duidelijk kan uitgelegd worden zonder te moeten roepen. Leuke randanimatie met kwissen en zoekopdrachten. Deftige catering en best wel veel speelmogelijkheden. Kortom, een dikke pluim voor het hele team van Zuiderspel!
Als fan van Portal Games heb ik een leuke babbel gehad met Rindert en hem en passant bijgestaan bij het uitleggen van Alien Artifacts 8) . Verder een facebook-aankoop afgerond, waardoor ik Clank! In Space kan toevoegen aan mijn collectie. Heb de uitleg van Passaportas meegepikt en The Mind en Castellum: Maastricht effectief kunnen spelen.
Ben met een voldaan gevoel naar huis vertrokken ... ondanks wat betalingsperikelen voor mijn parkeerticket. Ik hoop volgend jaar opnieuw van de partij te zijn. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 08:11 
6. Grand Austria Hotel (2015)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Top beurs!
Veel ruimte, leuke ligging. Veel parking, goede catering, Genoeg randanimatie. Veel mogelijkheid tot aankopen.
Enige jammere maar dat ligt niet aan de beurs is dat de uitgevers van hun "nieuwe" spelen maar enkele demo modellen bij hebben. Bv Noria lag 1 spel en Rajas 2x. Ik dnek dat ik echt 15 keer voorbij rajas gelopen heb voor we er bij konden.

Voor de rest hebben we veel kunnen spelen. Goede uitleg gekregen.
Volgend jaar zie je ons terug!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 09:37 
8. Piraten & Kooplui (2010)

Berichten: 51
Woonplaats: De Lier
Zeker een top beurs! In vergelijking met Spiel maar ook Spellenspektakel een stuk rustiger en lekkere ontspannen sfeer. Bij de stand van Fantasy Encounter uit Essen hadden ze een korting van 20%, dus daar nog twee nieuwe spellen aangeschaft (Ex-Libris en Raiders of the North Sea). Ik was samen met mijn vriendin en onze zoon van 6 weken, dus het was voor ons even spannend of het goed zou gaan met de kinderwagen, maar hier was het rustig genoeg voor. Er was ook genoeg plek om even te kunnen zitten. Verder ook nog tijd gehad om twee spellen uit te proberen, Torres en Orleans. Vooral deze laatste was ik benieuwd naar, daar ik alleen zijn opvolger Altiplano nog had gespeeld.
Al met al een leuke dag gehad, maar toch ook een paar opmerkingen:
- 999 games: Rajas of the Ganges had op meer tafels mogen liggen, hier kwam je gewoon niet aan toe.
- Locatie: Nergens een verschoonplek te vinden. Uiteindelijke de kleine in de wagen verschoond in het invaliden toilet.
- Catering: Lekkere broodjes, maar het prijsverschil tussen een broodje kaas 2.75 en een broodje ham (5.50) kan ik echt niet bevatten.
-BSM uitgeversrally: Het was erg druk bij de uitslag, dus wij stonden met de kinderwagen achteraan. Daar was het allemaal erg moeilijk te verstaan.
- Parking: Uiteindelijke 4.50 voor een dagje weg, dus valt best mee. Maar overal in Veldhoven hangen posters dat er de week erna een rommelmarkt op dezelfde locatie is met de hele dag gratis parkeren. Het kan daar dus wel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 10:05 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Wij hadden een slechte ervaring bij 999 Games ... zitten wachten op iemand die ons een spel komt uitleggen. Bert komt langs en zegt dat Joost zal langskomen, daar hij het spel niet kan demo'en. Na 10 minuten kijkt Joost naar ons, kijkt naar de tafel naast hem (waar Majesty wordt gespeeld) en gaat doodleuk daar wat staan keuvelen ... spoort mensen aan om daar bij aan tafel te schuiven. Waarna hij doodleuk naar een andere tafel van Ganges gaat om daar wat te keuvelen. Ook daar vraagt hij aan de omstaanders of er mensen zijn die interesse tonen. Niemand.
Geen reactie, hij kijkt dan nogmaals naar ons ... vraagt of wij Ganges willen spelen. Waarop wij negatief antwoorden daar wij ondertussen een kwartier aan het wachten zijn om uitleg te krijgen over Caverna. Het enige dat hij zegt is dat het een 2-spelerspel is en dat er iemand ziek is geworden en dus onderbemand. Alle begrip ... maar daarna ons gewoon laten zitten en terug naar een andere tafel gaan. We zijn opgestaan en zijn dan maar naar andere uitgevers gegaan om daar te gaan spelen. Dank u 999 Games voor deze uiterst slechte ervaring ...

Verder hebben we een leuke ontspannen dagje gehad met leuke praatjes en spelletjes. De parking hebben we niet moeten betalen ... nummerplaat werd niet erkend.

Bij het uitrijden van het koningshof staat het spandoek van Zuiderspel redelijk slecht gepositioneerd. We hadden geen zicht op het aankomend verkeer dat van rechts kwam. Vervelend.

Catering hebben we geen gebruik van gemaakt, daar we vorig al vonden dat de prijzen de pan uitswingen. Dus eigen drank en eten meegenomen.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 10:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
ozymandias schreef:
Wij hadden een slechte ervaring bij 999 Games ...


Een slechte ervaring is altijd vervelend.

Begrijp ik je goed dat jij die Joost niet rechtstreeks hebt aangesproken op de afspraak met Bert dat hij jullie Caverna zou uitleggen en dat je passief een kwartier naar zijn andere activiteiten hebt zitten kijken? Zo ja, vind je dat zelf een handige aanpak?

En begrijp ik je goed dat jullie met drie personen een tweepersoonsspel wilden spelen en dat je geen interesse had in de andere spellen?

Verder niets leuks gespeeld? Volgens mij zag ik je op een foto bij Queens's Kitchen. Die was mij zaterdag goed bevallen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 10:43 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
ozymandias schreef:
Bij het uitrijden van het koningshof staat het spandoek van Zuiderspel redelijk slecht gepositioneerd. We hadden geen zicht op het aankomend verkeer dat van rechts kwam. Vervelend.


Goed punt. Op de zaterdag avond kon de buschauffeur ons denk ik ook niet zien door dit spandoek want hij moest gevaarlijk hard remmen om toch nog bij de bushalte te stoppen.

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 10:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
montagne14 schreef:
Veldhoven hangen posters dat er de week erna een rommelmarkt op dezelfde locatie is met de hele dag gratis parkeren. Het kan daar dus wel.


Natuurlijk kan dat. Bijvoorbeeld wanneer de organisator van een evenement dit afkoopt voor zijn bezoekers. Maar dit gaan wij uiteraard niet verwachten van een spellenclub die met tientallen vrijwilligers heel veel liefde en tijd in de organisatie van een mooie beurs steekt. Dit tweedaagse feestje heeft ze ongetwijfeld al genoeg gekost.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 10:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
BrokenMill schreef:
ozymandias schreef:
Bij het uitrijden van het koningshof staat het spandoek van Zuiderspel redelijk slecht gepositioneerd. We hadden geen zicht op het aankomend verkeer dat van rechts kwam. Vervelend.


Goed punt. Op de zaterdag avond kon de buschauffeur ons denk ik ook niet zien door dit spandoek want hij moest gevaarlijk hard remmen om toch nog bij de bushalte te stoppen.


Dat spandoek stond er om beide redenen inderdaad niet handig. Ik zag de bus ook pas op het laatste moment aankomen. En voor uitrijdende parkeerders was het ronduit gevaarlijk. Dit zal de organisator vast meenemen in zijn evaluatie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 11:01 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Erwin schreef:
ozymandias schreef:
Wij hadden een slechte ervaring bij 999 Games ...


Een slechte ervaring is altijd vervelend.

Begrijp ik je goed dat jij die Joost niet rechtstreeks hebt aangesproken op de afspraak met Bert dat hij jullie Caverna zou uitleggen en dat je passief een kwartier naar zijn andere activiteiten hebt zitten kijken? Zo ja, vind je dat zelf een handige aanpak?

En begrijp ik je goed dat jullie met drie personen een tweepersoonsspel wilden spelen en dat je geen interesse had in de andere spellen?

Verder niets leuks gespeeld? Volgens mij zag ik je op een foto bij Queens's Kitchen. Die was mij zaterdag goed bevallen.


Wel Erwin, mijn vrouw had dit graag solo gespeeld en ik had het graag eens met m'n dochter willen testen. Vandaar met 3 aan tafel bij een 2-persoonsspel, er lagen op deze tafel overigens 2 exemplaren ter beschikking ;-).
Nee ik vond het gewoon een iet of wat neerbuigende houding van Joost. Ik ben niet zo iemand die een demo'er zal aanklampen om hem er attent op te maken dat wij daar al effe zaten. Zeker al niet als hij tussendoor een blik naar ons werpte. Mij leek ie meer geïnteresseerd in Majesty & Ganges (beide reeds gespeeld) dan in Caverna.
Ikzelf als demo'er tracht er steeds op toe te zien dat ik de tafels (waar ik verantwoordelijk voor ben) kan laten spelen. Wat inderdaad niet altijd evident is, zeker niet in het geval van 999 Games op dat moment. Het ging ons vooral om de houding naar ons toe, mijn vrouw kreeg er kippenvel van.

Verder hebben we inderdaad nog leuke spellen kunnen spelen hoor, leuke praatjes gemaakt met winkeliers, uitgevers en ontwerpers. Nee, buiten deze ene ervaring is het allemaal alleen maar positief verlopen voor ons. Heerlijke tijd gehad ;-)

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
51 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2018 - jullie ervaringen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Zuiderspel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®