Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





42 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 12:57 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 275
Woonplaats: Aartselaar
Mijn interesse ligt momenteel vooral bij:

Clash of Rage - Brasil - Dice Hospital - Pre History - The Brigade

Maar zoals steeds zal dat lijstje grotere proporties aannemen als Spiel 2018 nadert ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 13:36 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Er is steeds minder waar ik echt naar uitkijk eigenlijk. Natuurlijk, een langverwachte Kickstarter binnenkrijgen is altijd leuk voor de eerste rush. Vooral als een leverdatum eenmaal bekend is. Maar als ik zie hoe weinig tijd ik heb om een spel te doorgronden, of hoeveel spellen er te spelen zijn, merk ik dat ik mijn verwachtingen ondertussen automatisch al temper.

Maar ik blijf enthousiast om steeds nieuwe spellen te proberen! Op zoek naar dat ene spel waarmee het klikt, maar de historie leert dat er steeds maar een handjevol spellen boven het maaiveld uitsteekt en niet in de vergetelheid raakt. Ik koop ook zelden een spel zonder het gespeeld te hebben - Kickstarters uitgezonderd.

Wat er nog in de KS pijplijn zit:
Brass (Birmingham & Lancashire)
Remake & reimagining van een bestaande titel. Omdat ik nog geen Wallace treintjes in de kast heb staan en dit er schitterend uitziet.
Feudum
Iets dat helemaal in m'n straatje zou moeten passen, maar ik vraag me af of het spel 'clean' genoeg is. Ervaring gaat het uitwijzen, maar na een introductie met Mark (de designer) op Essen, het doorlezen van de regels en het zien van een playthrough, houd ik mijn hart vast.
Lords of Hellas
Dudes on a map, leuk!, maar ik heb serieuze twijfels of het spel enigszins gebalanceerd is. Maar hier is vast een geïnteresseerde voor te vinden zodra het niets voor mij blijkt te zijn. Het ziet er indrukwekkend genoeg voor uit.


Laatst bijgewerkt door Bruno op di 27 maart 2018, 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 13:58 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Ken je Nemesis?
https://www.youtube.com/watch?v=hzlhpefATVA&t=148s
lijkt me ook supertof.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 14:08 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Bruno schreef:
de historie leert dat er steeds maar een handjevol spellen boven het maaiveld uitsteekt en niet in de vergetelheid raakt. quote]
Ben benieuwd wat er dus boven je maaiveld uit steekt ;-) Serieus.

Bruno schreef:
de historie leert dat er steeds maar een handjevol spellen boven het maaiveld uitsteekt en niet in de vergetelheid raakt. Ik koop ook zelden een spel zonder het gespeeld te hebben - Kickstarters uitgezonderd.

Dat klinkt heel verstandig, en slim, dus ik probeerde dat ook, zo heb ik dank zij gamers Viticulture + Santa Maria + Concordia geleerd. Geweldig!

Maar uiteindelijk bleek die strategie toch niet haalbaar: gamers in bordspelbijeenkomsten hebben een bepaalde voorkeur (denk: intertoys spul), en spellen eerst uitproberen lukt niet als ze niet worden meegebracht.

Aeon's End, Treasure Lair, Pyramix, Forestaurant, Peloponnes, Santorini, gewoon zelf maar gekocht zonder te proberen.
Benieuwd naar wat je vindt van Ghost Fightin' Treasure Hunting!

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 15:40 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
kosterix schreef:
Ben benieuwd wat er dus boven je maaiveld uit steekt ;-) Serieus.
Oh genoeg, van oud tot jong. Een deel is op m'n BGG rating list te vinden - al is die lang niet compleet. Uit m'n hoofd, wat vaak op tafel komt: Dominion, Scythe, Kardinaal en Koning, Concordia, Tzolk'in, Shakespeare, 7 Wonders, Vorsten van Florence, Amun Re, Terraforming Mars. Maar ook Lewis & Clark en Inis vind ik fantastisch ontworpen spellen.

kosterix schreef:
Dat klinkt heel verstandig, en slim, dus ik probeerde dat ook, zo heb ik dank zij gamers Viticulture + Santa Maria + Concordia geleerd. Geweldig!
Concordia vind ik erg goed en ook Santa Maria vond ik leuk (al moet ik die nog vaker spelen). Viticulture doet me minder.

kosterix schreef:
Maar uiteindelijk bleek die strategie toch niet haalbaar: gamers in bordspelbijeenkomsten hebben een bepaalde voorkeur (denk: intertoys spul), en spellen eerst uitproberen lukt niet als ze niet worden meegebracht.
Lijkt me nogal een vooroordeel. Ik ben al bij heel wat spellenbijeenkomsten geweest en de verschillen daartussen zijn groot. Sommige clubs zal ik nooit weer heen gaan en andere hebben misschien op het oog niet een heel interessante collectie, maar als je wat doorvraagt zitten er vaak wel een aantal mensen die thuis toch wat zwaarder werk hebben liggen.

Daarnaast; Woerden ligt ~10 treinminuten van Utrecht; Daar is echt genoeg te vinden op spelgebied. Zoek aansluiting bij mensen met vergelijkbare smaak. Doe je vast nieuwe ervaringen op zonder een (web)winkel leeg te hoeven kopen.

kosterix schreef:
Benieuwd naar wat je vindt van Ghost Fightin' Treasure Hunting!
Ik zal er waarschijnlijk nooit achter komen. Eerste alarmbel: Co-operative, tweede alarmbel: Dice Rolling, derde alarmbel: Roll / Spin and Move.
Niet dat ik nooit iets buiten m'n comfortzone speel hoor, maar hier zou ik nooit zelf op af stappen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2018, 10:39 
3. The Gallerist (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Brasil
Cerebia
Dice Hospital
Uitbreiding Great Western Trail

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018, 16:45 
1. Call of Cthulhu: The Card Game (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 302
Woonplaats: Beverwijk
court of the dead: mourners call lijkt me wel iets.

Verder lijkt City of Gears me wel leuk (niet gebackt); niet al te lange speelduur en genoeg player interaction.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018, 16:50 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Stijnhoofd schreef:
Mijn Kickstarters, in volgorde van binnenkort binnen tot eind dit jaar binnen:
- Pigment
- Mint Delivery & Mint Works
- Palm Island
- Seize the Bean
- Tiny Epic Zombies

Verder gisteren op Zuiderspel een paar keer Legendary Encounters: An Alien Deckbuilding Game Expansion in m’n handen gehad, maar toch maar niet meegenomen omdat ik de sleeves die ik gebruik niet zag. Ik bestel hem liever een keer als ik de sleeves ook erbij kan doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Inmiddels ook Unbroken gebacked, en nog steeds uitkijkende naar Legendary.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018, 02:22 
2. Vietnam 1965-1975 (1984)

Berichten: 174
Woonplaats: Ede
Uboot - the boardgame (Kickstarter)
Dawnfall - the edge (Kickstarter)
Nova Aetas (Kickstarter, 2nd wave)
De drie Oostfront spellen van GMT in de P500 herdruk: Armygroup North, Center & South. Geen idee hoe ik dat ooit op tafel... de vloer van een middelgrote loods ga krijgen, maar fukkit.

En dan zeer benieuwd naar of er nieuwe uitbreidingen komen voor Mythic Battles: Pantheon in de aanstaande Kickstarter van juni en de Ragnarok variant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 15:36 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Palm Island komt eind april binnen. Nog een paar nachjes maar!

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018, 22:16 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
kosterix schreef:
Palm Island komt eind april binnen. Nog een paar nachjes maar!

Eind april ja? Ik dacht dat het een maandje was vervroegd van juni naar mei, niet van mei naar april. Net nog ff de KS gecheckt, daar staat juni als release datum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 mei 2018, 14:15 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Cerebria: The Inside World

Zelden naar een bordspel zo uitgekeken !

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
42 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Naar welke spellen kijk je uit in 2018?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

2018, kijk uit



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®