Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




63 berichten | Pagina 3 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 15:41 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Ik kom ongeveer aan dezelfde cijfers als DeKerstman:

Totaal:
Gespeeld 85/100 (waarvan 81 in bezit)
Ongespeeld 15/100 (waarvan 7 in de spellenkast)
In top 20: 17/20

Die Burgen von Burgund (#1/4), Odin (#2/37), Flamme Rouge (#3/50), Clank! (#4/35), Roll for the Galaxy (#5/74), Codenames (#6/22), Pandemic Legacy seizoen 2 (#7/73), Lost Cities (#8/66), Azul (#10/6), Viticulture (#11/28), Magic Maze (#12/94), Exit (#13/98), Sagrada (#14/42), Mysterium (#17/78), Ticket to Ride (#18/24), Escape Room: the game (#19/95), Berenpark (#20/64)

Spellen uit mijn top 20 die de lijst niet hebben gehaald:
#9 Codenames Duet
#15 Pandemic Iberia
#16 Queendomino

De verwachting dat Azul het goed ging doen is uitgekomen maar had hem niet zo hoog verwacht. Ook Sagrada deed het beter dan verwacht volgens mij, zeker omdat die maar beperkt beschikbaar was (stond ook in mijn top 20). De EXIT reeks had ik dan weer wat hoger verwacht. En de nummer 2 in de lijst, Terraforming Mars, is samen met Machiavelli een van de 2 enige spellen in de hele lijst die ik verkocht heb na te spelen maar afgaande op het resultaat sta ik daar precies wat alleen in :shock:

Heb ook wat vragen voor volgend jaar ivm 'dubbele noteringen'. Heb er nu in mijn eigen top 20 rekening mee gehouden maar het is soms een beetje moeilijk om de grens te trekken. Bv de spellen die er niet in stonden zijn allemaal varianten van een spel dat er wel in stond. Vond mijn varianten de betere maar worden de stemmen er van apart geteld? Zo heb ik dit jaar wel op TTR gestemd en niet zoals altijd de Europe versie omdat ze toch wel gelijkaardig zijn. Zo zijn bv Dominion Intrigue en basic Domion toch ook wel erg gelijkaardig?

Voor de rest niets dan lof en ik kijk al weer uit naar volgend jaar!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 16:59 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
[10-1]

Gespeeld: 7
In bezit: 6
In mijn Top 20: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: (Burgen, El Grande)


Totaal: 51 / 34

De helft van mijn Top 20 haalde de Top 100. Van sommige spellen is dat begrijpelijk (Sherlock, Chinatown, Wallenstein,...). Anderen horen er potverdrie wel in! Waar zijn de GIPF spellen? En heeft er nu nog niemand Louis XIV gespeeld?!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 17:54 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
humske schreef:
humske schreef:
Van deze top 100:

100-91
Gespeeld: (9) Majesty, Keer op Keer, Exit: The Game, Hanzesteden, Escape Room: The Game, Magic Maze, De Glasstraat, Small World, Santa Maria
In bezit: (7) Majesty, Keer op Keer, Exit: The Game, Hanzesteden, Escape Room: The Game, Small World, Santa Maria
In top 20: (2) Hanzesteden, exit: the game


en weer verder
81-90:
Gespeeld: (8) Puerto rico kaartspel, Notre dame, Imperial settlers, Clans of caledonia, Takenoko, Brass, Sint Petersburg, Regenwormen
In bezit: (7) Puerto rico kaartspel, Notre dame, Imperial settlers, Clans of caledonia, Takenoko, Sint Petersburg, regenwormen
In top 20: (1) Notre dame

71-80
Gespeeld: (9) Century, de specerijenroute, Alhambra, Kingdom Builder, Qwixx, Pandemic legacy 2, Boonanza, Imperial 2030
In bezit:(5) Alhambra, Kingdom Builder, Qwixx, Pandemic legacy 2, Boonanza,
In top 20: (1) Pandemic legacy (algemeen heb ik neergezet, niet specifiek seizoen 1 of 2)

61-70
Gespeeld: (9) Brugge, First class, Goa, Lost cities, mombasa, berenpark, keyflower, love letter, skye
In bezit: (5) first class, berenpark, keyflower, love letter, skye
In top 20: --

51-60
Gespeeld: (10) Im jahr des drachen, time stories, hanabi, het dorp, blood rage, robinson crusoe, king of tokyo, tikal, lords of waterdeep, grand austria hotel,
In bezit (4): Im jahr des drachen, het dorp, tikal, grand austria hotel
In top 20: (2) Time stories, grand austria hotel

41-50
Gespeeld: (9) race for the galaxy, memoir '44, tai pan, caverna, gloomhaven, kingdomino, caylus, sagrada, star realms
In bezit(1) : tai pan
In top 20: (1) gloomhaven

31-40
Gespeeld: (8) trajan, machiavelli, odin, gaia project, russian railroads, dixit, vorsten van florence, five tribes
In bezit (4): trajan, odin, russian railroads, five tribes
in top 20: --

Totaal top 31-100:
Gespeeld: 62
In bezit: 33
In top 20: 7



21-30:
Gespeeld:
(10) De legenden van andor, Carcassonne, viticulture, ticket to ride europe, patchwork, catan, ticket to ride, istanbul, codenames, 7 wonders duel
In bezit: (8) De legenden van andor, Carcassonne, ticket to ride europe, patchwork, catan, istanbul, codenames, 7 wonders duel
in top 20: (3) Carcassonne, legenden van andor, patchwork

11-20:
Gespeeld: (10) 7 wonders, marco polo, concordia, pandemie, pandemic legacy seizoen 1, scythe, stenen tijdperk, hoogspanning, great western trail, argricola
in bezit: (10) 7 wonders, marco polo, concordia, pandemie, pandemic legacy seizoen 1, scythe, stenen tijdperk, hoogspanning, great western trail, agricola
in top 20: (4) pandemic legacy seizoen 1 (ik had het algemeen erin staan), agricola, great western trail, marco polo

1-10:
Gespeeld: (1
0) Dominion, Tzolkin, el grande, orleans, azul, splendor, die burgen von burgund,terra mystica, terraforming mars, puerto rico
In bezit: (7) Dominion, Tzolkin, orleans, splendor, die burgen von burgund,terra mystica, puerto rico
In top 20: (3) Tzolkin, Terra mystica, terraforming mars

Totaal: 1- 100
Gespeeld:
90
In bezit: 58
In top 20: 17

De 10 niet gespeelde spellen: eufraat en tigris, clank!, flamme rouge, raiders of the north sea, mysterium, roll for the galaxy, ra, the 7th continent, legendary: a marvel deck building game, de mol.
Ik wil hiervan in ieder geval nog wel mystreium spelen en the 7th continent staat ook op m'n wishlist om eens nader te bekijken :).

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 19:58 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Jerome schreef:
Dacht even dat ik op de top 10 van 2008 had geklikt toen ik zag dat Puerto Rico op 1 stond.
:eh:

Zulke spellen noemen we dan ook "klassiekers"...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 20:20 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Forumgebruiker mazinho ontwierp een hitkrantje met de resultaten van de Spellengek Top-100.


_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 21:21 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Bart schreef:
Jerome schreef:
Dacht even dat ik op de top 10 van 2008 had geklikt toen ik zag dat Puerto Rico op 1 stond.
:eh:

Zulke spellen noemen we dan ook "klassiekers"...


Puerto Rico is zo’n beetje de Bohemian Rhapsody aan het worden van de Spellen Top 100...
:cry:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 21:35 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
gespeeld: 76
in bezit: 41
op verlanglijst: 5 (te spelen of te kopen)
helemaal niet gekend: 4 (zo goed als geen informatie over dit spel)
in persoonlijke top-20: 17

(verdere details volgen nog)

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018, 22:33 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Jerome schreef:
Bart schreef:
Jerome schreef:
Dacht even dat ik op de top 10 van 2008 had geklikt toen ik zag dat Puerto Rico op 1 stond.
:eh:

Zulke spellen noemen we dan ook "klassiekers"...




Puerto Rico is zo’n beetje de Bohemian Rhapsody aan het worden van de Spellen Top 100...
:cry:


Bohemian Rhapsody is dan ook een heel goed nummer. Net zoals Puerto Rico een heel goed spel is. Het zou kunnen dat je het ene bent beu gehoord en het andere bent beu gespeeld, maar het feit dat je het al zoveel hebt gehoord/gespeeld, wil meestal ook iets zeggen.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 10:43 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
maxitaxi777 schreef:
@ Bongo, vind je bijv. Agricola en Caverna (Agricola 2.0) dan wel 2 verschillende spellen?
Waar ligt de grens bij jou?

Ik ken Caverna niet, maar vind Agricola eigenlijk een spel in de categorie net niet. Als familiespel duurt ie te lang en als expert met de kaartjes is het ook te droog. Kies ik wel een betere workerplacement. Caverna daarom ook nooit echt in geinteresseerd geweest. Maar omdat Caverna mijn issues met Agricola wel op zou lossen volgens de geleerden denk ik dat dit toch een wezenlijk ander spel is.

WTULTC schreef:
Ik zou voor een middenweg pleiten, maar Agricola en Caverna zijn wezenlijk anders. King of Tokyo en King of New York ook. De meesten zullen er eentje in de kast hebben staan, maar geen van de twee kan als uitbreiding van de ander worden gebruikt (zelfs de dobbelstenen zijn anders).

Ik ken King of New York alleen eigenlijk van de filmpjes paar jaar terug, en toen vond ik de verschillen wel minimaal om hem aan te schaffen, daarom dat ik denk dat dit voor mij hetzelfde geld als TTR, zelfde spel maar dan net wat andere variant. Maar misschien heb ik het in deze mis.

WTULTC schreef:
Kingdomino en Queendomino kunnen worden gecombineerd, maar dat maakt ze nog geen uitbreiding op elkaar.

Eens

WTULTC schreef:
Bij Ticket to Ride is eigenlijk alles een uitbreiding/variant op elkaar, op Rails en Sails na die in een enorme doos komt met een specifieke set treintjes en bootjes. Hoewel ik er ook geen bezwaar tegen zou hebben als die nog op een hoop wordt geschoven met TTR, als dat de grens duidelijker zou maken...

In deze vind ik dus alle TTR variaties echt allemaal hetzelfde spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 11:18 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Peter Hein, ik vraag me al jaren af waarom Dominion en Dominion Intrige als één spel worden geteld maar andere spellen (met even weinig verschillen) niet, zoals:

- Ticket to ride en Ticket to ride: Europe
- Pandemic, Pandemic Legacy 1 en Pandemic Legacy 2
- Legendary: a marvel deck building game en Legendary encounters: an alien deck building game

De drie bovenstaande spellen zouden waarschijnlijk een veel hogere positie hebben in de top 100 wanneer je ze met dezelfde maten en gewichten zou wegen als Dominion. Vooral alle varianten van Ticket to ride en Pandemic Legacy 1 en 2 apart tellen is er toch een beetje over. Laten we dan ook alle exit en TIME Stories scenario's apart gaan tellen. Binnen 10 jaar hebben we dan Pandemic Legacy 1, 2, 3, 4, 5, 6 en 7 in de top 100 staan :mrgreen:

Sorry dat ik het in het belachelijke trek, maar daar zou je toch echt iets moeten aan doen, want nu is het allesbehalve logisch.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 12:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 994
Woonplaats: Huis ter Heide
Heb geen lijst ingestuurd, maar wel even leuk om te vergelijken... :)

100-91
Gespeeld 8/10
In bezit: 5/10

90-81
Gespeeld 7/10
In bezit: 6/10

80-71
Gespeeld 10/10
In bezit: 4/10

70-61
Gespeeld 8/10
In bezit: 6/10

60-51
Gespeeld 9/10
In bezit: 3/10

50-41
Gespeeld 7/10
In bezit: 5/10

40-31
Gespeeld 8/10
In bezit: 4/10

30-21
Gespeeld 10/10
In bezit: 6/10

20-11
Gespeeld 10/10
In bezit: 7/10

10-1
Gespeeld 10/10
In bezit: 7/10

Totaal:
Gespeeld 87/100
In bezit: 53/100
In top 20 : 17/20 (niet in de Spellengek lijst, maar wel in mijn top 20 staan Targi, Inhabit the Earth & Yokohama)

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 13:28 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Top 100:

1-10
10 gespeeld: Dominion, Tzolkin, El Grande, Orleans, Azul, Splendor, Die Burgen von Burgund, Terra Mystica, Terraforming Mars, Puerto Rico.
5 in bezit: Dominion, Orleans, Splendor, Terra Mystica, Terraforming Mars
2 in top 20: Terra Mystica, Terraforming Mars,

11-20
10 gespeeld: 7 wonders, Marco Polo, Concordia, Pandemie, Pandemic Legacy, Scythe, Stenen Tijdperk, Hoogspanning, Great Western Trail, Agricola.
4 in bezit: 7 wonders, pandemie, scythe, stenen tijdperk
2 in top 20: Pandemic Legacy, Scythe,

21-30
9 gespeeld: Carcassonne, Viticulture, Ticket to Ride Europe, Patchwork, Catan, Ticket to Ride, Istanbul, Codenames, 7 wonders Duel
5 in bezit: Carcassonne, Catan, Ticket to Ride, Codenames, 7 wonders Duel
2 in top 20: Codenames, 7 wonders duel

31-40
7 gespeeld: Trajan, Machiavelli, Clank, Russian Railroads, Dixit, Vorsten van Florence, Five Tribes
2 in bezit: Vorsten van Florence, Dixit
1 in top 20: Vorsten van Florence

41-50
8 gespeeld: Flamme Rouge, Race for the Galaxy, Tai Pan, Gloomhaven, Kingdomino, Caylus, Sagrada, Star Realms.
1 in bezit: Gloomhaven
0 in top 20:

51-60
9 gespeeld: Im Jahr des Drachen, TIME Stories, Hanabi, Het Dorp, Blood Rage, King of Tokyo, Tikal, Lords of Waterdeep, Grand Austria Hotel
2 in bezit: Hanabi, King of Tokyo
1 in top 20: King of Tokyo

61-70
9 gespeeld: Raiders of the North Sea, Brugge, First Class, Goa, Lost Cities, Mombasa, Berenpark, Love Letter, Skye
3 in bezit: Lost Cities, Love Letter, Skye
0 in top 20:

71-80
8 gespeeld: Century: Spice Road, Alhambra, Mysterium, Kingdom Builder, Qwixx, Pandemic Legacy Seizoen 2, Boonanza, Imperial 2030
4 in bezit: Mysterium, Qwixx, Pandemic Legacy Seizoen 2, Boonanza
0 in top 20:

81-90
8 gespeeld: San Juan, Notre Dame, Imperial Settlers, The 7th Continent, Clans of Caledonia, Takenoko, Sint Petersburg, Regenwormen
5 in bezit: Imperial Settlers, The 7th Continent, Clans of Caledonia, Takenoko, Regenwormen
1 in top 20: Clans of Caledonia

91-100
8 gespeeld: Majesty, Exit, De Mol, Hanzesteden, Escape Room: The Game, Magic Maze, De Glasstraat, Small World
6 in bezit: Exit, De Mol, Escape Room: The Game, Magic Maze, De Glasstraat, Small World
0 in top 20:


Totaal
86 gespeeld
37 in bezit
9 uit m’n top 20: (#1 Terra Mystica, #2 Vorsten van Florence, #4 Terraforming Mars, #5 Scythe, #8 Codenames, #9 7 wonders Duel, #12 Clans of Caledonia, #16 Pandemic Legacy: Season 1, #18 King of Tokyo)

7 continent heb ik nog niet lang genoeg gespeeld om deze al in m'n top 20 te zetten, maar daar komt ie wellicht wel.

Gemiste spellen:
#3 Dungeon Petz (stond er eerder wel in, maar helaas nu niet meer)
#6 Mage Knight (te zwaar voor dit publiek vrees ik)
#7 Telestrations/Wat Schets Je Me Nou (dé ultieme partygame. Letterlijk altijd een succes!)
#10 Santorini (prachtig vormgegeven en fascinerende abstract)
#11 Sherlock Holmes: Consulting Detective (Beste story-based detective game. Verdient er ook in te staan)
#13 Above and Below (heerlijke adventure-euro met storybook. Near and Fear helaas nog niet geprobeerd!)
#14 Lewis & Clark (Erg leuke hand management racing game)
#15 Libertalia (de beste 'kies een karakter dat iets doet en zie hoe alles interacteert' game. Staat garant voor humor en leuke situaties).
#17 Lord of the Rings: The Confrontation. (Een onterecht grotendeels vergeten abstract. Een complexere variant van stratego met veel bluf, mind-reading en kansoptimalisatie).
#19 K2, liefst met Broad Peak uitbreiding. (Thematisch sterk spel over bergbeklimmen. Ook de laatste jaren wat in de vergetelheid geraakt).
#20 Kanagawa. (een heerlijk gemoedelijk schilderijenspelletje met strakke gameplay en mooie art).

Van de 14 die ik niet gespeeld heb, heb ik interesse in:
Legenden van Andor, Gaia Project, Odin, Keyflower, Ra, Santa Maria, Keer op Keer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 21:39 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Er was dit jaar beduidend minder røhring mbt de reactie op de top 100 tov van vorig jaar. Waar ik overigens zelf ook mede debet aan ben, want had de tijd en de puf niet om mn lijstje fatsoenlijk bij te houden.

Hierbij alsnog mijn beknopte versie:

Gespeeld: 54
Stijging van 5 tov van vorig jaar, echter zijn er ook weer een aantal gespeelde verdwenen die er verleden jaar wel in stonden.
Van mijn top 20 stonden er 17 in de lijst. De ontbrekende waren Le Havre, Ora et Labora en Thurn and Taxis.

Mijn interesse is gewekt of versterkt voor: Santa Maria, Mysterium, Flamme Rouge, Trajan en Gaia Project

Mijn gepubliceerde quotes: 8 (Hanzesteden, Clans of C, Imperial, Dorp, Caylus, Marco P, Orleans en Scythe)
Ps. Daarmee de 7st van Mazihno en Roberto P van vorig jaar overtroffen :lol: :wink:

Was weer leuk om mee bezig te zijn met dank aan Peter Hein :thumbup:

Edit: Trouwens, na inzending van mijn lijstje heb ik nog Raiders of NS binnen gekregen. Na 1 x spelen durf ik nu al te beweren dat deze met stip mijn persoonlijke top 10 binnen gekomen is en waarschijnlijk Thurn and Taxis of Stenen Tijdperk uit de top 20 zou hebben doen laten vallen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 22:15 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Jerome schreef:
Puerto Rico is zo’n beetje de Bohemian Rhapsody aan het worden van de Spellen Top 100...
:cry:


Dit was ook precies de opmerking die ik naar Peter Hein gemaild heb! :D

Echter met toevoeging dat ik het nog steeds een briljant spel vind...

Speel vooral online gemiddeld nog een potje of 5 per maand

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018, 08:03 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Noviomagum schreef:
Jerome schreef:
Puerto Rico is zo’n beetje de Bohemian Rhapsody aan het worden van de Spellen Top 100...
:cry:


Dit was ook precies de opmerking die ik naar Peter Hein gemaild heb! :D

Echter met toevoeging dat ik het nog steeds een briljant spel vind...

Speel vooral online gemiddeld nog een potje of 5 per maand


Voor mij heeft dit spel echt niet d charme die het kennelijk bij zovelen heeft. Het is wel een aardig spel, maar daar houdt het mee op en het komt niet in de buurt van mijn top 20! Ik snap er dus ook niks van dat dit spel al zo lang op 1 staat!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
63 berichten | Pagina 3 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Spellen Top 100 van Peter Hein - Spellengek  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Peter Hein van Mulligen, Spellengek Top 100 van de Lage Landen 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®