Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 11:55 
Joker

Berichten: 5
Hallo!

Ik ben benieuwd of jullie nog wat tips hebben over wat Interactievere / Snellere spellen.

Hiermee bedoel ik spellen Zoals Machi-Koro, Port Royal, en Puerto Rico.
Spellen waarbij het minder beurtelings gaat en dat je als speler veel betrokkenheid hebt, ook in iemand anders zijn beurt.

Ik ben iemand die vrij snel keuzes kan maken in een spel, en hoezeer ik bijvoorbeeld Agricola en Splendor kan waarderen, zit ik vaak lang te wachten voordat ik weer aan de beurt ben en iets mag doen.

Herkennen jullie dit? En wat voor spellen kunnen jullie me aanraden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 13:11 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Perudo
Qwixx
Ugo
Why first
Hanabi
7 wonders
Between 2 Cities
Glasstraat
Macchiavelli
Sushi go
Muse
Dixit
Isle of Skye

_________________
Everybody has the right to play...


Laatst bijgewerkt door Bridget op do 17 mei 2018, 13:19, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 13:13 
Meeple

Berichten: 19
Valt roborally er ook niet een beetje onder?


Laatst bijgewerkt door NvdGoorbergh op do 17 mei 2018, 13:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 13:20 
Jakkiebak!

Berichten: 58
Woonplaats: Hellevoetsluis
Mysterium is een redelijk interactief spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 13:42 
Joker

Berichten: 5
Isle of Skye toevallig voor het eerst gespeeld afgelopen week, dat liep inderdaad wel vlot.
Ken er een paar van de lijst van Bridget, maar veel ook niet. Ik ga eens wat tutorials zoeken.

RoboRally was ik alweer even vergeten, nog nooit gespeeld maar erg nieuwsgierig. Staat bij deze weer op de shortlist. Ben sowieso fan van veel Richard Garfield spellen, naast fanatiek Magicer vind ik Grote Dalmutti, King of Tokyo ook erg vermakelijk.

Mysterium ken ik nog niet, ga ik bekijken.

Dank voor de reacties zover!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 13:43 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Den Bosch
Love Letter
Diamant en Celestia (vergelijkbaar push your luck element: Diamant lichtgewicht, Celestia als je iets meer beslissingen wil)
Sagrada
Karuba (elke beurt is iedereen bezig op zij eigen speelbord)

Dan zijn er natuurlijk nog de (semi)coöperatieve spellen, als je die leuk vindt. Daar ben je altijd samen bezig (mits je geen alpha-gamer in je groep hebt natuurlijk). Spellen in die categorie die ik qua interactiviteit het meest aan zou bevelen: Shadows over Camelot, Aeon's End en Ghost Stories. Al zijn dit meest wel wat langere spellen. Mysterium die eerder genoemd is, kan aardig wat downtime hebben als de geest niet de juiste kaarten kan vinden; buiten dat vind ik het als spel op zich wel een aanrader. Als je wat meer stress wilt zijn er ook nog spellen als Fuse en Magic Maze: een uitputtende 10 minutenrush :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 15:04 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Martijn008 schreef:
Hallo!

Ik ben benieuwd of jullie nog wat tips hebben over wat Interactievere / Snellere spellen.

Hiermee bedoel ik spellen Zoals Machi-Koro, Port Royal, en Puerto Rico.
Spellen waarbij het minder beurtelings gaat en dat je als speler veel betrokkenheid hebt, ook in iemand anders zijn beurt.

Ik ben iemand die vrij snel keuzes kan maken in een spel, en hoezeer ik bijvoorbeeld Agricola en Splendor kan waarderen, zit ik vaak lang te wachten voordat ik weer aan de beurt ben en iets mag doen.

Herkennen jullie dit? En wat voor spellen kunnen jullie me aanraden?


Ik neem aan dat je Puerto Rico kaart spel bedoelt?

En waardeer je Splendor en Agricola dan?? ;)
Ik denk dat als je wat meerdere andere spellen hebt gespeeld, deze mening nog gaat wijzigen.

Mijn vraag terug aan jou is voordat er ook maar advies gegeven kan worden. Zoek je ook een spel wat snel is afgelopen (speelduur 30min, port royal) of mag het ook 2 uur duren?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 17:54 
10. El Capitán (0)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
20 min: Sushi Go (Party), 7 wonders
1 uur: Happy Pigs
2 uur: Lords of Xidit

Ben je voor Frank :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 17:58 
Joker

Berichten: 5
Shanji schreef:
Dan zijn er natuurlijk nog de (semi)coöperatieve spellen, als je die leuk vindt


Zeker vind ik deze leuk!
Maar we spelen al o.a. Magic-Maze, Pandemie, Legende van Andor, Big book of Madness en Mechs vs Minions (mijn favoriet).
Dus deze sectie is al redelijk goed bezet, al ga ik de genoemde Shadows over Camelot, Aeon's End en Ghost Stories wel even bekijken. Die ken ik nog niet.

Bongo schreef:
Ik neem aan dat je Puerto Rico kaart spel bedoelt?


Nee, wel degelijk Puerto Rico het bordspel :)
Tijdens het kiezen van de rol krijgen alle spelers een actie, dit mechanisme zorgt er voor dat je bij iedere beurt iets kunt doen en bezig blijft. En de beurten duren naar mijn ervaring niet zo lang.

Bongo schreef:
Mijn vraag terug aan jou is voordat er ook maar advies gegeven kan worden. Zoek je ook een spel wat snel is afgelopen (speelduur 30min, port royal) of mag het ook 2 uur duren?


Wat mij betreft mogen spellen best 2/3 uur duren (hoogspanning :D )
Maar in mijn speelgroep worden vaker de spellen gepakt die tot max 1,5 uur duren met vier spelers. In deze categorie zoek ik dus ook uitbreiding.

Ik snap ook dat de vraagstelling wat lastig is, maar als je Dominon als voorbeeld pakt, daar kun je ooit heel lang zitten wachten op een speler die zijn acties doet, nadenkt, en daarna iets gaat kopen. Als je dit met 4en speelt kant het ooit best lang duren voordat je zelf weer iets doet.

Of Istanbul, als je de beurt doorgeeft kun je best even naar de wc, wat drinken pakken, terug komen en nog niet aan de beurt zijn :cry:

Machi koro en 7 wonders daarintegen vragen continue je aandacht.

Dus ik zoek naar tips over spellen waarbij de beurten niet zo lang duren, of waarbij je tijdens iemand anders zijn beurt ook interactie hebt.
tjah..interactieve spellen..heb er even geen betere beschrijving voor :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 18:11 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Duidelijk.....

Vind het wel apart dat je in deze Hoogspanning wel een goed spel vind.... vind die ook wel gevoelig voor lang nadenken.

Puerto Rico het kaartspel (SanJuan) is in mijn ogen dan ook een echte aanrader.

In feite zoek je dus spellen die AP ongevoelig zijn. (AP = Analyse paralysis)
Uitnodigen om lang na te denken dan wel door te rekenen.

Een programmeer spel als Lords of Xidit heb je dat iedereen tegelijk nadenkt. Daar zijn de meningen over verdeeld binnen onze groep, misschien beetje te veel componenten, maar ik vind het een topspel.

En verder zou ik eens kijken naar ElGrande en Fresco (big box editie dan wel),heb het idee dat die zeker goed in de smaak zullen vallen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 18:21 
Joker

Berichten: 5
Bongo schreef:
Vind het wel apart dat je in deze Hoogspanning wel een goed spel vind.... vind die ook wel gevoelig voor lang nadenken.


Dat is ook. Maar Hoogspanning is gewoon een goed spel en kunnen we op zijn tijd waarderen.
Maar dit hebben we afgelopen twee jaar waarschijnlijk maar een keer of drie keer gespeeld.

Op de normale spelavond pakken we een biertje en willen we een aantal spellen spelen, dan komen we laatste tijd al snel uit bij een beperkte groep spellen die we het leukste vinden.
En als ik naar de overeenkomsten van deze spellen kijk, zijn ze allemaal interactief of zoals jij zegt:

Bongo schreef:
In feite zoek je dus spellen die AP ongevoelig zijn. (AP = Analyse paralysis)
Uitnodigen om lang na te denken dan wel door te rekenen.


Iets met spijkers, en op de kop raken :D

Bongo schreef:
Puerto Rico het kaartspel (SanJuan) is in mijn ogen dan ook een echte aanrader.

Een programmeer spel als Lords of Xidit

En verder zou ik eens kijken naar ElGrande en Fresco (big box editie dan wel),heb het idee dat die zeker goed in de smaak zullen vallen.


EEMBC schreef:
20 min: Sushi Go (Party), 7 wonders
1 uur: Happy Pigs
2 uur: Lords of Xidit


Dank voor de suggesties, ik ga ze googlen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 18:35 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
EEMBC schreef:
20 min: Sushi Go (Party), 7 wonders
1 uur: Happy Pigs
2 uur: Lords of Xidit

Ben je voor Frank :)


Dat ik het mee mag maken dat jij Lords of Xidit aanbeveelt! ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 20:16 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Je zou ook eens kunnen kijken naar Villages of Valeria en/of Valeria Card Kingdom (Daily Magic Games)
Beide spellen maken gebruik van het 'follow-action' principe.

VoV vind ik persoonlijk de betere, tis een kaartspel maar voelt als een bordspel. Op de follow aktion hebben ze een uitbreiding gemaakt, waarin je tijdens het volgen extra mogelijkheden hebt door een Landmark te bouwen. Kickstarter campagne zit nu in de laatste 48 uur en bied ook mogelijkheid tot aanschaf van basegame.

VCK is een spel waarbij ze voortgeborduurd hebben op het mechanisme van het door jou genoemde Machi Koro, incl follow opbrengsten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 20:35 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Noviomagum schreef:
Je zou ook eens kunnen kijken naar Villages of Valeria en/of Valeria Card Kingdom (Daily Magic Games)
Beide spellen maken gebruik van het 'follow-action' principe.

VoV vind ik persoonlijk de betere, tis een kaartspel maar voelt als een bordspel. Op de follow aktion hebben ze een uitbreiding gemaakt, waarin je tijdens het volgen extra mogelijkheden hebt door een Landmark te bouwen. Kickstarter campagne zit nu in de laatste 48 uur en bied ook mogelijkheid tot aanschaf van basegame.

VCK is een spel waarbij ze voortgeborduurd hebben op het mechanisme van het door jou genoemde Machi Koro, incl follow opbrengsten.


En die VoV probeer ik hier al paar maanden op tafel te krijgen.... denk dat je gelijk hebt, en heb daardoor ook blind die uitbreiding gebackt

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 21:28 
Grote Dienaar

Berichten: 130
Woonplaats: Zichem
Mystic Vale: terwijl 'de actieve' speler zijn ding doet, ben je zelf ook weer bezig met je deck samen te stellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Interactieve / snellere Spellen  

Gebruikers die deze topic waarderen

culfalmaion

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®