Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.



28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018, 16:10 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
De update hieronder is ook te lezen op de website van De Spelbaron zelf, namelijk hier. Eerder deze week heb ik ook nog een blogje gewijd aan welke spellen ik en mijn kinderen hebben gespeeld in de eerste drie maanden van 2018. Dit kun je hier lezen.


Het is al weer bijna mei en de laatste voorraadupdate is eigenlijk veel te lang geleden. Hier is de update dan eindelijk!

Het eerste spel wat ik kort wil bespreken is Muse. Ik heb het spel al enkele keren mogen spelen en blijf me verwonderen over het mooie en soms freaky artwork. Muse is een spelletje a la Dixit, waarin de spelers worden verdeeld in twee teams. Elke ronde krijgt het ene team twee kaarten met artwork en twee opdrachten en kiezen hiervan van beiden 1 uit. De opdracht en de kaart met artwork geven ze aan 1 van de spelers van het andere team. De gekozen kaart wordt daarna geplaatst tussen vijf andere kaarten en de gekozen speler moet door de opdracht uit te voeren proberen duidelijk maken aan zijn of haar teamgenoten welke kaart hij of zij had gekregen. De opdrachten varieren van 'neurie een deuntje' tot 'gebruik een woord met 4 letters'. Dit spel kan tot hilarische situaties leiden. Ander party games die weer op voorraad zijn, zijn onder andere Avalon, Good Cop Bad Cop, Secrets en Coup Rebellion G54.

Queendomino, het grote zusje van Kingdomino, is ook op voorraad. Dit spel heeft net wat meer opties dan Kingdomino en kan zelfs worden gecombineerd met Kingdomino (mocht je dat spel ook in je bezit hebben). Ook Noria van White Goblin Games is op voorraad. Ontdek vliegende eilanden, koop schepen en bouw fabrieken. Investeer in prestigieuze projecten en stel hun succes veilig door geheime informatie door te sluizen naar politici, want zelfs boven de wolken is er nog ruimte voor verbetering. Ook de nieuwste spellen van White Goblin Games zoals de nederlandse versie van Altiplano, Het Verboden Eiland en het verrassend simpele doch moeilijke The Mind zijn op voorraad.

Mocht je nog steeds Mansions of Madness niet beu zijn, of wil je het spel nieuw leven inblazen, dan is wellicht de nieuwste uitbreiding voor het horror puzzel spel voor jou. In Sanctum of Twilight krijg je twee nieuwe verhalen voorgeschoteld samen met twee nieuwe karakters om te spelen. Uiteraard zijn er ook weer nieuwe toverspreuken en voorwerpen beschikbaar. Overigens is ook de uitbreiding Beyond the Threshold op voorraad. Als je met vrienden een ander soort coöperatief avontuur wilt beleven, dan is wellicht het 'choose your own adventure'-spel Legacy of Dragonholt een aanrader.

Groots en meeslepend, dat zijn de spellen Lords of Hellas en Path of Light and Shadow. In Lords of Hellas betreed je de donkere middeleeuwen van Griekenland, geregeerd door machtige Goden die geavanceerde technologieën hanteren. Bouw majestueuze meerdelige monumenten van Goden op het bord en ontgrendel hun machtige krachten die je zullen helpen om de aanvallen van monsters te overwinnen. In Path of Light and Shadow bouw je een imperium op. Terwijl de spelers strijden om de controle van het land, moet ze supporters inschakelen, hun imperium uitbreiden qua technologie en kiezen wat voor leider ze worden: een wrede tiran of een genadig leider.

Er ziin ook enkele reprints binnen gekomen. Zo is daar Jamaica, een piraten racespel. In februari 1678 slaagde Hanry Morgan erin op gewiekste wijze benoemd te worden tot gouverneur van Jamaica. Dertig jaar later wordt de Grote Uitdaging georganiseerd om zijn nominatie te vieren: een 'plunder' - race rond het eiland. Het team dat op het einde het meeste goud en rijkdommen bijeen heeft geplunderd, wordt uitgeroepen tot grootste piratenteam! Overigens is de uitbreiding The Crew ook op voorraad. Een ander racespel is Formula D. Gebruik dobbelstenen om je autootje snelheid te geven en schakel op om steeds grotere dobbelstenen (d4 tot d20) te kunnen gooien en dus steeds sneller te kunnen gaan. Maar let op! Bij elke bocht moet je weer afremmen anders vlieg je uit de bocht. Bij een spel met de titel Colosseum zou het logisch zijn om te denken aan een spel over vechten en gladiatoren. Maar dat is maar bijzaak in Colosseum. In het spel is elke speler een Romeinse impresario en produceert hij een groot spektakel in zijn of haar arena in de hoop de meeste toeschouwers aan te trekken. Spelers verdienen rijkdom en glorie voor elk evenement en gebruiken deze om steeds ambitieuzere evenementen te creëren. 

Als laatste wil ik nog even de wat andere recente titels die zijn binnen gekomen onder de aandacht brengen. Dat zijn onder andere Imaginarium van Bruno Cathala, het knotsgekke Attack of the Jelly Monster, het nieuwe Push your Luck spel van Iello met de fantastische titel The Legend of the Cherry Tree that Blossoms Every Ten Years en het twee speler spel Crystal Clans. Sinds de vorige update zijn er meer dan 100 titels bij gekomen bij De Spelbaron. Ik kan ze uiteraard niet allemaal hier opnoemen, maar je kunt het grootste gedeelte van deze titels terugvinden in de categorie: Nieuw binnen!

Op naar een mooie zomer vol met spellen! Ik heb er zin in.

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2018, 14:15 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Willekeurige aanbiedingen!

Niet voor Pinksteren, geen thema, maar gewoon een aantal spellen in de aanbieding omdat ik er zin in had. Lekker weertje, lang weekend. Waarom ook niet?

Je vindt alle aanbiedingen op de aanbiedingen pagina: https://spelbaron.nl/aanbiedingen.html

De spellen in de aanbieding zijn:

Altiplano (EN) nu voor 46,95
Altiplano (NL) nu voor 37,95
Azul nu voor 32,95
Bunny Kingdom nu voor 37,95
Fallout the Boardgame nu voor 52,95
King's Road nu voor 34,95
Mage Knight the Boardgame nu voor 74,95
Mage Knight Lost Legion Expansion nu voor 46,95
Queendomino nu voor 27,95
Sakura nu voor 21,95
Tides of Madness nu voor 11,95
When I Dream nu voor 26,95

Aanbiedingen zijn sowieso geldig tot en met 31 mei. Indien niet meer voorradig tijdens deze periode en je wil toch iets aanschaffen? Laat dat even weten via het contact formulier, dan regelen we dat.

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018, 22:50 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Er is weer veel moois binnen gekomen in mei en juni. In deze update vertel ik er meer over! Dit stuk is ook te lezen op de site van De Spelbaron zelf, namelijk hier.

De reprint van High Society van Reiner Knizia is binnen gekomen. Het originele spel is uit 1995, maar heeft door Osprey Games een heel mooie uitgave gekregen. In dit klassieke veilingspel van Reiner Knizia moeten spelers tegen elkaar bieden voor de luxe van het leven, terwijl ze voorkomen dat ze failliet gaan in het proces. High Society heeft 16 prachtige art-nouveau-geïnspireerde illustraties van Medusa Dollmaker.

Ook de laatste big box uitbreiding voor Arkham Horror LCG is binnen: The Forgotten Age. Hier begint je team van onderzoekers aan een wetenschappelijke expeditie naar de regenwouden van Zuid-Mexico in twee nieuwe scenario's, die elk kunnen worden gespeeld als een opzichzelfstaand avontuur of die kunnen dienen als het begin van een nieuwe campagne voor je team. Deze uitbreiding introduceert vijf nieuwe onderzoekers aan Arkham Horror: The Card Game samen met vierenzestig spelerskaarten en zevenentachtig ontmoetingskaarten.

Decrypto is een team-based party spel  In Decrypto concurreren spelers in twee teams, waarbij elk team probeert de gecodeerde berichten correct te interpreteren die door hun teamgenoten aan hen worden gepresenteerd terwijl ze de codes doorbreken die ze van het andere team onderscheppen. Het spel is vergeijkbaar met Codenames.

Naast Dark Souls: The Board Game is er nu ook Dark Souls: The Card Game. In Dark Souls: The Card Game zijn snel denken en aanpassen aan de aanvallen van de vijand essentieel om te overleven. Een misstap kan fataal zijn, maar de voordelen van succes zijn groot. Pas je deck aan, evolueer je strategie en bereid je voor om te sterven. 

Gamelyn Games is de uitgever van de 'tiny epic' serie spellen en over het algemeen wordt Tiny Epic Galaxies beschouwd als de beste in de serie. En laat die nu juist binnen zijn gekomen! In Tiny Epic Galaxies speelt elke speler een galactische beschaving die hun invloed in het universum wil uitbreiden door het koloniseren van planeten. Rol met je dobbelstenen en voer de acties die de dobbelstenen aangeven uit. Vlieg naar verre planeten en koloniseer deze, of land op de planeten en voer een speciale actie uit. Let ook op tijdens de beurt van je tegenspelers: als zij acties uitvoeren kun jij soms die actie ook uitvoeren!

De afgelopen maanden werden vaak twee spellen met elkaar vergeleken: Azul en Sagrada! Azul was al op voorraad, en nu eindelijk is ook Sagrada beschikbaar bij De Spelbaron! In Sagrada moet je als speler een glas in lood raam maken voor de Sagrada Familia in Barcelona, de bijzondere basiliesk van Gaudi. Elke ronde worden er dobbelstenen getrokken uit een grote zak met vele. kleurrijke dobbelstenen en deze worden gerold. Om de beurt kiest elke speler een dobbelsteen en ligt die op zijn/haar eigen tableau. De manier waarop je ze neerlegt kan punten opleveren en ook als je je geheime doelstelling haalt levert dit punten op. Een leuk toegankelijk spel!

Wat is er verder onder andere binnen gekomen? Wat dacht je van het worker placement spel Rise To Nobility, waarin je uit de anonimiteit moet op te staan om je weg te banen naar de titel van Heer en de leiding over te nemen in de Stone Council. Ook de Nederlandse versie van Takenoko is binnengekomen, waarin het jouw opdracht is om voor de Panda te zorgen en zijn bamboe tuin te onderhouden.Je zult land moeten cultiveren, irrigeren en bamboe laten groeien met hulp van de Keizerlijke tuinman. Verder is dobbelspel Elder Sign binnen gekomen samen met wat uitbreidingen, waarbij de uitbreidingen het basisspel zeker verbeteren! Als laatste wil ik nog onder speciale aandacht brengen: Cutthroat Kingdoms (een spel van list en bedrog), Snow Tails (een racespel, dit keer met hondenslees), Castell (bouw torens van mensen zoals in Catalonië) en Empires of the Void II (een 4X spel zonder eXtermination).

Uiteraard is er een overzicht op de Spelbaron waarin alle nieuw binnen gekomen spellen staan, en dat is (verassend) in de categorie 'Nieuw binnen'.

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: di 03 jul 2018, 10:38 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Onderstaande tekst is ook te lezen op de Spelbaron.


Meeple Realty

Meeple Realty inserts zijn nu beschikbaar bij de Spelbaron. Er zijn nu 7 verschillende inserts op voorraad en hopelijk volgen er spoedig meer. De houten inserts zorgen voor een snellere opzet- en opruimtijd en hopelijk kun je daardoor deze spellen vaker gespeeld krijgen. Uiteraard (of helaas) moet je de inserts wel zelf in elkaar zetten. Dit zijn de inserts die op voorraad zijn: Gloomhaven Town voor Gloomhaven, Xia Station voor Xia: Legends of a Drift System, Mad King's Court voor The Castles of Mad King Ludwig, Anachrony Time Capsule voor Anachrony, Rebellion Outpost voor Star Wars Rebellion, Scythe Factory voor Scythe en Trickerion Theatre voor Trickerion.


Bunny Kingdom actie
Bij Bunny Kingdom krijg je nu zolang de voorraad strekt gratis de 'Bigger Board' ter waarde van 1,99. Een veelgehoorde opmerking over Bunny Kingdom is dat het speelbord te klein was en dat heeft Iello zich aangetrokken door een groter speelbord beschikbaar te stellen. Deze wordt tijdelijk gratis dus meegeleverd!

Voorraad update
In Zombicide: Green Horde (de opvolger van Black Plague) vecht je weer met je medespelers tegen zombies in een middeleeuwse setting. Dit keer verzamelt zich een horde van Orcs buiten het spelbord en deze kan op ieder moment het bord bestormen. Vechten is dan niet altijd de beste keus! Ter introductie is het Zombicide: Green Horde nu voor 82.95 verkrijgbaar! Starship Samurai van Plaid Hat Games is een area control spel waarin gigantische Samurai Mechs zullen vechten om dominantie. Het spel heeft geweldig artwork en mooie mini's. Iets rustiger aan doen kan in Lowlands, een spel over schapen. Bouw samen dijken om de kudde tegen water te beschermen, maar je boerderij uitbreiden om meer punten te scoren kan natuurlijk ook. Keuzes, keuzes, keuzes! Het laatste nieuwe spel wat ik wil noemen is Prowler's Passage. In Prowler's Passage jagen jij en je rivaal de stad binnen via een netwerk van ondergrondse gangen om waardevolle spullen te pakken terwijl je probeert controle te krijgen over belangrijke districten. Steel de beste items, creëer de langste passages en beheer districten om de beste dief te worden!

Er is ook nog een aantal restocks binnen. Zo is Sherlock Holmes Consulting Detective: The Thames Murders weer op voorraad, net als Pandemic Legacy Seizoen 2 (Zwart) en Twilight Imperium 4th Edition. Er is een hoop Descent spul binnen gekomen, zowel het basisspel als wat uitbreidingen. Ook Memoir'44 en uitbreidingen zijn nu beschikbaar bij de Spelbaron!

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2018, 12:58 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Nog een Sale bij de Spelbaron!

Er zijn weer enkele titels in de aanbieding (zolang de voorraad strekt):

Among the Stars - normaal 37,95, nu voor 28,95
Castles of Caladale - normaal 26,95, nu voor 19,95
Colony - normaal 52,95, nu voor 35,95
Covert - normaal 49,95, nu voor 38,95
Delve - normaal 39,95, nu voor 24,95
Dungeon Time - normaal 30,95, nu voor 21,95
Fields of Green - normaal 37,95, nu voor 25,95
First Martians - normaal 60,95, nu voor 42,95
Kreus - normaal 26,95, nu voor 19,95
Monstrous - normaal 29,95, nu voor 19,95
New Dawn - normaal 39,95, nu voor 30,95
One Night Ultimate Alien - normaal 27,95, nu voor 17,95
Order of the Gilded Compass - normaal 37,95, nu voor 29,95

...en er komen vanavond nog meer aanbiedingen aan!

Bekijk alle aanbiedingen hier.

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 14 jul 2018, 11:29 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Even een snel bericht omdat er een spel binnen is waar ik zeer enthousiast over ben.

Roll Player is een dice drafting game die net iets verder gaat dan bijvoorbeeld Sagrada. Zeker samen met de uitbreiding Monsters & Minions. Bouw een karakter op in Roll Player net zoals in een RPG en gebruik het karakter om te vechten tegen monsters in Monsters & Minions.

Overigens is ook de reprint van Council of 4 van CMON is binnen gekomen.


De Spelbaron is ook eindelijk op Facebook actief: https://www.facebook.com/spelbaron/. Hier vind je het laatste nieuws over de Spelbaron.

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018, 13:54 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Er is weer een aantal nieuwe spellen in de Webshop bij gekomen, waaronder onder andere Raids en MtG: Commander 2018! Deze update staat ook op de webshop van de Spelbaron, namelijk hier.

Mijn zomer
Deze zomer heb ik eigenlijk bijzonder weinig spellen gespeeld. Ik heb vooral veel gelezen (onder andere de originele Mistborn trilogie van Brandon Sanderson). Ik ben met een groep nog bezig met de campaign van Sword & Sorcery. We spelen helaas te weinig om de vaart er in te houden. Verder zijn onder andere Hanamikoji, Diamant, The Lost Expedition, Rising Sun, Viticulture, For Sale en Spiel des Jahres winnaar Azulvoorbij gekomen. Ook Century: De Specenrijenroute hebben we nog gespeeld waardoor ik aan het twijfelen ben of ik Splendor niet moet verkopen. Splendor blijft wat eenvoudiger, dus wellicht voor nieuwe spelers makkelijker te behappen. Over iets meer dan een maand vindt de grootste spellenbeurs weer plaats in Essen: Spiel Essen. Ik ben weer druk bezig om op Boardgamegeek mijn lijstje van interesante spellen bij elkaar te klikken. Ik heb er weer zin in dit jaar!

Nieuw binnen
Uiteraard heeft de Spelbaron niet stil gezeten. Inmiddels is er een flink aantal nieuwe spellen bijgekomen in de webshop van de Spelbaron.

In Iello's Raids vaar je met je boot van eiland naar eiland om goederen te verzamelen, met monsters te vechten. Als twee spelers naar hetzelfde eiland gaan vechten de spelers onderling wie de actie op dat eiland mag uitvoeren. Het bewegen met de boot heeft veel weg van Tokaido. Je mag zo ver gaan met je boot als je wil, maar je mag niet terug. Tof artwork ook, zoals bij de meeste Iello spellen.

Een ander spel van Iello dat op voorraad is, is Downforce. Downforce (origineel uitgebracht als Top Race) is in de VS uitgebracht door Restoration Games en in Europa door Iello. Het spel is een door kaarten gedreven race en gokspel.De kaarten die je speelt om je eigen auto vooruit te bewegen op het circuit, bewegen ook vaak andere auto's op het circuit vooruit. Dus wanneer je een kaart speelt is van cruciaal belang. Ondertussen wedden spelers in geheim welke auto volgens hen zal winnen. De speler met het meeste geld aan het einde van het spel (door prijzengeld en door het wedden) wint het spel!

Eindelijk is mijn favoriete karakter uit het Star Wars universum verschenen in Star Wars Imperial Assault: Tyrants of Lothal, namelijk Grand Admiral Thrawn. Dit karakter verscheen voor het eerst in de Heir to the Empire trilogie van Timothy Zahn, wat tot vandaag mijn favoriete Star Wars boekenreeks is. Uiteraard heeft de uitbreiding weer nieuwe helden, nieuwe vijanden, nieuwe tegels en een 6-delige mini campagne om te spelen.

Verder zijn onder andere binnen gekomen: House of Danger (een 'choose your own adventure' spel), Scythe Metal Coins (erg mooie set van metal munten die je bij Scythe kunt gebruiken, maar ook goed bij andere spellen met munten te gebruiken zijn), Rising 5: Runes of Asteros (een coöperatief spel dat gebruik maakt van een app) en Spy Club (een spannend avonturen spel).

Zie voor alle nieuwe binnenkomers: Nieuw binnen!

Magic: The Gathering Commander
Nee, de Spelbaron gaat (voorlopig) geen Magic: The Gathering booster boxen verkopen, maar ik draag Magic wel een warm hart toe. Op de middelbare school rond 1993/1994 raakte ik in aanraking met Magic en heb er toen behoorlijk wat spaargeld tegenaan gegooid. Later ben ik overgestapt op de Star Wars CCG van Decipher en daarna heb ik zelfs nog een blauwe maandag de Dune CCG gespeeld. Maar ik dwaal af... Magic: The Gathering Commander 2018 is net wat anders dan "gewoon" Magic. Vier standaard decks van 100 kaarten. Jij en je tegenstander kiezen een deck en vechten het uit - je hoeft geen deck samen te stellen dus. Ideaal voor spelers dus die wel Magic willen spelen, maar voor wie het samenstellen van decks (en de bijbehorende kosten) niet meer hoeft.


Aanbiedingen
Er lopen nog steeds een aantal aanbiedingen bij de Spelbaron. Donderdag is daar nog The Godfather: Corleone's Empire bij gekomen. Maar ook onder andere Zombicide: Green Horde, Mage Knight, Mission Red Planet en Delve zijn nog steeds afgeprijsd. Kijk hier voor alle aanbiedingen.


Facebook

De Spelbaron is nu ook op Facebook actief: https://www.facebook.com/spelbaron/Hier plaats ik kort het laatste nieuws en de nieuwste aanbiedingen (ongeveer 2 keer per week).

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2018, 22:36 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Even snel wat nieuwtjes:

Detective: A Modern Crime Board Game van Portal Games, Cryptid van GreenBrier Games en Reef van Next Move Games zijn eindelijk binnen!

Onder andere Anachrony, Odin's Ravens, Diamant, Escape from the Aliens in Outer Space en Clans of Caledonia zijn weer in stock!

Nu ook beschikbaar bij de Spelbaron: Fox in the Forest, Santorini en Artifacts Inc.

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2018, 13:07 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Nog even snel wat nieuwtjes:

Nieuw binnen zijn Coimbra, Sidereal Confluence, de TIME stories uitbreiding Brotherhood of the Coast en de Downforce uitbreiding Downforce: Danger Circuit.

Weer in stock zijn onder andere: Harry Potter Hogwarts Battle, Robinson Crusoe, For Sale en Aeon's End en uitbreidingen

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: De Spelbaron
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2018, 16:46 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Deze tekst staat ook op de site van de Spelbaron.

Essen is weer voorbij en de klok is een uur teruggezet. Dat kan maar één ding betekenen: het is weer de perfecte tijd voor bordspellen!

Essen Spiel
Op donderdag 25 oktober opende de grootste spellenbeurs ter wereld in Essen haar deuren: Spiel! Op de donderdag en vrijdag heb ik er rondgestruind, spellen bekeken en gelukkig ook nog een paar spellen gespeeld.

Het eerste spel dat ik heb gespeeld was Blossoms - een simpel push-your-luck spel voor 2 spelers. Dit spel heb ik ook direct aangeschaft voor thuis omdat ik dit goed met mijn oudste dochter kan spelen, qua complexiteit maar ook qua thema. Mooi artwork ook. Daarna zijn we aangeschoven bij Dig It Up waarin je sets van verschillende waardevolle metalen en grondstoffen moet verzamelen door in verschillende gebieden op de aarde naar deze stoffen te graven. Er komt best wat veel geluk bij kijken door het rollen van de dobbelsteen (zonder de gerolde waarde aan te kunnen passen) en er is ook een deck van kaarten die je soms willekeurig extra punten geeft en soms negatieve punten. Helaas beviel dit spel dus niet vanwege de te hoge geluksfactor, iets meer strategie of tactiek mag best.

Het roll & write spel Railroad Ink beviel wel goed. Rol de dobbelstenen en teken de gerolde wegen of treinsporen (of combinatie van) op je eigen kaartje. Drie maal per spel mag je 1 van de speciale opties gebruiken. Doe dit 7 rondes lang en tel je gescoorde punten bij elkaar op (langste weg/treinspoor etc) en je hebt een winnaar. Of verliezer in mijn geval. Zoals bij de meeste roll & writes moet je wel goed opletten dat je geen fouten maakt.

Op donderdag hebben we als laatste nog Shadows Amsterdam gespeeld, een deductie spel waarin je een in teams (met 4+ spelers) of coöperatief (met 2 of 3 spelers) een misdaad in Amsterdam moet oplossen. Als speurder moet je de agenten ontwijken (want zij konden de zaak niet oplossen) en op zoek gaan naar bewijs binnen Amsterdam. Je krijgt aanwijzingen van je inlichtingenofficier die niet mag praten, maar door middel van een artwork op kaarten moet proberen uit te leggen waar je als speler naar toe moet (beetje zoals Mysterium dus). Dit spel met super cute artwork beviel ook goed.

De buit
Op Essen heb ik niet heel veel aangeschaft, maar ik kon het niet laten om toch wat moois mee naar Nederland terug te nemen. Dit zijn Modern Art (de DiceTree versie), Yggdrasil en zoals boven beschreven: Blossoms. De DiceTree versie van Modern Art komt uit Korea en bevat wat mij betreft de leukste artwork (van Cezanne, Van Gogh etc). De Dice Tower heeft een mooie vergelijking tussen deze versie en de Oink Games versie. Bij de Spelbaron verkopen we momenteel alleen de CMON versie van Modern Art.

Yggdrasil stond al een lange tijd op het verlanglijstje en toen de reprint werd aangekondigd enkele weken geleden was het direct duidelijk dat ik deze zou meenemen van Spiel. Een coöperatief spel met een Viking thema, dat pas wel bij mij. Het speelbord ziet er ook fantastisch uit.

Voorraad update
Uiteraard heeft de Spelbaron niet stilgestaan. Er zijn de laatste weken vele nieuwe spellen toegevoegd aan de shop.
Zo is daar Atlandice waarin je als spelers moet proberen om goederen van de zinkende Atlantis te redden. Rol met dobbelstenen en 'draft' deze dobbelstenen om de goederen te verzamelen. Of wat dacht je van Arkham Horror Derde Editie. Ongetwijfeld zal Arkham Horror weer gestroomlijnder speler en hopelijk zal het minder 'fiddly' zijn dan de tweede editie. Uiteraard levert Arkham Horror weer mooie avonturen op in het Cthulhu universum.

Discover: Lands Unknown is een uniek spel - als in - elk spel in de winkel is uniek. Er is een verzameling van componenten en karakters, maar elk spel heeft een andere combinatie van deze componenten en karakters. Dit betekent dus dat jij een ander avontuur kunt meemaken dan een vriend of collega met een andere versie van het spel. Dit lijkt op wat Fantasy Flight Games gaat doen met KeyForge, waarin elk kaartendek uniek zal zijn. Ik ben benieuwd of ze deze trend gaan voortzetten.

Ook zeker noemenswaardig zijn Forum Trajanum (het nieuwe spel van designer Stefan Feld), Ultimate Werewolf Legacy (het bekende weerwolven maar dan Legacy), Wildlands (Osprey Games pakt uit met een skirmish spel met mini's) en Between Two Castles of Mad King Ludwig (een combinatie van Between Two Cities en The Castles of Mad King Ludwig).

Onder andere Cryptid, Charterstone, Dungeon Petz en Dragon Pets zijn weer op voorraad!

Voor meer nieuwe toevoeging kijk op Nieuw binnen!

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2018, 11:39 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Weer een kleine voorraadupdate! Nieuw binnen zijn onder andere:

Betrayal Legacy
Teotihuacan: City of Gods
Condottiere
Pandemic 10th Anniversary (NL)
Dice Settlers

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 20 nov 2018, 18:18 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Weer een grote update met veel nieuwe spellen en restock!

Belangrijkste restock is denk ik Root: a Game of Woodland Might & Right. Helaas laat de restock van Teotihuacan nog even op zich wachten. :(


Nieuw
1906 San Francisco
Alone (met gratis mini uitbreiding)
AuZtralia
Betrayal Legacy
Ceylon
Condottiere
Dice Settlers
Escape Tales - The Awakening
Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr
Gugong (EN versie, NL versie wordt snel verwacht)
KeyForge Call of the Archons Starter set en verschillende KeyForge: Archon Decks
Monolith Arena
Mystic Scrolls
Neon Gods
Onitama Way of the Wind
Pandemic 10-jarige Jubileumeditie (met gratis geverfde miniaturen)
The River
Santa Maria en de uitbreiding Santa Maria: American Kingdoms (NL versie)
The Snitch
Sword & Sorcery: Darkness Falls
Welcome To... (NL versie)
Zombie Tsunami

Alle drie de delen van de Masker trilogie van Michael Kiesling en Wolfgang Kramer, uitgegeven door Keep Exploring Games.
Tikal
Cuzco
Mexica


Restock:
7 Wonders
Bunny Kingdom
Root: a Game of Woodland Might & Right

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019, 21:40 
https://spelbaron.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Een kleine update met wat nieuwe spellen en veel aanbiedingen!

Nieuw
Fury of Dracula 4th Edition
Mage Knight: Ultimate Edition
Unlock! 4: Exotische Avonturen

Aanbiedingen:
Er zijn vele spellen in de aanbieding momenteel, waaronder:
Alien Artifacts
Black Souls
London Dread
Master of Orion
The Arrival

Kijk voor alle aanbiedingen op: https://spelbaron.nl/aanbiedingen.html

_________________
De Spelbaron - Voor bordspellen en meer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Winkelstraat  
 Feed - Onderwerp - De Spelbaron | Nieuw & Restock!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®