Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




24 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spiel der Spiele 2018
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018, 21:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Vandaag is de winnaar van het Spiel der Spiele 2018 bekendgemaakt. Deze Oostenrijkse spellenprijs wordt sinds 2001 uitgereikt door de Wiener Spiele Akademie. De hoofdprijs gaat dit jaar naar Istanbul Das Würfelspiel van Rüdiger Dorn, dat in het Duitse taalgebied wordt uitgegeven door Pegasus.

Afbeelding

Naast de winnaar strooien de Oostenrijkers elk jaar met het predikaat ‘Spiele Hit’. De kinderhits zijn Schlaraffen Affen, Speed Colors en Tief im Riff. De familiehits zijn Azul, Salamamba en Woodlands. De vriendenhits zijn 5 Minute Dungeon, Bunny Kingdom en Die Quacksalber von Quedlinburg. De experthits zijn Gaia Project, Heaven & Ale en Pulsar 2849. Daarnaast is er een Sonderpreis voor Interaction van Manfred Lamplmair en Reinhard Kern, uitgegeven door Rudy Games. Dit spel is via een app verbonden met sociale netwerken als Facebook.

Commentaar: Istanbul is best een leuk dobbelspel, waarbij je aanvankelijk wordt verleid door de schijnbare belofte van verschillende strategieën en de bijbehorende keuzes, maar het in de praktijk niet meer blijkt dan mazzelen met dobbelen. Ik zou er normaal niet over piepen, maar met een hoogvlieger als Ganz schön clever in de jaargang verbleekt deze winnaar een beetje. Soit, ieder zijn ding.

Meer informatie (t.z.t.):


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/06/25/spiel-der-spiele-2018/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018, 21:25 
9. Machi Koro (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Ik was ook wat teleurgesteld in Istanbul het dobbelspel. Ik kan er op zich niks verkeerd over zeggen, het speelt soepel met eenvoudige regels.

Ik merk toch dat het spel vaak in de kast blijft en onze voorkeur toch naar andere dobbelspellen gaat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 23:21 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Ik vond het juist tof gedaan. Het is niet het bordspel, maar het speelt lekker weg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2018, 21:40 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Iemand een idee of Ganz Schon Clever door één van 'onze' uitgevers opgepikt wordt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2018, 22:32 
.

Berichten: 233
Wat ik niet snap aan het stuk hierboven is waarom het commentaar toegevoegd moest worden? Wat is de toegevoegde (nieuws)waarde? Ik stoor mij daar meer en meer aan, omdat het ook terug te lezen is in de nieuws berichten. Ik zou het prettig vinden als alleen het nieuws gebracht zou worden iets wat ik graag lees, maar begin nu de neiging te krijgen om bepaalde berichten gewoon niet meer te lezen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 00:10 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
El Rubinio schreef:
Wat ik niet snap aan het stuk hierboven is waarom het commentaar toegevoegd moest worden? Wat is de toegevoegde (nieuws)waarde?


Het commentaar is cursief, dus duidelijk onderscheidend toegevoegd en ik ben blij dat Erwin het erbij gezet heeft. Je hoeft het niet met hem eens te zijn maar zijn mening is een zeer goed geïnformeerde en bovendien is het een opening naar een discussie.

Als alles moet verdwijnen waar iemand zich aan stoort, wordt het heel erg stil en leeg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 08:11 
.

Berichten: 233
Jerome schreef:
El Rubinio schreef:
Wat ik niet snap aan het stuk hierboven is waarom het commentaar toegevoegd moest worden? Wat is de toegevoegde (nieuws)waarde?


Het commentaar is cursief, dus duidelijk onderscheidend toegevoegd en ik ben blij dat Erwin het erbij gezet heeft. Je hoeft het niet met hem eens te zijn maar zijn mening is een zeer goed geïnformeerde en bovendien is het een opening naar een discussie.

Als alles moet verdwijnen waar iemand zich aan stoort, wordt het heel erg stil en leeg.


Het probleem met dit soort commentaar is dat het eenzijdig is, en dus niet hoort bij een "nieuwsbericht" omdat het geen jounalistieke meerwaarde heeft. Er zijn plekken genoeg om dit soort opmerkingen te plaatsen binnen het forum, of schrijf een review, of voeg het toe als een reply. Het is mijn mening dat het net als in een topic binnen nieuws en geruchten niet thuis hoort in het startbericht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 09:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
El Rubinio schreef:
Het probleem met dit soort commentaar is dat het eenzijdig is, en dus niet hoort bij een "nieuwsbericht" omdat het geen jounalistieke meerwaarde heeft. Er zijn plekken genoeg om dit soort opmerkingen te plaatsen binnen het forum, of schrijf een review, of voeg het toe als een reply. Het is mijn mening dat het net als in een topic binnen nieuws en geruchten niet thuis hoort in het startbericht.


Ik zie het probleem niet.

Ik houd de nieuwsberichten graag zo 'droog' mogelijk, maar sommige soorten spellennieuws nodigen uit om er commentaar en/of een beetje duiding bij te leveren. Bij nieuwsberichten over spellenprijzen doe ik dat al sinds de jaren '90. Ik probeer daarbij de nieuwsverstrekking en de opinie zichtbaar te scheiden. Ik heb geen behoefte aan een - in mijn ogen verkrampte - fysieke splitsing in twee berichten. We zitten hier niet in de porseleinkast van oma.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 09:15 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Het is een forum ...

Iemand enig idee over een Nederlandse uitgave van Ganz Schon?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 09:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
AlliantieAJ schreef:
Iemand enig idee over een Nederlandse uitgave van Ganz Schon?


Het spel lag dit voorjaar bij 999 Games op de testtafel, maar ik heb nog niets gehoord over het al dan niet doorhakken van de knoop.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 09:48 
.

Berichten: 233
Erwin schreef:
Ik zie het probleem niet.

Ik houd de nieuwsberichten graag zo 'droog' mogelijk, maar sommige soorten spellennieuws nodigen uit om er commentaar en/of een beetje duiding bij te leveren. Bij nieuwsberichten over spellenprijzen doe ik dat al sinds de jaren '90. Ik probeer daarbij de nieuwsverstrekking en de opinie zichtbaar te scheiden. Ik heb geen behoefte aan een - in mijn ogen verkrampte - fysieke splitsing in twee berichten. We zitten hier niet in de porseleinkast van oma.


Het probleem wat ik ermee heb is hoe het gebracht wordt. Volgens mij ben ik daar al duidelijk genoeg in geweest hoe ik het zou doen. Graag zou ik van je vernemen wat de noodzaak dan is van het commentaar en/of duiding welke af en toe te lezen is binnen de berichten, en wat jij als journalist ermee wil bereiken? Of ik moet het niet lezen als afkomstig van een journalist, dan heb ik daar een inschattingsfout gemaakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 09:49 
.

Berichten: 233
Erwin schreef:
AlliantieAJ schreef:
Iemand enig idee over een Nederlandse uitgave van Ganz Schon?


Het spel lag dit voorjaar bij 999 Games op de testtafel, maar ik heb nog niets gehoord over het al dan niet doorhakken van de knoop.


Dan krijgen we weer een doos met zo'n rode rand in onze kast.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 09:53 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
El Rubinio schreef:
Graag zou ik van je vernemen wat de noodzaak dan is van het commentaar en/of duiding welke af en toe te lezen is binnen de berichten, en wat jij als journalist ermee wil bereiken?


Mooi dat je dit zo graag wilt vernemen. Ik moet je helaas teleurstellen. Ik ga geen tijd en energie steken in jouw maatwerkbehoeftes. Leer ermee leven of negeer mijn nieuwsberichten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 10:18 
.

Berichten: 233
Erwin schreef:
El Rubinio schreef:
Graag zou ik van je vernemen wat de noodzaak dan is van het commentaar en/of duiding welke af en toe te lezen is binnen de berichten, en wat jij als journalist ermee wil bereiken?


Mooi dat je dit zo graag wilt vernemen. Ik moet je helaas teleurstellen. Ik ga geen tijd en energie steken in jouw maatwerkbehoeftes. Leer ermee leven of negeer mijn nieuwsberichten.



Jammer dat je zo reageert. En dat je het niet wil toelichten terwijl je er zelf over begint en ik er vervolgens naar vraag.

Ook de opmerking over het energie steken in mijn maatwerkbehoefte snap ik niet helemaal. Ik lees berichten in een forum graag, en heb waarschijnlijk een te hoge verwachting bij de topics die over nieuws gaan, maar dat is dan mijn probleem en gelukkig gemakkelijk op te lossen door selectiever te lezen (een suggestie die je zelf al aangeeft) of door ze beter te interpreteren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 11:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
El Rubinio schreef:
Erwin schreef:
El Rubinio schreef:
Graag zou ik van je vernemen wat de noodzaak dan is van het commentaar en/of duiding welke af en toe te lezen is binnen de berichten, en wat jij als journalist ermee wil bereiken?


Mooi dat je dit zo graag wilt vernemen. Ik moet je helaas teleurstellen. Ik ga geen tijd en energie steken in jouw maatwerkbehoeftes. Leer ermee leven of negeer mijn nieuwsberichten.



Jammer dat je zo reageert. En dat je het niet wil toelichten terwijl je er zelf over begint en ik er vervolgens naar vraag.

Ook de opmerking over het energie steken in mijn maatwerkbehoefte snap ik niet helemaal. Ik lees berichten in een forum graag, en heb waarschijnlijk een te hoge verwachting bij de topics die over nieuws gaan, maar dat is dan mijn probleem en gelukkig gemakkelijk op te lossen door selectiever te lezen (een suggestie die je zelf al aangeeft) of door ze beter te interpreteren.


Het antwoord op je vraag was al gegeven: Duiding.
Precies dat wat ik waardeer aan Erwins nieuwsberichten omdat het zo net iets verder strekt dan de droge feiten. Als je die duiding niet tot je wil nemen sla je in het vervolg de cursieve tekst gewoon over. Heb je toch je nieuwshonger gestild en de ergernis vermeden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Spiel der Spiele 2018  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Bordspeler.nl, Istanbul Das Würfelspiel, Istanbul: Het Dobbelspel, Rüdiger Dorn, Spiel der Spiele 2018, spellenprijs, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®