Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2018, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Nederlandse uitgever Quined Games zal op Spiel 2018 drie nieuwe spellen presenteren, Counterfeiters, Firenze en Raiatea. De uitgever heeft vandaag een Kickstarter gelanceerd, waarmee je deze spellen alvast in de gewenste combinatie kunt voorbestellen. De Kickstarter loopt tot 5 september. Bij een succesvolle financiering worden de spellen in november uitgeleverd, bezoekers van Spiel 2018 kunnen de spellen op de beurs afhalen. Je vindt Quined Games in hal 3, stand M117. Naast het bovengenoemde trio heeft Quined Games in juli al het Carson City kaartspel uitgebracht.

Afbeelding Bij Counterfeiters kruip je in de rol van valsemunters die valse bankbiljetten printen en omruilen voor echt geld. Het speelbord is dubbelzijdig (voor twee en voor drie/vier spelers). Het bovenste deel toont de zwarte markt (witwasmogelijkheden en speciale componenten voor het printproces). Onderaan liggen de actievelden. Het spoor in het midden van het bord toont de voortgang van het politieonderzoek. Iedere speler begint met drie handlangers, een zichtscherm, een offshore bankrekening-envelop in zijn kleur, wat startgeld, een printer en een willekeurige component (papier of inkt). De spelers sturen hun handlangers naar vrije actievelden en voeren daar acties uit. Met actie 1) koop je een van de kaarten op de zwarte markt (printers, inkt, papier, hologrammen, diners, privéjets, winnende loten en advocaten). Met actie 2) druk je twee valse bankbiljetten met elke printer. De kwaliteit van het valse geld hangt af van jouw inventaris (er zijn drie kwaliteitsniveaus). Met actie 3) wissel je in de supermarkt tot drie valse biljetten om voor echt geld. Met actie 4) was je tot acht valse bankbiljetten wit via een heler. Met actie 5) krijg je $ 30 van de bank en word je startspeler. Met actie 6) vlieg je naar de Caraïben om echt geld van of naar je envelop te brengen. Sommige actievelden verplaatsen de smeris op het politiespoor. Doe hij de Godfather aan, dan moet jij de helft van jouw echte geld (buiten de envelop) afstaan. Elk veld ‘voortgang politieonderzoek’ maakt het lastiger om via de supermarkt geld te wisselen. Een staking van luchtverkeersleiders maakt de Caraïben onbereikbaar. Aan het einde van elke ronde kun je met jouw dinerkaarten extra vals geld witwassen. Het spel eindigt wanneer de politie het onderzoek voltooit. De winnaar is de speler met het meeste ‘echte’ geld.

Afbeelding

Counterfeiters is een ontwerp van Olivier Bourgeois. Het spel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf dertien jaar en heeft een speelduur van ongeveer 30 minuten. Het spel heeft o.a. Nederlandstalige spelregels. Counterfeiters is nummer 3 in de Masterprint Pocket Series.

Afbeelding Firenze is een heruitgave van een bordspel uit 2010. De spelers verzamelen materiaal voor de bouw van torens in Florence. Je kiest de gewenste acties uit een rij met zes actiekaartjes. De eerste kaart in de rij is gratis, elke volgende kaart kost je een bouwsteen extra. Er zijn positieve en negatieve kaarten. Ook laatstgenoemden kunnen interessant worden, omdat je de daarop afgelegde bouwstenen ontvangt. Met de bouwstenen bouw je op jouw bouwplaats torens. Hoe meer stenen je wilt bouwen, des te duurder het wordt. Je betaalt dit met andere bouwstenen. Na het bouwen mag je de torens op het speelbord brengen als de hoogte en kleur correspondeert met een vrije plek. Je mag ze ook een beurt laten staan, maar dan moet je de volgende ronde wel doorbouwen. Doe je dat niet, dan is het einde verhaal voor deze toren. Voor elke op het bord gebrachte verdieping krijg je winstpunten (hoger = meer, zeldzame kleur = meer). Punten krijg je ook voor meerderheden binnen torens en via sommige kaarten.

Afbeelding

Firenze is een ontwerp van Andreas Steding. Het spel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf twaalf jaar en heeft een speelduur van ongeveer 60 minuten. Het spel heeft o.a. Nederlandstalige spelregels. Firenze is nummer 23 in de Masterprint serie.

Afbeelding In Raiatea moeten de spelers als leden van de Arioi, een geheime Polynesische religieuze gemeenschap, enorme To’o-standbeelden oprichten om hun god Oro voor zich te winnen. Je speelt drie ceremonieronden en vier tot zes actieronden. Tijdens actieronden bezoeken de spelers verschillende actielocaties. De startspeler begint door als eerste een locatietegel van het speelbord te kiezen. Elke locatie heeft een actie, die beginnend met de actieve speler in klokrichting door alle spelers kan worden uitgevoerd, en een bonus voor de actieve speler. In het bos kies je boskaarten, die je helpers, goederen of (via maskers) schatten opleveren. In de Marae mag je goederen offeren om vooruit te gaan op het tatoeagespoor. Daarop kun je nieuwe rangen bemachtigen, die goed zijn voor extra vaardigheden en punten. Vervolgens mag je daar ritueelkaarten trekken en er één houden. In de Oesterbank verzamel je parels. Op het Pad van de goden mag je tegen betaling van parels vooruit, wat jou vervolgens mana oplevert. Bij de Buren mag je een masker ruilen. Op de markt verkoop je goederen en huur je voor parels helpers in.

Afbeelding

In de ceremonieronden bouwen de spelers To’o-standbeelden en voeren ze hun verzamelde rituelen uit. Een ceremonieronde bestaat uit zes handelingen: 1) tegen betaling van parels extra mana bemachtigen; 2) tegen betaling van mana een extra ritueelkaart bemachtigen; 3) tot twee rituelen in het geheim markeren en in de offerzak doen; 4) blind mana bieden als godenoffer, waarna de drie hoogste bieders in volgorde hun beloning kiezen en de geofferde mana in de offerzak belandt; 5) offers en mana uit de zak halen, in oplopende kostprijs afwikkelen en betalen, en ten slotte de effecten van uitgevoerde rituelen uitvoeren; 6) in ceremoniële volgorde mag iedere speler één beschikbare To’o-opdracht vervullen door de gevraagde producten te betalen, aan de voorwaarde te voldoen of een veiling te winnen. Aan het einde van het spel krijg je winstpunten voor jouw rang, uitgevoerde rituelen, vervulde To’o-opdrachten en via jouw verzamelde maskers.

Afbeelding

Raiatea is een ontwerp van Jan Schmidt. Het spel is geschikt voor 3-5 spelers vanaf twaalf jaar en heeft een speelduur van 60-120 minuten. Het spel heeft o.a. Nederlandstalige spelregels. Raiatea is nummer 22 in de Masterprint serie.

Meer informatie:


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2018/08/15/master ... ned-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2018, 11:31 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Counterfeiters ziet er tof uit, als ik het zo zie. Het mechanisme is wel redelijk standaard, maar de uitvoering is wel erg aantrekkelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2018, 13:44 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Counterfeiters ziet er inderdaad geweldig uit. Artwork door dezelfde gast die ook Escape Plan deed (de Kickstarter daarvan liep vorige week af), en zijn felle kleurgebruik valt op. En Firenze, joh, dat is van de ontwerper van Gūgóng! Daarvan staat op Spiel al een Deluxe doos voor me klaar. Zo te zien is Andreas Resch (jawel, alle artwork voor Gūgóng, waarschijnlijk bekender door Great Western Trail) ingehuurd om de nieuwe iconen te tekenen en het bord een beetje aan te passen. Fijn dat de tekst van de kaarten verdwenen is.
Het derde spel valt voor mij per definitie af want niet voor twee.

Het wordt nog moeilijk om een behapbaar setje spellen te sorteren uit het gigantische aanbod op Spiel... Ik ben alvast met één keiharde euro in de Kickstarter gestapt om de campagne in de gaten te houden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2018, 15:26 
Matroos

Berichten: 45
Jerome schreef:
Counterfeiters ziet er inderdaad geweldig uit. Artwork door dezelfde gast die ook Escape Plan deed (de Kickstarter daarvan liep vorige week af), en zijn felle kleurgebruik valt op. En Firenze, joh, dat is van de ontwerper van Gūgóng! Daarvan staat op Spiel al een Deluxe doos voor me klaar. Zo te zien is Andreas Resch (jawel, alle artwork voor Gūgóng, waarschijnlijk bekender door Great Western Trail) ingehuurd om de nieuwe iconen te tekenen en het bord een beetje aan te passen. Fijn dat de tekst van de kaarten verdwenen is.
Het derde spel valt voor mij per definitie af want niet voor twee.

Het wordt nog moeilijk om een behapbaar setje spellen te sorteren uit het gigantische aanbod op Spiel... Ik ben alvast met één keiharde euro in de Kickstarter gestapt om de campagne in de gaten te houden.


Voor de spelers die al iets langer in de branche zitten: En Gugong, joh, dat is van de ontwerper van Firenze! (en Hansa Teutonica en Norenberc en Die Staufer Dynastie en Macht & Ohnmacht) :)
Waarmee ik helemaal niets negatiefs bedoel hoor, Andreas Steding heeft al enkele zeer goede spellen op zijn naam staan, waarvan QG er nu één opnieuw uitbrengt. Tot veler plezier en genoegen waarschijnlijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2018, 15:36 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
De groeppledge is helaas met alle spellen samen, zou je ook enkel voor Firenze een grotere groep kunnen doen?
Jammer dat er voorlopig nog maar weinig stretchgoals zijn terwijl ze met Vanuatu hebben bewezen een prachtige uitvoering te kunnen doen ... Alhoewel dat de gewone versie van Firenze niet heel veel meer beter kan worden ... maar ben er toch benieuwd naar ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 18:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
AlliantieAJ schreef:
Jammer dat er voorlopig nog maar weinig stretchgoals zijn terwijl ze met Vanuatu hebben bewezen een prachtige uitvoering te kunnen doen ... Alhoewel dat de gewone versie van Firenze niet heel veel meer beter kan worden ... maar ben er toch benieuwd naar ...


Als ik het goed begrepen heb komen er helemaal been stretch goals voor Firenze, alleen maar extra kaarten voor allebei de andere spellen. Nou heb ik Firenze nog nooit gespeeld dus ik zou niet weten of je zomaar extra kaarten toe kan voegen, of een speciaal balkon voor de torens.

Ik vind het wel jammer dat er geen details over de stretch goals zijn. Begrijpelijk dat er nog geen artwork klaar ligt voor alle extra’s, maar een titel (en de werking) van de kaarten zal toch zeker al bekend zijn? Het lijkt me dat dat de campagne ook wat levendiger zou maken, omdat duidelijks orde waar telkens naar toe gestreefd wordt.
Ik ben nog maar een n00b op Kickstarter, maar leer snel ;)

Hopelijk gaat de ton opbrengst die Kicktraq voorspelt, gehaald worden!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 aug 2018, 20:22 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Jerome schreef:
Hopelijk gaat de ton opbrengst die Kicktraq voorspelt, gehaald worden!

Die voorspelling wordt nooit gehaald, voor geen enkel spel :p

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 aug 2018, 21:34 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
AlliantieAJ schreef:
De groeppledge is helaas met alle spellen samen, zou je ook enkel voor Firenze een grotere groep kunnen doen?
Jammer dat er voorlopig nog maar weinig stretchgoals zijn terwijl ze met Vanuatu hebben bewezen een prachtige uitvoering te kunnen doen ... Alhoewel dat de gewone versie van Firenze niet heel veel meer beter kan worden ... maar ben er toch benieuwd naar ...


Als je interesse hebt in een group pledge van alleen Firenze of Raiatea kan ik je wel wat bedragen sturen als je mij mailt via info@quined.nl.

We hebben een tabel opgesteld waarbij je korting krijgt als je per 6 backed. Ik hoor graag van je.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Masterprint Kickstartertrio van Quined Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bratatata en 16 gasten


Tags

Andreas Steding, Bordspeler.nl, Carson City Kaartspel, Counterfeiters, Firenze, Jan Schmidt, Kickstarter, Masterprint, Olivier Bourgeois, Quined Games, Raiatea, Spiel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®