Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Just Games aan de dope?
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 17:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Nederlandse uitgever Just Games is vooral bekend van toegankelijke quiz- en familiespellen, die veelal zijn gebaseerd op populaire televisieprogramma’s of speelfilms. Zeg maar spellen uit de categorie ‘onschuldig vermaak’. Op 1 oktober tapt Just Games uit een ander vat en komt dan met het bordspel Pablo Escobar. Je kunt volgens de uitgever nu zelf aan de slag om de ultieme drugsbaron te worden. Vervoer en verkoop jouw drugs zo snel mogelijk, maar waar ligt jouw specialiteit? Zet je jouw geld in op productie, naamsbekendheid in de onderwereld, transport of toch op coördinatie? Door jouw geld op de juiste manieren in te zetten vervoer jij jouw pakketjes drugs zo snel mogelijk naar Florida om het daar te verkopen en een nieuwe lading in Colombia te produceren. De speler die als eerste zijn pakketjes in Florida heeft verkocht, mag zichzelf van de uitgever de nieuwe Pablo Escobar noemen.

Afbeelding

Pablo Escobar is een ontwerp van René Groen. Het spel is geschikt voor 2 – 4 spelers vanaf achttien  jaar en heeft een speelduur van 60 minuten.



Commentaar: hoe komt een uitgever van luchtige familiespellen erbij om een spel met zo’n thema op de markt te brengen? Heeft men soms een verkeerd goedje opgesnoven? Wanneer ze dit spel een half jaar geleden hadden aangekondigd, had iedereen een 1 april grap vermoed. Nu kan ik alleen maar veronderstellen dat ze daar helemaal van de pot zijn gerukt. Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar voor de familiemarkt is dit, om met de woorden van juf Ank te spreken, toch wel bijzonder.

Meer informatie:


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2018/09/24/just-g ... n-de-dope/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 17:59 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Bordspeler.nl schreef:
Commentaar: hoe komt een uitgever van luchtige familiespellen erbij om een spel met zo’n thema op de markt te brengen? Heeft men soms een verkeerd goedje opgesnoven? Wanneer ze dit spel een half jaar geleden hadden aangekondigd, had iedereen een 1 april grap vermoed. Nu kan ik alleen maar veronderstellen dat ze daar helemaal van de pot zijn gerukt. Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar voor de familiemarkt is dit, om met de woorden van juf Ank te spreken, toch wel bijzonder.


Gaat het hier niet om een spel met licentiethema? Mijn leerlingen spreken vaak over de serie over Escobar. Ik ben er niet zo in thuis wegens geen televisiekijker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 18:03 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
'Eigen kweek' (link: http://www.justgames.nl/spel/eigen-kweek-het-bordspel/) was twee jaar terug zeker zo´n succes, dat er nu gedistribueerd moet worden :eh:?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 18:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
'Eigen kweek' (link: http://www.justgames.nl/spel/eigen-kweek-het-bordspel/) was twee jaar terug zeker zo´n succes, dat er nu gedistribueerd moet worden :eh:?


Geweldig Max :thumbup: :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 18:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Piet schreef:
Gaat het hier niet om een spel met licentiethema? Mijn leerlingen spreken vaak over de serie over Escobar. Ik ben er niet zo in thuis wegens geen televisiekijker.


Narcos, een uitstekende serie op Netflix.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 18:29 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Erwin schreef:
Piet schreef:
Gaat het hier niet om een spel met licentiethema? Mijn leerlingen spreken vaak over de serie over Escobar. Ik ben er niet zo in thuis wegens geen televisiekijker.


Narcos, een uitstekende serie op Netflix.


https://cmon.com/news/cmon-announces-na ... nal-series

:o


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 22:01 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Tja, er zijn genoeg spellen waarin je een mafiabaas of zeerover speelt, en daar valt (bijna) niemand over. Een drugsbaron is toch hetzelfde, alleen iets meer van deze tijd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018, 23:18 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Ik vind het not done om zoiets op de markt te brengen (maar ik denk dat over nog wel wat meer spellen).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 11:30 
schaakleraar
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Het is lastig om te bepalen waar je de grens legt. Zou een spel over een dictator kunnen of een spel over aanslagen? Ik vind deze eerlijk gezegd (gevoelsmatig) wel te ver gaan en ik verwacht dat de koopmarkt er ook zo over gaat denken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 12:02 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Ik snap de weerstand niet.

Waarom kan dit thema wel in een film, boek, tijdschrift of videogame dan?

Wat maakt een bordspel dan zo anders?

Mensen bepalen toch zelf of ze het kopen of niet? Neem aan dit dat spel niet aan jonge kinderen wordt verkocht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 12:26 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Het spel heeft een leeftijdsgrens van 18 jaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen vanaf die leeftijd na het spelen van dit bordspel gaan denken 'goh, eigenlijk we leuk, laat ik eens drugsbaron gaan worden'. Dus ik heb met het thema niet zo veel moeite. Het is wel wat afwijkend van hun andere spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 12:45 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Edwin84 schreef:
Ik snap de weerstand niet.

Waarom kan dit thema wel in een film, boek, tijdschrift of videogame dan?

Wat maakt een bordspel dan zo anders?

Mensen bepalen toch zelf of ze het kopen of niet? Neem aan dit dat spel niet aan jonge kinderen wordt verkocht.


Hier zie ik meer probleem in dat het draait rond een beruchte en nog actuele figuur, Escobar. Als je ziet wat die voor ellende heeft aangericht ... dat werkt ook vandaag nog door in de regio's en verder.
Alhoewel dat je ook kan kijken naar de maatschappelijke context, niet alle bedenkelijke (criminele) thema's zouden ophef zorgen. Drugsproblematiek en dan ook nog vorm gegeven door het nalatenschap van Escobar vind ik gezien de problematiek van drugs toch wat te ver. Stel je voor dat ze een bordspel zouden maken over Weinstein of een hedendaagse seksuele delinquent. Dat zou ook terecht te gevoelig liggen maar de legendarische Jack de Ripper kleurt wel menig bordspel ...

Trouwens, er zijn zoveel leuke thema's die nog uitgewerkt of uitgemolken kunnen worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 12:50 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Ik snap jouw punt maar over deze man zijn al boeken geschreven en er loopt een Netflix serie.

Die zijn blijkbaar wel maatschappelijk geaccepteerd want daar hoor je niemand over.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 13:07 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Edwin84 schreef:
Ik snap jouw punt maar over deze man zijn al boeken geschreven en er loopt een Netflix serie.

Die zijn blijkbaar wel maatschappelijk geaccepteerd want daar hoor je niemand over.


Klopt maar ik kijk die dan ook niet.

Er zit ook wel verschil in het spelen van een spel om de nieuwe Escobar te worden dan naar een film te kijken en nadien verbolgen te zijn over het figuur maar dat is een andere discussie.

Vooral ook als je ziet hoeveel problemen drugs veroorzaakt ... is dit dan nodig?

Kijken is allicht meer aanvaard maar het spelen van games zijn al langer onderwerp van kritiek (GTA o.a.).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018, 13:12 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
AlliantieAJ schreef:
Stel je voor dat ze een bordspel zouden maken over Weinstein of een hedendaagse seksuele delinquent.

Bedoel je deze??? :lolno:
Afbeelding

Sorry, kon het niet laten...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Just Games aan de dope?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Just Games, Pablo Escobar, René Groen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®