Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 16:30 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
gvconkel schreef:
Basisset + eerste uitbreiding + kooplieden zijn een must.
De rest van de sets zijn niet goed (genoeg) om te kopen.

Veel succes
Met de eerste regel ben ik het helemaal eens. Als beginnende Carcassonne speler zou ik gewoon beginnen met alleen het basisspel, en daarna al snel deze twee uitbreidingen toevoegen.

Of de andere sets de moeite waard zijn of niet, is denk ik erg persoonlijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 10:57 
1. Ticket to Ride: Europa (2005)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Ik kwam op dit topic omdat ik ook op zoek was naar wat meer verdieping bij mijn Carcassonnespel. Eerst dacht ik dat het basisspel zo wel genoeg was, maar als ik jullie reacties lees, wil ik ook wel uitbreiding 1 en Kooplieden en Bouwmeesters aanschaffen.

Maar ik heb de oude versie nog, dus ik moet Marktplaats afstruinen en daar vragen ze soms echt de hoofdprijs.. Iemand vroeg voor beide uitbreidingen samen 45 euro. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor de oude uitbreiding?

Of zeggen jullie dat ik beter de nieuwe Carcassonne kan aanschaffen, aangezien ik toch nog niet zo ver ben met verzamelen?

[Mocht ik hier een nieuw topic voor moeten aanmaken, laat het dan even weten :)]


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 12:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6297
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Maricken schreef:
Ik kwam op dit topic omdat ik ook op zoek was naar wat meer verdieping bij mijn Carcassonnespel. Eerst dacht ik dat het basisspel zo wel genoeg was, maar als ik jullie reacties lees, wil ik ook wel uitbreiding 1 en Kooplieden en Bouwmeesters aanschaffen.

Maar ik heb de oude versie nog, dus ik moet Marktplaats afstruinen en daar vragen ze soms echt de hoofdprijs.. Iemand vroeg voor beide uitbreidingen samen 45 euro. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor de oude uitbreiding?

Of zeggen jullie dat ik beter de nieuwe Carcassonne kan aanschaffen, aangezien ik toch nog niet zo ver ben met verzamelen?

Gezien de gevraagde prijs en het feit dat je pas start met je collectie, zou ik je inderdaad adviseren om over te stappen naar de nieuwe versie. Tenzij je het oude design zoveel mooier zou vinden dat je bereid bent er meer voor te betalen. Of dat je langer blijft zoeken in de hoop de uitbreidingen aan een gunstigere prijs te vinden. (Heb je de markt op Bordspelmania al doorzocht? Je kan er zelf ook een zoekertje plaatsen.)

Je zou ook de Carcassonne Big Box kunnen kopen. Dit is een grote doos met het Carcassonne basisspel samen met enkele uitbreidingen. De Big Box editie 2017 kan je nog vrij makkelijk nieuw vinden.


_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 20:52 
6. Celestia (2015)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Dank voor je advies Bart!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 21:00 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6297
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Maricken schreef:
Dank voor je advies Bart!

Graag gedaan!

Ter info: bovenaan in de oranje BSM-balk heb je een zoekfunctie waarbij je de naam van een spel, uitgever of auteur kan ingeven. Vervolgens krijg je een overzicht met de relevante spellen in de BSM-spellendatabase. Aan de linkerkant kan je nog verderklikken naar het forum en enkele andere links (je ziet telkens hoeveel hits er zijn). Als je 'Carcassonne' ingeeft, krijg je DIT resultaat.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018, 21:05 
10. Imperial Settlers (2014)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Die functie had ik inderdaad ontdekt, zo had ik ook in de grochten dit topic nog gevonden :)

Tussen de aanbiedingen stonden de 2 uitbreidingen helaas niet. Had ik een goede hoop op.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018, 18:02 
5. De Kwakzalvers van Kakelenburg (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Heeft er toevallig ook iemand ervaring met de standalone versies? Meerbepaald stille zuidzee amazone en safari

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2018, 10:21 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Zuidzee en Amazone ken ik inderdaad.

Leuke variaties maar ik zou ze zelf niet snel kopen nu ik de basis al heb met wat uitbreidingen.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2018, 11:58 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
pinokio1993 schreef:
Heeft er toevallig ook iemand ervaring met de standalone versies? Meerbepaald stille zuidzee amazone en safari


Amazonas en Safari ken ik niet, maar Stille Zuizee is wel een grappige variant. Deze spin off legt meer de nadruk op het verkrijgen van verschillende goederen die je weer tegen vp kunt inwisselen.

Zelf vind ik Jagers & Verzamelaars de beste stand alone versie. Zelfs mischien nog wel beter als het basisspel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018, 21:28 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Noviomagum schreef:
Amazonas en Safari ken ik niet, maar Stille Zuizee is wel een grappige variant. Deze spin off legt meer de nadruk op het verkrijgen van verschillende goederen die je weer tegen vp kunt inwisselen.

Zelf vind ik Jagers & Verzamelaars de beste stand alone versie. Zelfs mischien nog wel beter als het basisspel.

+1

Van alle Carcassonne-variaties die ik door de jaren gespeeld heb, vond ik Jagers en Verzamelaars veruit de leukste. Spannender dan het originele basisspel en ook eenvoudiger dan het origineel met allerlei uitbreidingen.

Jagers en Verzamelaars is dan ook degene die hier nog in de kast staat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 00:24 
8. Imperial Settlers: Empires of the North (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
pinokio1993 schreef:
Heeft er toevallig ook iemand ervaring met de standalone versies? Meerbepaald stille zuidzee amazone en safari

Ik heb ze alle 3 en ik heb ze ook alle 3 gespeeld, als ik deze 3 moet waarderen dan is de volgorde:
1. Amazone (wat mij betreft met stip de leukste Carcassone versie; ja ook beter dan het basisspel)
2. Safari (leuk, stuk minder dan Amazone, ongeveer net zo leuk als het basisspel; iets leuker)
3. Zuidzee (ook wel leuk, maar wel een stuk minder dan het basisspel en Safari)

Jagers en Verzamelaars die genoemd werd ook gespeeld, maar die vind ik persoonlijk minder dan Safari en het basisspel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018, 10:17 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
ik heb de volgende en zet ze bewust in deze volgorde:

Jagers en verzamelaars: Erg leuk!
Door berg en dal: Erg leuk!

Amazone: Leuk!
Stille zuidzee: Leuk!
Mayflower: Lang niet gespeeld al, maar speelt weer anders dan de basis doordat het bord 'opschuift' (beejte a la amazone maar dan anders) en daardoor weer leuk!
Goldrush: Leuk!
Wheel of fortune: Leuk!
Wintereditie: zelfde als basis maar met ander artwork, leuk!
10 year special edition: niet anders dan basis behalve paar tegels, dus leuk!

De Burcht: wel ok.

Star wars: mwoah
Overzee: mwoah

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Beginnende Carcassonne speler  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Tags

Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®