Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2018, 16:41 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 9
Ik ben op zoek naar een casual co-op bordspel om eens met de familieleden te proberen? Merendeels is de rest van de familie bekend met de vrij standaard bordspellen (30 seconds, triviant etc...) maar wil even iets introduceren wat tot minder discussie leidt, en niet te lang duurt of te ingewikkeld is :D

Ik zat al te kijken naar Discover: lands unknown maar weet niet of dat geschikt is? Dus wie kan mij helpen? Alle suggesties zijn welkom 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2018, 16:47 
7. Imperial 2030 (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Eerste waar ik aan denk is dan toch Verboden Eiland. Maar dit heb ik eens gedaan met gelegenheids spelers die qua spelervaring ook niet verder kwamen dan wat jij noemt. En die vonden het toch nog vrij pittig... Het samenwerken was toch erg vernieuwend voor hen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2018, 20:48 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
codenames? Goed met een grotere groep te doen en cooperatief (team tegen team).

en the mind? ook laagdrempelig en je speelt samen

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2018, 22:09 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Baarn
Misschien niet echt coop maar Concept vind ik erg geslaagd in de familie setting. In de relaxte modus kunnen mensen kunnen makkelijk inhaken en afhaken. Iets serieuzer spelen waarbij deelnemers op elkaar ingespeeld raken is ook mogelijk.

_________________
10 laatste:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 11:57 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
lbouma schreef:
Misschien niet echt coop maar Concept vind ik erg geslaagd in de familie setting. In de relaxte modus kunnen mensen kunnen makkelijk inhaken en afhaken. Iets serieuzer spelen waarbij deelnemers op elkaar ingespeeld raken is ook mogelijk.

Concept is inderdaad erg leuk, coop team tegen team, voor iedereen te spelen.

Het voorbeeld uit de spelregels hoe ze Asterix en Obelix uitleggen is heel grappig.

CODENAMES heeft hetzelfde groep tegen groep.

En als je ervan houdt Dixit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 14:00 
Sojaboon

Berichten: 20
Woonplaats: Rotterdam
Misschien niet direct casual, maar ik vind Pandemie redelijk gateway en is in je eigen tempo te spelen. Of idd Forbidden Island.

Als ik al co-ops speel zijn het juist spellen die je onder druk zetten zoals o.a. Cursed Island of Robinson Crusoe of This War of Mine.

Ik heb ook veel goede verhalen gehoord (voor grotere groepen, 3 vs 3 of 4 vs 4) over Captain Sonar. Maar of dat Casual is of tot weinig discussie leidt :D

En zoals gezegd Codenames, altijd een hit bij onze groep(en). Al is dat groep tegen groep en niet met z'n allen tegen het spel.

Dixit werkt hier ook altijd goed. Net als Zet in en win! Maar dat is geen co-op, maar wel lekker casual.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2018, 19:10 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 9
Bedankt voor alle tips. Zal ze allemaal eens gaan doornemen 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 16:51 
PIONier

Berichten: 4
Ghost Fightin' Treasure Hunters! is een erg leuk spel. Verschillende niveaus, waardoor makkelijk aan te passen aan de groep spelers.
Simpel principe, maar kan, op hoger niveau, best lastig zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 17:27 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
The Game is altijd een succes bij mijn niet-spelende vrienden en familie.

Codenames, Concept En Dixit inderdaad ook (hoewel Dixit niet coöp is). Als coöp geen verreiste is, zijn er nog heeeel veel opties.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2018, 18:14 
Meeple

Berichten: 18
Social deduction spellen zoals Spyfall of Insider vind ik erg leuk. Die doen het ook erg goed in grotere groepen. Anders is ook Presidenten leuk.
Even gegoogled en het schijnt niet echt Presidenten te heten (officiële naam weet ik niet), maar het is de moeite waard om het even uit te leggen:
Presidenten is een variant op 21 questions en heet Presidenten omdat het voorbeeld altijd een Amerikaanse president is. Iemand neemt een bekend figuur in zijn hoofd en geeft de eerste letter van de achternaam. Vervolgens moeten alle spelers letters proberen vrij te spelen. Ze doen dit door een persoon te omschrijven wiens achternaam met dezelfde letter begint, op zo'n manier dat tenminste een van hun medespelers het raadt, maar niet degene die de naam heeft bedacht. Raad de medespeler wie er wordt omschreven voordat degene die is begonnen het raad, dan spelen ze een letter vrij.
Ik geef een voorbeeld:
Stel Piet had Bush in z'n hoofd, dan geeft hij de letter B. Vervolgens moeten de spelers een persoon omschrijven aan elkaar met de letter B. Ze proberen een omschrijving te geven die vaag genoeg is dat Piet niet raadt wie ze bedoelen, maar tenminste 1 medespeler wel. Bijvoorbeeld "iemand die lijkt op Harry Potter". Maar Piet heeft het door en zegt: "Nee, het is niet Balkenende". Vervolgens zegt Marietje: "Is het een draaikont?" Piet snapt er niks van, maar Lars wel, die zegt: "Ik snap hem!" Vervolgens tellen beide spelers af van 3 naar 1 en zeggen ze tegelijk: "Wouter Bos". Omdat ze goed hebben geraden en Piet het niet wist, krijgen ze de tweede letter: de u. Als Lars en Marietje een verschillende naam tegelijk zeiden, krijgen ze geen letter. Maar ze deden het goed en nu hebben ze Bu. Ze moeten nu een persoon omschrijven wiens achternaam met Bu begint (bijvoorbeeld Buma). Etc.

Echt leuk spel, je moet het even in vijf minuten uitleggen, maar iedereen kan meedoen. Ook jonge mensen (die doen dan maar half mee) en mensen die eigenlijk niet zo houden van spelletjes. En het is gratis, ook altijd leuk.

_________________
Schrijver bij boardgametheories.com


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 06:56 
Locomotief

Berichten: 33
Bode schreef:
Ik ben op zoek naar een casual co-op bordspel om eens met de familieleden te proberen? Merendeels is de rest van de familie bekend met de vrij standaard bordspellen (30 seconds, triviant etc...) maar wil even iets introduceren wat tot minder discussie leidt, en niet te lang duurt of te ingewikkeld is :D

Ik zat al te kijken naar Discover: lands unknown maar weet niet of dat geschikt is? Dus wie kan mij helpen? Alle suggesties zijn welkom 8)


Codenames of Dixit inderdaad.

Hoe leiden 30Seconds en Triviant tot discussie trouwens? Het antwoord op het kaartje klopt altijd hè :wink:

_________________
Schrijver voor http://www.bordspeltheorie.nl: Strategieën voor je favoriete bordspellen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 08:25 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Moet je voor en achternaam noemen bijvoorbeeld bij Triviant.

Bij 30 seconds worden weleens verkeerde omschrijvingen gegeven die niet volgens regels zijn.

Koningin Maxima: ze is de koningin van ons land dat soort dingen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 13:53 
Avatar gebruiker

Berichten: 13
Woonplaats: Rhoon
Flash Point is een relatief eenvoudige en korte coop, met uitbreidingen te over om het complexer en langer te maken.

In de ban van de ring is ook niet zo lastig, duurt wel wat langer, en vind ik zelf wel weer passen bij deze tijd van het jaar :) .

Near and far is met de uitbreiding Amber mines ook als coop te spelen (sowieso ook aan te raden als aanvulling op de competitieve variant!). Is wel een casual familiespel te noemen en een enkel scenario duurt ongeveer een uur.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 14:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 84
Woonplaats: Dordrecht
Nog niemand heeft Pandemic genoemd? (of ik heb hem gemist).
Dat is toch wel een heel leuk cooperatief spel. Heb het met meerdere verschillende groepen (collega's, familie) gespeeld en was altijd een succes.

Je moet echt samenwerken en overleggen om samen het spel te verslaan. Ieder heeft wel z'n eigen beurt, maar buiten je eigen beurt ben je net zoveel bezig met wat handig is om te doen. Dus weinig/geen downtime en veel interactie met z'n allen.

En eventueel is iedereen laaiend enthousiast over Codenames - al zijn mijn ervaringen dan juist weer wat minder positief. Ik (en de rest van m'n spelersgroep) vonden er eigenlijk weinig aan. Maar zou het zeker uitproberen en je eigen mening erover vormen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 dec 2018, 15:03 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Pandemie was genoemd, zo heette de Nederlandse vertaling van Pandemic vroeger. Tegenwoordig heet deze ook Pandemic vanwege de merk naam en zodat de achterkanten van de kaartjes hetzelfde zijn als andertalige uitbreidingen mocht je die willen gebruiken en ze niet uit zijn in het Nederlands :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Advies voor casual co-op bordspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®