Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 okt 2018, 16:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Het kaartspel Krass Kariert heeft de à la carte Kartenspielpreis van 2018 gewonnen. Deze spellenprijs wordt jaarlijks georganiseerd door het Duitse spellenblad Fairplay, een vakjury bepaalt de uitslag. Krass Kariert is ontworpen door Katja Stremmel en wordt uitgegeven door Amigo.

AfbeeldingJurychef Wolfgang, auteur Katja en Amigo’s redacteur Uwe met de Kartenspielpreis

Bij Krass Kariert draait het om het lozen van je kaarten. Iedere speler legt drie chips en twee reservekaarten open voor zich af. Vervolgens krijg je een hand kaarten, waarvan je de volgorde niet mag veranderen. In jouw beurt mag je een combinatie van max. drie kaarten uitspelen. Deze kaarten moeten zich naast elkaar in jouw hand bevinden. Naast één enkele kaart kun je een paar, een trio of een straat van twee of drie kaarten spelen. De volgende spelers moeten dit bod overbieden. Kun je niet overbieden, moet je een reservekaart aan jouw hand toevoegen. Je bepaalt zelf waar die belandt. De slag is voorbij wanneer iedereen een beurt heeft gehad. De hoogste bieder begint de volgende slag. Het is de bedoeling om jouw hand kwijt te raken. De laatste speler met handkaarten moet één chip inleveren. Moet je een chip inleveren terwijl je er geen bezit, dan eindigt het spel en heb jij verloren.  Het spel is geschikt voor 3-5 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van ongeveer 30 minuten.


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2018/10/25/krass- ... reis-2018/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 15:19 
8. London (first edition) (2010)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Terecht deze prijs. Een erg leuk spelletje. Was direct ook niet meer te krijgen. Ik heb het elke dag bij iedere winkel in Essen gevraagd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 15:50 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
MichielH schreef:
Terecht deze prijs. Een erg leuk spelletje. Was direct ook niet meer te krijgen. Ik heb het elke dag bij iedere winkel in Essen gevraagd.


Spellenpoort geprobeerd?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 18:43 
8. London (first edition) (2010)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Erwin schreef:
MichielH schreef:
Terecht deze prijs. Een erg leuk spelletje. Was direct ook niet meer te krijgen. Ik heb het elke dag bij iedere winkel in Essen gevraagd.


Spellenpoort geprobeerd?


Nee, Michael had geen stand in Essen :-), ik zal eens checken inderdaad.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 23:20 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Dan zal ik hem a.s. zaterdag maar weer meenemen naar de speldag!
Is inderdaad een heel leuk spelletje, die in mijn omgeving bij iedereen in de smaak is gevallen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2018, 09:39 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
ik heb m in de avond van spiel gespeeld terug i het appartement en ja, we hebben eerst met de verkeerde regels gespeeld. Maar toen we het daarna nogmaals speelden met wel de correcte regels vond ik er nog steeds geen klap aan. Het is gewoon een kwestie van de juiste kaarten in je handen krijgen op de juiste volgorde volgens mij. Ik heb zelfs het spel voortijdig verlaten en ben naar bed gegaan, dat vond ik interessanter.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Krass Kariert wint de Kartenspielpreis 2018  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Amigo, Bordspeler.nl, Katja Stremmel, Krass Kariert, Spiel 2018, à la carte Kartenspielpreis



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®