Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




40 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 00:56 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
ik zeg:
Viticulture:Essential Edition.

Zit een vette AI solo campaign in, en het is helemaal niet zo makkelijk als je zou denken.
Ziet er prachtig uit en oogt onschuldig.

TM is teveel geluk en Take That. Veel mensen trekken dat niet.
Kemet ken ik niet maar vond het nogal nerdy.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 01:01 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Maxikozie schreef:
Ik vind Dominion echt het beste spel hiervoor, dat is een van de weinige spellen die ik met zijn 2en net zo leuk vind als met een groep. En sowieso is Dominion een van mijn lievelingsspellen. De regels zijn niet zo heel complex maar ik zou het toch een expertspel noemen in de zin dat je er enorm veel strategie in kwijt kunt en je bijna eindeloos lang nog beter kunt worden.

Niet om op Dominion af te dingen (al deed het mij helemaal niets, verveelde me zelfs), is D de klassieke deckbuilder, en daarom per definitie abstract, dus niet thematisch. Deckbuilding op zich is vrij beperkt, zelfs een mini doosje als valley of the kings afterlife, kost geen knoop en heeft set collection + deck building + deck deconstruction + thema. En heeft een solo.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 10:17 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
Dank jullie wel voor alle reacties en hulp! En de uitgebreide uitleg wat het verschil is tussen verschillende spellen.

Ik ben uiteindelijk voor Terraforming Mars gegaan. Dit omdat ik denk dat hij het thema heel leuk zal vinden.

En voor mezelf heb ik ranja's van de ganges gehaald. Was niet de bedoeling maar als je eenmaal in een spelletjes winkel staat, word je zo enthousiast. En wil je alles wel kopen :mrgreen: Dus maar een cadeautje voor mezelf gekocht.

Zo komen we de kerst vakantie wel door!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 22 dec 2018, 11:10 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Goede keuzes!

En dat de ranja mag smaken :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 08 aug 2019, 13:36 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
Nou ik moet zeggen:

Voor de mensen die twijfelen om Terraforming Mars te kopen. Ik vind het echt een aanrader!
Een van de leukste spellen die we hebben. We hebben het nu wel een keer of 20-30 gespeeld en het blijft leuk. Elke keer is anders, en je kunt niet steeds dezelfde strategie hanteren.
Ik heb vorige week de uitbereiding prelude gekocht. Opzicht wel leuk, maar niet noodzakelijk. En zojuist de uitbereiding kolonies. Ik ben heel benieuwd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 08 aug 2019, 23:46 
8. Race for the Galaxy (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 2049
Woonplaats: Montezuma
marthe75 schreef:
Nou ik moet zeggen:

Voor de mensen die twijfelen om Terraforming Mars te kopen. Ik vind het echt een aanrader!
Een van de leukste spellen die we hebben. We hebben het nu wel een keer of 20-30 gespeeld en het blijft leuk. Elke keer is anders, en je kunt niet steeds dezelfde strategie hanteren.
Ik heb vorige week de uitbereiding prelude gekocht. Opzicht wel leuk, maar niet noodzakelijk. En zojuist de uitbereiding kolonies. Ik ben heel benieuwd.

Leuk! Met je eens trouwens vwb Terraforming Mars. Uitstekend spel. Ben heel benieuwd hoe je Kolonies ervaart. En laat vooral je mening horen over TM in de spellendatabase!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 11 aug 2019, 14:03 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Leuk met 2 maar ook met meer
Sint petersburg
Alahambra
Santa Maria
Tzolkin, is ook een uitbreiding bij
Kingsburg, is ook nog een uitbreiding bij
First class
Takenoko, is ook een uitbreiding bij
Marco polo, is ook een uitbreiding bij
Kanawagna (of hoe je het ook schrijft)
Castles of burgundy
Puerto rico
Pandemic rising tide
Terraforming mars
Powergrid

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2019, 00:10 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Zeker wel leuke spellen. Maar een deel van de spellen zou ik zeker geen expertspel noemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2019, 14:15 

Berichten: 18
Woonplaats: Milsbeek
Pura Vida schreef:
marthe75 schreef:
Nou ik moet zeggen:

Voor de mensen die twijfelen om Terraforming Mars te kopen. Ik vind het echt een aanrader!
Een van de leukste spellen die we hebben. We hebben het nu wel een keer of 20-30 gespeeld en het blijft leuk. Elke keer is anders, en je kunt niet steeds dezelfde strategie hanteren.
Ik heb vorige week de uitbereiding prelude gekocht. Opzicht wel leuk, maar niet noodzakelijk. En zojuist de uitbereiding kolonies. Ik ben heel benieuwd.

Leuk! Met je eens trouwens vwb Terraforming Mars. Uitstekend spel. Ben heel benieuwd hoe je Kolonies ervaart. En laat vooral je mening horen over TM in de spellendatabase!


Heb een mening achter gelaten :-)
Wat betreft kolonies, ook dit is een leuke uitbereiding. Maar ook niet noodzakelijk. Het is een nieuwe manier erbij om punten (dieren, zwevers of microben) te kunnen pakken, productie te kunnen verhogen of nieuwe kaarten te kunnen krijgen. Dit laatste is wel een pluspunt, want naar mijn mening staat of valt het winnen van TM met het krijgen van nieuwe kaarten om te kunnen spelen of verkopen.
Het enige minpunt vind ik dat er ineens zwevers in het spel komen, en er nergens beschreven staat wat dat nu inhoud. Deze zijn er bij Venus next bij gekomen. Dus als je die uitbereiding niet hebt, is het even googlen wat zwevers ineens inhouden. Om kolonies te kunnen spelen is Venus Next niet noodzakelijk, kan prima zonder.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2019, 17:03 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
aicirtap schreef:
Leuk met 2 maar ook met meer
Sint petersburg
Alahambra
First class
Castles of burgundy
Puerto rico
Pandemic rising tide
Powergrid

dit zijn geen expertspellen, het zijn spellen die veel mensen leuk vinden (ik ook) maar het is niet de vraag van OP.
Pandemic rising tide is zelfs met hogere moeilijkheidsgraad slaapverwekkend, heb het 2x geprobeerd en glansloos gewonnen.
Puerto Rico en powergrid heb ik aan families uitgelegd, dus per constructie gateway.
First class is vooral veel kaartjes, met als nadeel dat je drie tafels nodig hebt, en ik denk niet dat het veel diepgang heeft.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
40 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Expert spel als cadeau, wat is een aanrader!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®