Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019, 17:41 
10. Celestia (2015)

Berichten: 35
Woonplaats: Kessel-Lo
Hallo allen.

Wij gaan met onze spelersgroep binnenkort starten aan seizoen 1.
Ik heb gelezen dat je de verliesmaand opnieuw moet spelen, maar moet dat eigenlijk wel?
Kun je niet gewoon doen alsof je twee keer verloren heb en overgaan naar de volgende maand? Met bijhorende acties die je moet overbrengen? Of breekt dit het spel?

Grtz en nog een zalig nieuw jaar.

Gunther


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019, 17:45 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Waarom zou je dat doen?

Je wíl toch net het liefst elke maand gewonnen hebben?

Alvast 1 bedenking: je krijgt bepaalde voordelen/upgrades/... als je een maand wint. Dat is al een heel goede reden om toch nog die maand te winnen zodat jouw karakter/het speelbord/... gunstiger is om te winnen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019, 18:48 
10. Celestia (2015)

Berichten: 35
Woonplaats: Kessel-Lo
Wel, we komen net uit n jaar charterstone. Viel serieus tegen. Ik wil de optie openhouden om in t slechtste geval niet de 24 spellen te moeten spelen ipv 12.
Ik las in de handleiding dat wanneer je verliest enkel financieringskaarten krijgt en geen boni. Dan wil dat zeggen dat je geen vooruitgang boekt in verhaal of staat dat er dan los van?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019, 19:09 
Avatar gebruiker

Berichten: 539
Woonplaats: Emmeloord
Er zijn acties die je moet uitvoeren tijdens een spel. Deze mis je dan als je hem niet overnieuw speelt. Ik zou het niet adviseren in ieder geval. Ik heb hem 2x gespeeld en geen enkele van de 2 hebben we 24x moeten spelen. ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019, 19:52 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
gsus77 schreef:
Wel, we komen net uit n jaar charterstone. Viel serieus tegen. Ik wil de optie openhouden om in t slechtste geval niet de 24 spellen te moeten spelen ipv 12.


Deze zal niet tegenvallen ;)

En wij hebben 'm ook zeker geen 24x gespeeld (ik denk 17x ofzo).

gsus77 schreef:
Ik las in de handleiding dat wanneer je verliest enkel financieringskaarten krijgt en geen boni. Dan wil dat zeggen dat je geen vooruitgang boekt in verhaal of staat dat er dan los van?


Er komen meer gebeurteniskaarten in het deck als je verliest, minder als je wint.

Het is al een hele tijd geleden dat wij 'm speelden, maar nu bedenk ik dat je sowieso bonussen/upgrades/... krijgt, dus mijn eerdere bedenking is niet helemaal juist.

De upgrades etc staan los van het verhaal: je maakt gewoon je karakter sterker, de ziektes makkelijker behandelbaar e.d.

Niet treuren, gewoon spelen. Hij speelt heerlijk! Wie weet ga jij op de duur nog expres verliezen om 'm zo veel mogelijk te spelen ;)

Veel plezier!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019, 21:35 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
het is heel anders dan charterstone en heeft veel meer verhaal en thema!

WEes niet bang als je een keer verliest, 24x zou wel erg bijzonder zijn. Wij hebben het slecht gedaan en hebben 18x gespeeld denk ik, maar van elke keer genoten!
(en los daarvan als je verliest krijg je de keer erop meer financieringskaarten (of hoe ze precies in seizoen 1 worden genoemd) en wordt het weer makkelijker om daarna te winnen). Je mist echt wat als je die 2e x een maand spelen overslaat!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019, 00:12 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Je hoeft niet te twijfelen: Pandemic Legacy seizoen 1 is een goed spel (seizoen 2 trouwens ook).

Wij hebben het vorig jaar met veel plezier gespeeld. Als ik met goed herinner ook zo'n 18 keer. Dus de helft van de maanden dubbel gedaan. Na iedere spelavond was het reikhalzend uitkijken naar de volgende geschikte datum.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019, 16:13 
2. BANG! (2002)

Berichten: 35
Woonplaats: Kessel-Lo
We waren door de reviews op bgg(met een korrel zout te nemen) wel wat overtuigd dat het degelijk is en het concept van een spannend verhaal leek ons zeer de moeite waard. het is gewoon na Charterstone dat ik bang was voor de moeheid van beurten te moeten herspelen zonder evolutie.
we gaan wel zien hoe het loopt.

Bart schreef:
Na iedere spelavond was het reikhalzend uitkijken naar de volgende geschikte datum.


Het is een heel raar gegeven maar bij Charterstone hadden we dat ook. Vooral de eerste en bij de laatste drie spelbeurten. Het is wat raar omdat we met een aantal toch een slecht gevoel hadden. Het gevoel dat het een verplicht nummer is en je te veel moet zwoegen om weinig resultaat te boeken.

jongens alvast dikke mercie voor de hulp. blijven commentaren geven mag natuurlijk altijd ;)

grtz

gunther


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019, 12:53 
Sojaboon

Berichten: 20
Gewoon lekker gaan spelen, ik heb Charterstone niet gedaan maar het verhaal in Pandemic gaat m.i. niet vervelen. Daarbij deden wij eigenlijk elke speelavond wel 2 spellen, dus met max 12 avonden kun je er doorheen zijn. Een 2e maand overslaan verpest wat mij betreft echt het speelplezier en creëert onbalans in het spel, je doet in een maand namelijk ook zaken op het speelbord die je dan overslaat wat uiteindelijk voor een teleurstellende campaign kan zorgen. Daarbij was onze ervaring dat de motivatie om het goed te doen in de 2e helft van de maand hoger was dan in de 1e helft wat dus eigenlijk de 2e keer intenser maakte :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pandemic legacy seizoen 1 speelwijze  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten


Tags

Pandemic Legacy - Seizoen 1



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®