Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 maart 2019, 23:04 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Quined Games kondigde net zijn 3de Masterprintuitgave voor 2019 aan. Chicago 1875: City of the Big Shoulders wordt de zesentwintigste titel in de fameuze Masterprintreeks van deze Nederlandse uitgever.

Quined Games stelde zopas de cover van het spel voor. Illustraties zijn van de hand van Emily R. Dearring, het grafisch ontwerp is van Andreas Resch. Het spel is een ontwerp van Raymond Chandler III.


website uitgever: Quined Games


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 07:30 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Heb je een directe link naar de aankondiging? Ik kan niets hierover vinden op hun site.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 09:18 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Sunnyfield schreef:
Heb je een directe link naar de aankondiging? Ik kan niets hierover vinden op hun site.

Dat klopt, ik moet samen met jou helaas vaststellen dat de websites van uitgevers niet altijd het meest informatieve kanaal zijn voor de geïnteresseerde speler.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 09:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Op BGG en op de Kickstarter pagina van ‘City of the Big Shoulders’ is er ook al sprake van, en bovendien stuurde Quined afgelopen week de aankondiging per nieuwsbrief rond.

Ik heb er mijn pledge voor laten lopen en zie uit naar de Quined editie!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 09:39 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Jerome schreef:
Op BGG en op de Kickstarter pagina van ‘City of the Big Shoulders’ is er ook al sprake van, en bovendien stuurde Quined afgelopen week de aankondiging per nieuwsbrief rond.

Ik heb er mijn pledge voor laten lopen en zie uit naar de Quined editie!


Op de kickstarter zegt de creator over de Quined editie: "it won't include any of the expansion content"

Weet niet welke content dit is, maar de Quined versie lijkt dus iets minder te bevatten dan de kickstarter.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 09:56 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Bart schreef:
Sunnyfield schreef:
Heb je een directe link naar de aankondiging? Ik kan niets hierover vinden op hun site.

Dat klopt, ik moet samen met jou helaas vaststellen dat de websites van uitgevers niet altijd het meest informatieve kanaal zijn voor de geïnteresseerde speler.

Nieuwsbericht op de website van Quined wordt aan gewerkt, volgt begin deze week :).

cab schreef:
Op de kickstarter zegt de creator over de Quined editie: "it won't include any of the expansion content"

Weet niet welke content dit is, maar de Quined versie lijkt dus iets minder te bevatten dan de kickstarter.

Het gaat hier om de inhoud van de 'Burden of Destiny expansion'. Die inhoud zal niet in de basisdoos van Quined zitten. Wel zitten alle Kickstarter Stretch Goals erin (behalve de box sleeve). De Quined versie komt dus overeen met de Entrepreneur editie zoals deze op Kickstarter was, zij het met andere box art. De Burden of Destiny expansion zullen we voor de echte fans in beperkte aantallen naar Europa halen, zonder daar een versie met eigen doos van te drukken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 maart 2019, 10:05 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Speltechnisch is het belangrijkste verschil dat er in die uitbreiding vijf extra bedrijven zitten die je kunt runnen (in het basisspel zitten er al tien). Voor de rest zit het verschil in betere componenten (houten fiches ipv karton voor bepaalde markers, en speelkaarten in plaats van papieren geld).
Die extra bedrijven worden later wellicht nog apart uitgebracht. (Edit: ja dus, zie bericht hierboven.)

Het lijkt mij een erg leuk spel, beetje een kruising tussen 18xx en worker placement.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2019, 15:10 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Hierbij het nieuwsbericht op de website van Quined. Gecombineerd met een bericht over twee kaartspellen: Sprawlopolis en Circle the Wagons: https://www.quined.nl/nl/sprawlopolis-c ... shoulders/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021, 13:56 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1028
Woonplaats: Steenwijk
Is deze nog ergens te krijgen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Op de schouders gedragen: Chicago 1875  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Andreas Resch, Chicago 1875: City of the Big Shoulders, Emily R. Dearring, Quined Games, Raymond Chandler III



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®