Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 23:06 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Eindhoven
Naast dat Piet op zoek is naar beeldinhoudelijk verhalen en naar spel ervaringen, zoeken wij graag uit wat jullie vonden van Zuiderspel 2019.
Graag jullie verhalen van de dag zelf en wat jullie graag zouden willen zien voor Zuiderspel 2020.

Wij hebben er in ieder geval hard voor gewerkt om er weer een geslaagde 2 daagse editie van te maken en we zijn superblij met de bezoekersaantallen (volgen later).

Nu voetjes omhoog en tot Zuiderspel 2020!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 23:18 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Goed vermaakt vandaag! Het viel mij wel op dat het een stuk rustiger was dan vorig jaar. Dit resulteerde in meer speel mogelijkheid en voldoende vrije tafels. Of dit kwam door lagere opkomst of door meer speelgelegenheid laat ik aan de mensen met de cijfers over.

Het was dit jaar wel het jaar van de Roll en Write. Er viel overal wel te dobbelen en/of op papier te kladderen met pen.

Zo goed vermaakt dat ik geen tijd gehad heb om mee te doen aan de uitgeversrally dit jaar...

Bedankt voor de leuke dag en tot volgend jaar! Afbeelding
Foto van de aanwinsten van vandaag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 10:45 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 109
Woonplaats: De Bilt
Top editie weer, de zaterdag was wat rustig maar de zondag dan wel weer lekker druk.

Goede mix tussen grote(re) uitgevers en prototypes/nieuwe starters. Niet te krap opgezet, waardoor je nog een beetje overzicht had. Als je zou zoeken naar verbeterpunten kom ik vooral uit op het horeca aanbod van NH, het is prima voor koffie + taartje maar qua lunch valt het tegen.

Als het even kan zijn wij er volgend jaar met een eigen stand(je)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 11:55 
1. Trickerion: Legends of Illusion (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Tijd om een kort verslagje te maken over zuiderspel.

Locatie

Voor een Belg een geweldige locatie. Niet zo ver over de grens.
Ruime parking, duidelijke signalisatie. Knap werk.
Dat je moet betalen voor je parking is voor mij niet meteen een probleem. Voor veel events moet je nu eenmaal parking betalen.

Accommodatie

Ik hou van de locatie, ben fan van de parking en ban van vaan een van de twee zalen waar je binnen kan. Je leest het goed, één van de twee. De zaal waar de mensen van BSM zaten is voor mij een geweldige zaal. Accoustiek: perfect. Licht : zeer goed. Zuurstof: voldoende. De andere zaal daar in tegen: verschrikkelijk licht waardoor sommige spelen in een donker hoekje staan. Enorm veel rumoer.
Toiletten zijn in goede een mooie staat en zijn er meer dan voldoende. Er staan voldoende tafels om een hapje te eten en te drinken.
De geluidsinstallatie als er dingen afgeroepen worden kan beter.

Catering

De catering in de zaal is duur. Dat is geweten en kan de organisatie niet meteen iets aan doen. Er is voldoende, het smaakt lekker. Het is wel oke. Gelukkig valt niemand er over als je zelf wat eten en drinken mee brengt. Trouwens leuk dat ze rondkomen met drankjes.

Spelaanbod + spelruimte

Een ruim aanbod van nieuwere en oudere spellen. De hits liggen er en er is voldoende afwisseling. Er is ruimte voldoende om spellen te testen, er zijn voldoende exemplaren van sommige spelen voorzien.
999 games had zijn wingspan mooi opgezet en ook de kleinere nieuwe spellen stonden er, net zoals Carnavalo (toppertje trouwens).
White Goblin zorgde voor voldoende afwisseling tussen kleinere en iets grotere spelen. Railroad Ink was er in tweevoud te spelen, Het vergeten station konj e ook meerdere keren terug vinden.
Quined Games vond ik een zeer vreemde stand. Je had er twee tafels, op de ene lag de nieuwste "La Stanza" op de andere Carson City the card game. Dat was op zaterdag. Op zondag was er van Quined geen spoor meer.

De spel ruimte was goed, veel ruimte tussen de tafels. Je zat nergens echt op een hoopje.

Winkelaanbod

Ik ben voorstander van uitgeverijen die hun spelen verkopen. Dat zorgt voor een leuke dynamiek. De winkels die er waren, waren vrij divers. De ene was zeer goedkoop de andere had enorm veel in stock.
Voor mij is zuiderspel echter nooit een echte koopbeurs, maar dit jaar heb ik me laten verleiden door een aankoop. (of twee ;) )

Randanimatie

Net zoals elk jaar krijg je bij het binnenkomen een zakje met reclame en een promo. Leuk om dit toch altijd te krijgen.
De BSM uitgeversrally is altijd een "verplichte" activiteit. Ook die zat er weer in.
Leuk dat Nox kwam quizen. De eerste dag de quiz gemist door een demo de tweede dag gewoon niet gehoord dat het quiz was.
Het kinderplein was weer top!

Conclusie:

Zuiderspel blijft voor mij een topbeurs. Ik rij er graag even voor. Ze is ruim, open en enorm toegankelijk. Ik heb ergens gehoord dat ze met een zeer beperkt aantal vrijwilligers werken. Voor al deze mensen HOEDJE AF! Jullie doen fantastisch werk!
Catering is duur, maar is op te lossen door zelf iets mee te brengen.
De ene zaal is toffer dan de andere, maar je kan veel testen en spelen.
Ik raad elke spellenliefhebber aan om toch een keer naar Veldhoven af te zakken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 15:52 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ik hou het kort maar was zeer tevreden.

Pluspunten:

Ruime zalen waardoor ook niet zo veel herrie door drukte. Ook kan je rustig rond lopen.

Genoeg tafels om aan te schuiven en diversiteit aan uitgevers.

Schone toiletten en goed beschikbaar. Niet zoals SpSp lang in rij staan en in gegarandeerde poeplucht zitten.

Ruime parkeergelegenheid.




Minpunt:
Beperkt aanbod catering. Ook duur maar dat is m.u.v. Spel Antwerpen helaas altijd zo op beurs. Denk dat met mildere prijzen mensen meer drankjes nuttigen en daardoor uiteindelijk nettowinst hoger is. Was erg rustig.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 20:52 
1. Robinson Crusoe (1958)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wij zijn dit jaar niet geweest dus geen ervaring, maar voor ons is het wel altijd de afweging of er voldoende expertspellen zijn.
Dus ik weet niet of die er waren, maar vooraf kon ik dat niet goed vinden, vandaar dat wij dit jaar voor zomerspel kiezen.
Maar als er ook expertspellen gedemonstreerd worden komen we volgend jaar graag eens langs.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Barst los! Zuiderspel is op zoek naar ervaringen 2019  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®