Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9972 berichten | Pagina 614 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 613, 614, 615 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2019, 12:33 
Locomotief

Berichten: 33
Afgelopen weekend speelde ik Claustrophobia 1643:

Tweede scenario, met de human warriors. Door op een zeker moment mijn aanval op de demon te richten ipv van een trog, had ik een deel van mijn warriors vastgezet. Was na de mislukte aanval nog outnumbered en kon niet meer verplaatsen :oops:. Dat was het keerpunt in een tot dan toe goede streak. De nekslag kreeg ik door een flinke portie pech met de tiles: m'n tegenspeler kon een lus vormen waardoor ik niet direct verder kon exploreren. Met dodelijke afloop.

:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:


Laatst bijgewerkt door sjorsa op vr 12 apr 2019, 19:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2019, 12:43 
Locomotief

Berichten: 33
Oh, en daarna nog een klein potje 7 Wonders: Duel:

Dit keer was ik succesvoller. Mijn tegenspeler sloeg weinig acht op mijn militaire voorsprong. Met wat geluk kon ik op een gegeven moment nog een laatste rode kaart bemachtigen. Dat was niet meer te keren door mijn tegenspeler en kon zo eenvoudig de militaire overwinning pakken.

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2019, 12:46 
Locomotief

Berichten: 33
The Island of El Dorado

We speelden deze 2e editie (kickstarter) afgelopen weekend voor de eerste keer. Met z'n tweeën. Ik als Tizoc The Gatherer, mijn tegenspeler als Stella The Adventurer. Het spel kent een flinke geluksfactor, met dobbelstenen voor movement, resources én combat. En dat leek in het begin van het spel meteen de lol eraf te halen toen ik door betere worpen snel ver voor kwam, met 3 van de 4 'shrines' onder mijn controle en 'Stella' geen enkele. Maar toen ontdekten we 'the cave'. En die verandert alles. Nu kwam het toch aan op een goede strategie om de winst binnen te slepen. De strategie van Stella was beter en ondanks mijn ogenschijnlijke voorsprong moest ik mijn tegenspeler na afloop feliciteren.

Er zit meer in dit spel dan de eerste speelminuten doen vermoeden. Vermoedelijk nog leuker met meer dan twee spelers. Dus komt binnenkort nog eens op tafel.

:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2019, 12:56 
Locomotief

Berichten: 33
Pandemic

Gewoon de oorspronkelijke versie. Deze vond ik onlangs bij een kringloopwinkel en zodoende probeerden we dit weekend vier ziekten te genezen met gekleurde kaarten. Op een tryout met de introductieregels na - die we vrij gemakkelijk wonnen - was dit ons eerste spel. Nu met 3 spelers ipv 2. En op de normale moeilijkheidsgraad. En dat was toch andere koek. Niet gehaald, maar smaakt naar meer.

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019, 07:49 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Solenia

Behoorlijk simpel spel maar de gevorderde versie biedt toch best wat afwegingen. Vooral m.b.t. de timing in het spel. Mooi uitgevoerd ook ...

Speelt ook goed met twee spelers.

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019, 19:26 
6. Rajas of the Ganges (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Zena 1814
Kwakzalvers van kakelenburg

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019, 12:15 
Jakkiebak!

Berichten: 66
Sinds kort Architects of the West kingdom in het bezit, mijn moeder heeft dit spel gekocht omdat het thema haar erg interesseerde.
Leuk spel wat niet te lang duurt maar wel genoeg tactieken in zitten, zelf leek het mij niet heel interessant op eerste aanzicht maar positief verrast :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019, 12:46 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Snowayta schreef:
Sinds kort Architects of the West kingdom in het bezit, mijn moeder heeft dit spel gekocht omdat het thema haar erg interesseerde.
Leuk spel wat niet te lang duurt maar wel genoeg tactieken in zitten, zelf leek het mij niet heel interessant op eerste aanzicht maar positief verrast :)


Dan ook zeker eens Raiders of the North Sea proberen. Minstens zo goed en ook van Shem Phillips.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019, 15:29 
Jakkiebak!

Berichten: 66
spanny schreef:
Snowayta schreef:
Sinds kort Architects of the West kingdom in het bezit, mijn moeder heeft dit spel gekocht omdat het thema haar erg interesseerde.
Leuk spel wat niet te lang duurt maar wel genoeg tactieken in zitten, zelf leek het mij niet heel interessant op eerste aanzicht maar positief verrast :)


Dan ook zeker eens Raiders of the North Sea proberen. Minstens zo goed en ook van Shem Phillips.



Het thema van een chatedraal bouwen en gebouwen is wat haar aan sprak, volgens mij is Raiders meer gericht op veroveren en zo?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019, 10:13 
Locomotief

Berichten: 33
Magic Maze

Afgelopen week een aantal keer gespeeld, met 2, 3 en 4 spelers.

Verrassende real-time coöp waarbij de spelers samen vier karakters (pionnen) een overval op een winkelcentrum laten plegen. Eerst door ze verschillende ruimten te laten exploreren, zoekende naar specifieke items, en vervolgens door ze te laten ontsnappen. Je hebt geen 'eigen' pion en er zijn geen beurten: iedereen doet tegelijkertijd zijn ding met alle pionnen. Maar niet elke speler kan de meeples in alle richtingen bewegen. (Met 4 spelers slechts in één richting.) Daarbij komt dat je niet mag communiceren en de zandloper loopt.

Doordat je niet mag communiceren zal het alfaspelersyndroom minder snel opspelen, maar de gefrustreerde of zelfs boze blikken van je tegenspelers - wanneer je even niet meer weet wat je volgende actie moet zijn - kunnen de pret voor sommige spelers wel drukken. Dus mijn tip is: blijf rustig, dat is beter voor de team spirit en essentieel om het spel te winnen.

Als partyspel behoort het niet tot mijn favoriete categorie, maar daarbinnen scoort hij voor mij hoog.

Binnenkort weer op tafel met de Maximum Security uitbreiding.

:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019, 11:27 
Locomotief

Berichten: 33
Zaterdag kwam Dominion weer eens op tafel. We speelde één potje als filler met een willekeurige selectie uit basisspel, Intrige en Hijs de Zeilen. Blijft een lekker vlot spel. Eindigde in gelijkspel met de meest ervaren speler. Daar nam ik met plezier genoegen mee.

:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019, 16:36 
Grote Dienaar

Berichten: 140
arjen88 schreef:
dirk schreef:
arjen88 schreef:
Afgelopen week.

Standaard vrijdagavondspel kingdom death. Phoenix verslagen. Niet veel grondstoffen verkregen. Volgende keer kings man!

Zaterdag
Begonnen met Kings guild 2 spelers. Leuk snel spel. Waar je elkaar in de gaten moet houden, helpen om je jezelf te helpen. 1 actie per keer. Al met al een leuk spel.

Daarna city of kings gespeeld.
Lastig de eerste keer. Wat regeltjes en uitdagend. 2 of gespeeld en helaas 2x verloren. Volgende keer beter.

Laatste spel was vikings gone wild. Helaas kansloos verloren omdat ik te laat door had dat je flink veel punten pakt door de tegenstander aan te vallen. Wel een leuk spel.

KINGdom death, KINGs guild, city of KINGs en viKINGs gone wild op één weekend ?
Thema weekendje ??
Who was the king ? :lol:


Haha was me niet eens opgevallen. Ik in iedergeval niet. Gelukkig zijn 2 van deze spellen coop


Ik heb juist bewust op Koningsdag KINGdomino, QUEENdomino, KINGsburg, Port Royal (ok.. beetje vals spelen), valley of the KINGs en Dwarf KING gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019, 17:23 
Locomotief

Berichten: 33
Renehindriks schreef:
Ik heb juist bewust op Koningsdag KINGdomino, QUEENdomino, KINGsburg, Port Royal (ok.. beetje vals spelen), valley of the KINGs en Dwarf KING gespeeld.


Haha, en wat wordt er op bevrijdingsdag gespeeld? Memoir '44? (Bij gebrek aan Memoir '45.) :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 19:56 
8. De Friesche Velden (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Vandaag 2 scenario’s van Robinson Crusoe gespeeld. Aangezien we alle scenario’s al meerdere keren hebben gespeeld, zijn we nu opnieuw begonnen met random karakters.
Bij scenario 1 hadden we op de een na laatste dag, net de boot kunnen inseinen met onze brandstapel!

Scenario 2 vind ik niet zo leuk dus die hebben we over geslagen. Door naar scenario 3. Jenny!
We hadden iets meer tegenslagen maar al vrij snel Jenny naar het eiland kunnen halen.
Toen werd het spannend. Op de een na laatste dag nog 3 huiden en het mes nodig. Door met 2 teams te gaan hunten verdiende we precies 3 huiden, door het hunten ging mijn karakter net niet dood(wat een geluk) toen moesten we dobbelen voor het mes...... mislukt.
Deze ronde geen mes, dus konden we de volgende dag geen lifeboat bouwen. :(
Scenario verloren, maar wat een spanning. Echt een geweldig spel. Ik hoop op zomerspel de uitbreiding te scoren!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 jun 2019, 11:21 
Regenmaker

Berichten: 274
Woonplaats: Groningen
Gisteren met de groep Transatlantic gespeeld. Lag al te lang op de plank, want de handleiding is in eerste instantie lastig om door te komen. Uiteindelijk een aantal potjes kunnen spelen. Het spel is beter dan ik had verwacht 3/5 sterren. Het speelt lekker vlot en de actiekaarten zorgen ervoor dat ieder zijn eigen koers kan bepalen om punten te scoren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9972 berichten | Pagina 614 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 613, 614, 615 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®