Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 02:24 
Uno

Berichten: 1
Als je in Carcassonne: Burgemeesters en Abdijen het abdij gebruikt mag je bepalen hoe de stad en wegen afsluiting eruit zien? Wij gebruiken het als een joker, dus om 2 steden te verbinden, of juist scheiden.

Ook staat in onze regels dat je er een mannetje op mag zetten, maar als je het gebruikt als een stads afsluiting waar een mannetje al staat, lijkt mij logisch dat je geen mannetje erbij mag. Mijn partner vind, na aanleiding van de spelregels, dat dat wel mag om dan een stad als nog te veroveren. Meningen aub.


Laatst bijgewerkt door Bart op wo 24 apr 2019, 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.
bericht gesplitst


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 07:24 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Donm schreef:
Als je het abdij gebruikt mag je bepalen hoe de stad en wegen afsluiting eruit zien? Wij gebruiken het als een joker, dus om 2 steden te verbinden, of juist scheiden.

Ook staat in onze regels dat je er een mannetje op mag zetten, maar als je het gebruikt als een stads afsluiting waar een mannetje al staat, lijkt mij logisch dat je geen mannetje erbij mag. Mijn partner vind, na aanleiding van de spelregels, dat dat wel mag om dan een stad als nog te veroveren. Meningen aub.


De tegel is geen joker! De tegel sluit aan 4(!) zijden wegen, weilanden of steden af. Het plaatsen van een mannetje werkt bij een abdij gelijk aan een klooster. Jullie hebben dus 'onenigheid' om niets. :D

Svp geen draadjes hijacken. Je kan gewoon een nieuw onderwerp met je vraag aanmaken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 07:27 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
Je mag een mannetje op een abdij alleen inzetten als monnik en je kan hem dus nooit gebruiken om alsnog een stad of weg te veroveren.

(Hé, Eward is mij net voor :lol: ).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Carcassonne: Burgemeesters en Abdijen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris_ en 6 gasten


Tags

Carcassonne: Burgemeesters en Abdijen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®