Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 19:40 
7. Concordia Venus (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
Ha! Ik ben een volkomen leek op crowdfunding acties en ik heb wat vragen die vast iemand hier kan beantwoorden? Gaat over TM: Turmoil. Daar loopt een kickstarter tot 2 mei. Ik vroeg me af:
1. In welke taal wordt het straks geleverd? Ik zie NL er tussen staan, of geldt dat alleen de rewards? Hoe erg is dat als je basisspel in NL is?

2. Wat is het totale bedrag dat ze nodig hebben? Kom ik nergens tegen? En betekent 'all or nothing' dat je niks terug krijgt als het niet doorgaat?

3. Iemand ervaring met de uitgevers van TM? Betrouwbaar?

4. Is Turmoil speelbaar zonder de andere uitbreidingen?

Hoor graag! Grt! PV


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 19:49 
.

Berichten: 233
Pura Vida schreef:
Ha! Ik ben een volkomen leek op crowdfunding acties en ik heb wat vragen die vast iemand hier kan beantwoorden? Gaat over TM: Turmoil. Daar loopt een kickstarter tot 2 mei. Ik vroeg me af:
1. In welke taal wordt het straks geleverd? Ik zie NL er tussen staan, of geldt dat alleen de rewards? Hoe erg is dat als je basisspel in NL is?

2. Wat is het totale bedrag dat ze nodig hebben? Kom ik nergens tegen? En betekent 'all or nothing' dat je niks terug krijgt als het niet doorgaat?

3. Iemand ervaring met de uitgevers van TM? Betrouwbaar?

4. Is Turmoil speelbaar zonder de andere uitbreidingen?

Hoor graag! Grt! PV


Ik zou de FAQ even lezen op de Kickstarter page. Maar volgens mij kun je in de pledgemanager die uitgestuurd wordt nadat de campagne afgelopen is de taal aangeven welke je wil ontvangen. Als ik het goed gelezen heb krijg je die dan van de uitgever die de Nederlandse vertaling doet, maar iemand corrigeerd mij wel als ik het fout heb. Verder zijn de uitgevers van TM betrouwbaar. Maar garantie is er nooit, immers van Kolossal games daarvan zijn de Kickstarters ook gestaakt.

Zover ik gezien heb is de expansie los te spelen. Ook het minimale bedrag wat ze op moeten halen is al ruim bereikt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 21:39 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
Dank El Rubinio! Als je info klopt, zou ik dus zelfs die andere uitbreidingen erbij kunnen backen? Die dan ook in NL vertaling binnen komen? Dat zou toch wat wezen? FAQ uiteraard bekeken maar die vond ik wat vaag eigenlijk... behoren de uitbreidingen tot de rewards... ik ken die kickstarterstaal niet goed denk ik..
Turmoil lijkt me wel zeer gaaf sowieso.


Laatst bijgewerkt door Pura Vida op vr 26 apr 2019, 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 22:35 
Grote Dienaar

Berichten: 112
Woonplaats: Torhout
Voor de uitbreiding Turmoil, organiseer ik een groepspledge om shipping te verdelen.
https://www.crowdfinder.be/project/16-nocturion
NL versie


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 23:12 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Er lopen 2 Group pledges voor de NL versie
Ik zoek er een voor de Engelse versie
Wie zoekt er een Engelse versie van TFM Turmoil?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019, 23:36 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
fonteintje schreef:
Voor de uitbreiding Turmoil, organiseer ik een groepspledge om shipping te verdelen.
https://www.crowdfinder.be/project/16-nocturion
NL versie


Deze betreft alleen Turmoil, zie ik? En niet die hele set uitbreidingen? Ik denk nog ff na. Stukje hebberigheid versus rationaliteit, zeg maar.

Overigens verbaas ik me er echt over dat de hele zwik dus kennelijk in het Nederlands wordt uitgegeven. Hoe gaaf is dat dan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 08:08 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Pura Vida schreef:
fonteintje schreef:
Voor de uitbreiding Turmoil, organiseer ik een groepspledge om shipping te verdelen.
https://www.crowdfinder.be/project/16-nocturion
NL versie


Deze betreft alleen Turmoil, zie ik? En niet die hele set uitbreidingen? Ik denk nog ff na. Stukje hebberigheid versus rationaliteit, zeg maar.

Overigens verbaas ik me er echt over dat de hele zwik dus kennelijk in het Nederlands wordt uitgegeven. Hoe gaaf is dat dan.


Sterker nog: NL versies van de uitbreidingen zijn geregeld goedkoper en eerder beschikbaar... bizar.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 08:51 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
mazinho schreef:
Sterker nog: NL versies van de uitbreidingen zijn geregeld goedkoper en eerder beschikbaar... bizar.


Vreemd idd. Maar des te beter voor degenen die een NL versie willen... ik blijf nog ff dubben hoor. Die pledge van $94 + 24 shipping is een hoop geld...

Zie ook nergens hier recensies van die andere uitbreidingen... zijn die nou goed? Of zijn het slechts een hoop extra kaartjes? De spellendatabase heeft er (nog) niks over... heeft iemand ze überhaupt al gespeeld?

Turmoil lijkt echt iets ánders toe te voegen aan het spel, namelijk macht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 09:23 
Avatar gebruiker

Berichten: 540
Woonplaats: Emmeloord
Er zijn een aantal uitbreidingen.
Venus, deze geeft een nieuwe parameter en het principe floaters. Daarnaast een aantal nieuwe kaarten. Is opzich leuk, maar voegt niet super veel toe.

2 speelbord uitbreidingen, deze geven 2 nieuwe speelborden welke anders zijn. Zorgen wel voor een verhoogde herspeelbaarheid.

Prelude. Deze zorgen voor een andere start. Aan het begin krijgt iedereen 4 kaarten. Deze zorgen voor extra startinkomsten. Je mag van die vier er 2 kiezen. Dit vind ik persoonlijk tot nu toe de beste uitbreiding en zou ik zeker aanraden. Ook weer nieuwe kaarten beschikbaar in deze uitbreiding.

Colonies. Deze zorgen voor extra opties naast het speelbord. Je kan een actie nemen en dan extra resources verkrijgen hierdoor. Ook hier weer extra kaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 09:36 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik zie heel veel mensen (ook op BGG) zeggen dat ze Prelude de beste uitbreiding vinden. Na hem van de week zelf gespeeld te hebben was ik toch behoorlijk ‘underwhelmed’ in goed Nederlands. Ja, je hebt een leuke extra keuze in het begin die je een boost kan geven, maar tijdens de rest van het spel doet het eigenlijk niks meer. Dan heb ik zelf toch een sterke voorkeur voor Venus en Hellas/Elysium (Colonies heb ik nog niet gespeeld).

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 09:40 
8. Race for the Galaxy (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
Dank Madgoblin en Ugur! 2 of zelfs 3 vd 4 zijn dus wat jullie betreft sowieso de moeite waard. Vond de beschrijvingen bij Hellas/Elysium zelf ook al behoorlijk wervend... komt Turmoil dan nog bij... hmmm... :think:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 09:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 540
Woonplaats: Emmeloord
Ik heb alle uitbreidingen en degene waar ik vaak mee speel ook. Wij spelen tegenwoordig met alle uitbreidingen door elkaar heen. Het is ook onbegonnen werk om elke keer kaarten te sorteren en eruit te halen. Als je eenmaal weet wat alles doet kan dat prima.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 11:08 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Mijn TM-cocktail bestaat momenteel uit Prelude, Hellas/Elysium en Venus Next. Vind ik voorlopig wel prima zo. Ik kan nu op twee manieren solo spelen, heb drie verschillende speelborden en legio corporations. Zelfs van Venus Next durf ik niet te zeggen of ik die wel zo essentieel vind. Ik vind de kern van het spel en wat er gebeurt op en om het hoofdspeelbord al boeiend genoeg, eigenlijk.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 18:58 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
Oeps... zie nu pas het draadje bij markt. Die had ik nog niet gezien. Had ik mijn vraag beter daar geplaatst...sorry!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 apr 2019, 22:14 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Turmoil in het Nederlands is tot 30 April voor je lokale winkel te bestellen bij Intrafin, inclusief alle KS exclusives, tot 18 exemplaren per winkel. Succes voor iedereen die de Nederlandse versie van deze uitbreiding zoekt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Terraforming Mars: Turmoil op kickstarter?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Terraforming Mars: Turmoil



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®