Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019, 12:41 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
De jury van Spiel des Jahres maakte de nominaties bekend voor de prijzen van 2019.



Genomineerd voor Spiel des Jahres:


  • Just one van Ludovic Roudy en Bruno Sautter
    uitgever: Repos Production
  • Lama van Reiner Knizia
    uitgever: Amigo
  • Werwörter / Werewords van Ted Alspach
    uitgever: Ravensburger





Genomineerd voor Kennerspiel des Jahres:

  • Carpe Diem van Stefan Feld
    uitgever: Alea
  • Detective van Igancy Trzwiczek, Przemysław Rymer, Jakub Łapot
    uitgever: Portal
  • Flügelschlag / Wingspan van Elizabeth Hargrave
    uitgever: Feuerland Spiele (voor de Duitse versie)



Op 22 juli worden de prijswinnaars bekend gemaakt.


Ook voor het Kinderspiel des Jahres werden de nominaties bekendgemaakt.
  • Fabulantica van Marco Teubner
    uitgever: Pegasus Spiele
  • Go Gecko Go! van Jürgen Adams
    uitgever: Zoch
  • Tal der Wikinger van Marie en Wilfried Fort
    uitgever: Haba


De prijswinnaar wordt op 24 juni bekendgemaakt.

bron: Spiel des Jahres

Folder Spiel des Jahres - winnaars en nominaties

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019, 14:12 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Een gokje op de winnaars:

Familiespel: Just One (ze zijn alle 3 wel erg simpel en Werwörter (Werewords in het Engels) komt officieel zelfs uit 2017 en mag om die reden vind ik niet eens mee doen met deze prijs.
Overigs heb ik alleen Just One gespeeld en met de juiste grote groep is dit een best vermakelijk spel. Zeker als mensen hetzelfde denken en dus dezelfde aanwijzing gaan opschrijven (dubbele aanwijzingen vervallen namelijk en is dus niet handig).
Wel vraag ik mij serieus af of in deze categorie geen betere spellen te vinden zijn die in aanmerking kunnen komen voor deze prijs dit jaar. Persoonlijk vind ik deze 3 spellen allemaal redelijk zwak.

Kennerspel: Wingspan... Een spel dat uitverkoopt raakt en waar bijna iedereen benieuwd naar is. Speelt lekker weg en is supermooi vormgegeven. Dit in tegenstelling Carpe Diem dat wel goed speelt, maar qua vormgeving wel te wensen over laat vind ik.

Kinderspel doe ik geen uitspraak over.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019, 21:53 
Grote Dienaar

Berichten: 140
Ik vind voor 'Spiel des Jahres' de spoeling dit jaar wel heel erg dun, kleine simpele spelletjes.. Vroeger hechtte ik nog wel waarde aan de prijs, inmiddels minder.
Kennerspiel zonder enige twijfel Wingspan. Al vind ik het qua moeilijkheid bijna een gewone (wel een erg goede) Spiel des Jahres. Is prima voor te schotelen aan mensen met weinig spelervaring: 10 minuutjes uitleg, slechts 4 mogelijke acties, binnen uurtje klaar. Voor mij allemaal eigenschappen voor een Spiel des Jahres.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019, 21:58 
Grote Dienaar

Berichten: 140
Ik zie net op de website dat Reef op de aanbevelingslijst voor Spiel des Jahres staat, dus het niet tot de top 3 heeft gehaald: wat?!? Dat zou ik een goede winnaar vinden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019, 22:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
LAMA is leuk.

Op eerste zicht een simpel klimspel maar de aap, ik bedoel lama, komt al snel uit de mouw als je je strafpunten in mag wisselen wanneer je je hand leeg speelt. Of pas je wanneer je maar een paar strafpunten hoeft te pakken, in de hoop dat je tegenspelers de pineut zijn?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019, 01:25 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Renehindriks schreef:
Ik zie net op de website dat Reef op de aanbevelingslijst voor Spiel des Jahres staat, dus het niet tot de top 3 heeft gehaald: wat?!? Dat zou ik een goede winnaar vinden.

Godzijdank is die dan niet genomineerd. Echt zo’n matig luckfest vond ik dat. Ieder zn mening blijkt maar weer :D.

Just One is erg goed, dus snap die nominatie helemaal!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nominaties Spiel des Jahres 2019  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Alea, Amigo, Bruno Sautter, Carpe Diem, Detective, Elizabeth Hargrave, Fabulantica, Feuerland Spiele, Flügelschlag, Go Gecko Go!, Haba, Igancy Trzwiczek, Jakub Łapot, Just One, Jürgen Adams, Kennerspiel des Jahres 2019, Kinderspiel des Jahres 2019, Lama, Ludovic Roudy, Marco Teubner, Marie Fort, Pegasus Spiele, Portal, Przemysław Rymer, Reiner Knizia, Repos Production, Spiel des Jahres 2019, Stefan Feld, Tal der Wikinger, Ted Alspach, Werewords, Werwörter, Wilfried Fort, Wingspan, Zoch, nieuws, nominaties, spellenprijs, spellenprijzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®