Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is Andor echt zo leuk?
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 12:26 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Hi,

Lees wisselende reviews over Andor maar intrigeert mij wel.

Is het leuk om met een 8jarige te spelen?
Thx!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 13:35 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Wat mij betreft: ja! Onze kindjes (7 en 9, maar speelden al mee met 6 en 8 jaar) vinden het helemaal geweldig. Je begint ook meteen met spelen: speluitleg duurt nog geen 5 minuten en al spelende leer je het spel. De eerste en ook de 2e legende is vooral het spel leren kennen. Die legendes zijn evengoed leuk om te doen en spannend. Maar vanaf legende 3 gaat het spel echt los.

De wisselende reviews, tja dat heeft elk spel. Andor is een goede coöp (en daarom al geschikt om met een 8 jarige te doen) die toch behoorlijk wat puzzelen is. En dat doe je samen. Vinden ze bij ons heel leuk. Ze ervaren het ook echt als een avontuur waar ze in zitten.

Afgelopen weekend legende 5 eindelijk, na wel een keer of 5 spelen, gewonnen. Euforie alom! Mijn zoon is zelfs, toen hij hoorde dat legende 6 bedoeld is voor een zelf gemaakte legende, elke avond bezig om zijn fantasie flink te laten werken (en al verschillende leuke ideeën geopperd :) ). Maar we gaan verder met eerst een paar potjes Sterrenschild. Hoewel ik denk dat de kinderen zo snel mogelijk met de reis naar het Noorden willen beginnen. Ik was zo slim om die doos al vast te laten zien... :think:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 13:53 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Ik persoonlijk deel de mening van hierboven, maar ik moet helaas bekennen dat bij ons in het gezin Legende van Andor totaal niet aansloeg.... helaas moet ik zeggen.

Reden: te veel puzzelen, te weinig affiniteit met fantasy, en het "stom" vinden dat wanneer je de orcs of wat dan ook afslacht je gaat verliezen doordat de counter te snel bovenaan is. Leeftijd: 11 en 13 jaar, en 2 meiden.

Het is denk ik heel afhankelijk van:
- vind je kind puzzelen leuk?
- heeft je kind een groot inlevingsvermogen in de fantasie wereld van Andor of zien ze t meer als een soort van sausje over een bordspel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 14:11 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Denk dat het afhangt van de verwachting.

Een Mice en Mystica spreekt meer aan als je een verhaal wilt waarbij je een karakter bent met vaardigheden en je lekker tegen monsters vecht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 14:20 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Smaken verschillen!

Ik speel op dit moment Andor met veel plezier met een groepje collega's. Andor is een combinatie van een puzzel (wie doet wat op welk moment) in combinatie met een beetje dungeon-crawlen (versla monsters). Het is belangrijker dat je slim speelt, dan dat je hoog gooit, maar als je op cruciale momenten echt beroerd gooit kan dat er toch voor zorgen dat je het spel verliest. Dat kan frustrerend zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 14:28 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Thx allemaal!

Toch maar eens proberen dan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 15:12 
6. Memoir '44 (2004)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Edwin84 schreef:
Denk dat het afhangt van de verwachting.

Een Mice en Mystica spreekt meer aan als je een verhaal wilt waarbij je een karakter bent met vaardigheden en je lekker tegen monsters vecht.

Helaas is Mice&Mystics niet in het Nederlands... anders had ik die ook graag eens gespeeld met de kids!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 15:18 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Bongo schreef:
...het "stom" vinden dat wanneer je de orcs of wat dan ook afslacht je gaat verliezen doordat de counter te snel bovenaan is.

Gors en de verteller 8) Persoonlijk vind ik dat een briljante vondst!
Zodat je niet gewoon alles straffeloos kunt gaan afmaken!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 15:45 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
EEMBC schreef:
Ze ervaren het ook echt als een avontuur waar ze in zitten.


Niks toe te voegen aan het sterke commentaar van EEMBC. Ikzelf heb niks met de dwingende verhaallijn en al die regeltjes, maar mijn 3 oudste kinderen (7, 9 en 11) laten het avontuur echt toe en zitten met rode wangen en volledige focus te spelen. De moeilijke keuzes kun je ze prima doorheen helpen. Daar is het een samenwerkspel voor, nietwaar?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2019, 16:31 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Andor rules!
Inmiddels al 131 keer gespeeld met alle uitbreidingen en alle legenden ook minimaal een keer winnend afgesloten. Morgen verwacht ik de Verscholen Legenden binnen te krijgen, zodat we weer nieuwe avonturen kunnen beleven. Uiteraard kijk ik daar erg naar uit!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 09:12 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
pleunie.william schreef:
Andor rules!
Inmiddels al 131 keer gespeeld met alle uitbreidingen en alle legenden ook minimaal een keer winnend afgesloten. Morgen verwacht ik de Verscholen Legenden binnen te krijgen, zodat we weer nieuwe avonturen kunnen beleven. Uiteraard kijk ik daar erg naar uit!


Klinkt goed maar ‘waarom?’ is de vraag die bij mij opkomt.... wat zijn de sterke punten van dit spel? En de reden om het zo vaak te spelen? Thx alvast.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 09:33 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Tassie schreef:
Klinkt goed maar ‘waarom?’ is de vraag die bij mij opkomt.... wat zijn de sterke punten van dit spel? En de reden om het zo vaak te spelen? Thx alvast.


Ha! Staat dat niet al heel goed bij de eerste reactie van EEMBC? Even vanuit het kind geredeneerd (waar je vraag over ging, toch?):
1. het is spannend
2. je wordt het avontuur in gezogen
3. het is samen, alleen kom je er niet
4. het ziet er prachtig uit (net echt, zeg maar)
5. het is een goeie puzzel
6. er zitten trollen en draken in

Deze 5 punten gelden iig voor mijn kinderen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 13:00 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Pura Vida schreef:
Tassie schreef:
Klinkt goed maar ‘waarom?’ is de vraag die bij mij opkomt.... wat zijn de sterke punten van dit spel? En de reden om het zo vaak te spelen? Thx alvast.


Ha! Staat dat niet al heel goed bij de eerste reactie van EEMBC?


Gaat mij juist ook om de mening van anderen, zoals die van Pleunie.
En de jouwe, dank daarvoor.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 13:12 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Mijn ervaring: ik vond het te simplistisch en kneuterig, zeg 1970.
Gamers vonden het gezellig puzzelen. Maar als puzzel simpel.
Kinderen vonden het stom.
Weggegeven.
Ontvanger kreeg het niet aan de praat, heeft het op zijn beurt weer weggegeven.

Ik was van plan om de 130+ hobby quests te vertalen naar nl, maar dat is er nooit van gekomen.
Het zouden leuke verhalen zijn, maar de gameplay was me te beperkt. Vind warhammer quest adventure card game mechanics leuker, al is het vergelijkbaar. Smaken verschillen.

Andor is geen 40 euro waard. Hooguit 20, en dat is ook wat ik er voor betaald heb. Advies is dus kopen voor twee tientjes of minder, geef het een kans, je hebt in elk geval een paar leuke avonden. Voor je het introduceert eerst zelf solo spelen, anders wordt iedereen chagrijnig.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Laatst bijgewerkt door kosterix op do 23 mei 2019, 13:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019, 13:14 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: Hellevoetsluis
Ik heb Andor te koop staan voor 20,- mocht je interesse hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Is Andor echt zo leuk?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®