Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 mei 2019, 18:45 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Heb je weleens een kroeg willen runnen met alle uitdagingen die daarbij komen kijken? In "Die Tavernen im Tiefen Thal", uitgegeven door Schmidt Spiele, krijg je die kans. Iedere speler beheert zijn eigen kroeg en ga je aan de slag om de meest kapitaalkrachtige klanten aan te trekken. Maar hoe ga je je kroeg zo optimaal mogelijk aanpassen? Ga je voor extra tafels? Of ga je investeren in een grotere biervoorraad?


De kroeg die je beheert bestaat uit een modulair bord, waarbij je onderdelen kunt upgraden door tegels om te draaien, zoals je bier- en geldvoorraad, het aantal tafels in de kroeg, het personeel dat je aanneemt, enzovoort.

De uitdaging zit hem in de juiste keuze van dobbelstenen om acties in je kroeg te kunnen uitvoeren en het beheer van je persoonlijke set kaarten. Het spel bevat vijf modules waarmee iedere speler zijn eigen moeilijkheidsgraad kan instellen. Dit geeft het spel veel variatie en uitdaging.


Het spel is ontworpen door - daar is ie weer - Wolfgang Warsch en het artwork is van Dennis Lohausen. Gezien de succesnummers van Wolfgang Warsch de laatste tijd (zoals Kwakzalvers van Kakelenburg en Clever) zou bijna zeggen: grote kans op wederom een succesnummer.

  • Spelers: 2 tot 4 personen
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 60 minuten

Website uitgever:


Laatst bijgewerkt door SvAtje op ma 20 mei 2019, 20:26, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019, 18:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Ik vind dit een erg leuk spel. Waarom? Zie hier: https://bordspeler.nl/2019/05/12/essen-spielt-2019/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 22:03 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
En komend najaar ook in een Nederlandse versie bij 999 Games!

"De Taveernen van de Oude Stad".

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019, 22:56 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
sinead schreef:
En komend najaar ook in een Nederlandse versie bij 999 Games!

"De Taveernen van de Oude Stad".


Hebben ze ‘m zelf al ergens bekendgemaakt? Dacht dat er nog steeds een embargo op zat. Heb de afgelopen weken dus maar braaf mijn mond gehouden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 08:52 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Leuk thema.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 09:54 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Edwin84 schreef:
Leuk thema.


Vind ik ook. Inhoudelijk is het helemaal genieten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 10:49 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Erwin, het staat op de hun website.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 11:27 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
sinead schreef:
Erwin, het staat op de hun website.


Dank. Ik had de link naar dat nieuwsbericht niet gezien, maar gezocht op de titel (de productpagina staat nog niet op de site).

De interactie met 999 Games verloopt soms wat vreemd. Ik heb een paar weken geleden een middagje vrij genomen om samen met de gezellige Nox en twee dito 999-ers een paar nieuwe spellen te testen. Houd ik me vervolgens braaf aan het afgesproken embargo, om uiteindelijk via een omweg te ontdekken dat het spel is aangekondigd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 14:17 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Jammer inderdaad dat die communicatie zo slecht verloopt.

Maar verder is 999 Games qua spellen de laatste tijd wel goed bezig. Met Wingspan, Kwakzalvers, Chronicles of Crime, Hadara, Gingerbread House en nu ook weer de Taveernen hebben ze internationaal goed tot uitstekend aangeschreven spellen binnengehaald.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 14:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
sinead schreef:
Jammer inderdaad dat die communicatie zo slecht verloopt.

Maar verder is 999 Games qua spellen de laatste tijd wel goed bezig. Met Wingspan, Kwakzalvers, Chronicles of Crime, Hadara, Gingerbread House en nu ook weer de Taveernen hebben ze internationaal goed tot uitstekend aangeschreven spellen binnengehaald.


Ach, 'slecht' heeft een te negatieve lading. De communicatie met Bert is altijd erg prettig, van de rest van het bedrijf krijg ik op dat vlak wat ik ervan verwacht. :lol:

Ze brengen inderdaad een hoop goede spellen uit. 2019 lijkt kwalitatief een topjaar voor ze.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2019, 15:01 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Die Tavernen im Tiefen Thal, deze titel geeft (voor mij althans) de helft van de sfeer van het spel weer.

Ik stel me zo voor:
Ik heb de hele dag gelopen door bergachtig terrein. Het weer was druilerig, ik ben doornat en verkleumd. Gelukkig is het weer wat opgeknapt, maar ik ben toe aan een rustplaats, lekker warm en met een lekkere pot bier. En om me van binnen wat te verwarmen ook nog een schnapps.
Plots zie ik in een dal een optrek liggen, het zal toch niet...?
Na een half uurtje afdalen wordt het duidelijk, het is een herberg. Binnen is het warm en gezellig, er zitten bebaarde stamgasten rond het haardvuur en leuke vrouwelijke bediendes lopen grote potten bier te serveren.

Maar 999 heeft deze herberg in een oude stad neergezet!!
Waarom? Het mag dan een oude stad zijn, in een stad is het altijd rumoerig en lang zo leuk niet binnenkomen in een herberg dan in een diep dal.

Neem nou de titel Gingerbread House, die hebben ze niet eens vertaald.
Nogmaals ik snap niet waarom de De Taveerne in de Oude Stad als titel is gekozen.
Natuurlijk ik ga deze zeker kopen, sterker nog ik kan bijna niet wachten, maar als ik deze speel ligt de herberg niet in een oude stad, maar in een diep dal!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2019, 17:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
roubosga schreef:
Natuurlijk ik ga deze zeker kopen, sterker nog ik kan bijna niet wachten, maar als ik deze speel ligt de herberg niet in een oude stad, maar in een diep dal!


Zolang jij maar niet in een dipje raakt van het feit dat je niet in een diep dal verkeert. :lol:

Ik verwacht dat jij deze erg leuk gaat vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2019, 07:26 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Inderdaad die titelvertalingen zijn niet altijd gelukkig gekozen. Niet alleen 999Games heeft daar een handje van. White Goblin kan er ook wat van.
Zo is mij nog steeds niet duidelijk waarom The Forbidden Dessert ik het Nederlands De Vergeten Stad heet. Welke hersenkronkel er toen bij vertaler los heeft gezeten ben ik benieuwd naar. Het spel speelt zich namelijk in een woestijn af waar helemaal geen stad bij te zien is. De verboden woestijn noemen wij het spel altijd. Qua naam wijkt dat immers al genoeg af van het verboden eiland.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2019, 09:18 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
WTULTC schreef:
Inderdaad die titelvertalingen zijn niet altijd gelukkig gekozen. Niet alleen 999Games heeft daar een handje van. White Goblin kan er ook wat van.
Zo is mij nog steeds niet duidelijk waarom The Forbidden Dessert ik het Nederlands De Vergeten Stad heet. Welke hersenkronkel er toen bij vertaler los heeft gezeten ben ik benieuwd naar. Het spel speelt zich namelijk in een woestijn af waar helemaal geen stad bij te zien is. De verboden woestijn noemen wij het spel altijd. Qua naam wijkt dat immers al genoeg af van het verboden eiland.


Wellicht omdat de stad zich onder het woestijnzand bevindt.
Of was je dat vergeten?

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2019, 10:24 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Vind de vertalingen ook vaak niet klinken maar Nederlands is gewoon geen romantische taal.

Het is nog erger met titels waarin fantasiefigueren of termen uit de ruimte bij komen kijken.

Hoe zou je onderstaande fictieve titels in het Nederlands vertalen dan?

The Explorers of quantum space.
Ghouls of horror: Fight for Sanity


Omhoog
Online Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Zin in een uurtje kroegbeheer?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

999 Games, Dennis Lohausen, Schmidt Spiele, Wolfgang Warsch, die Tavernen im Tiefen Thal



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®