Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2019, 12:34 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
Onlangs 7 Wonders ontdekt en meteen hooked. Ik zag dat er nog veel meer is dan het basisspel. Welke uitbreidingen heb jij en raad je aan om het toe te voegen? En waarom?

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2019, 12:48 
Avatar gebruiker
Leaders voegt aardig wat toe. Een "nulde" draftronde om 4 leiders te kiezen die je later in het spel kan gebruiken. Het zorgt ervoor dat niet iedereen op dezelfde strategie speelt en moedigt je ook aan om eens iets anders te proberen.
Cities, Babel, Armada vond ik allemaal veel extra gedoe dat het spel niet echt beduidend veel beter maakt. Ik ben meer voor gestroomlijnde eenvoud.
Extra wonders zijn ook niet echt nodig, tenzij je echt heel vaak speelt, dan geven ze ook wat afwisseling.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2019, 14:40 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Babel en Armada trokken mij niet zo.

Leaders ligt sterk aan je voorkeur. Door Leaders te draften wordt je wel een bepaalde richting in gestuurd betreft strategie. Hier houdt niet iedereen van.

Cities zie ik juist als de eerste uitbreiding die ik standaard zou aanraden. Meer variatie in de kaarten met toevoeging van een schulden systeem zonder het spel teveel overhoop te gooien.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2019, 16:21 
7. The Great Zimbabwe (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 135
Woonplaats: Zoetermeer
Cities vinden wij de kaarten absoluut niet lek van....teveel agressieve kaarten die voor ons niet werken in dit spel.

Leaders geeft een leuk beetje extra. Iets meer richting in je eerste draft rondes, wat zowel positief als negatief kan zijn voor je speelgroep.

Armada hebben wij nog niet veel gespeeld, maar was er meteen verzot op! Meer keuzes om te groeien, lijkt een echte topper.

Babel hebben wij niet ivm de niet al ge beste reviews, dus geen mening over.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jun 2019, 11:40 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik vind Leaders en Cities allebei best wel eens leuk voor de afwisseling, maar eigenlijk speel ik het liefst puur het basisspel. Heb zelf dan ook geen enkele uitbreiding in mijn bezit.
Andere uitbreidingen heb ik nooit gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 jun 2019, 12:14 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
7 Wonders is nog steeds mijn favoriete spel!

Cities vind ik juist een leuke uitbreiding. Daarmee speel je elk tijdperk 7 kaarten ipv 6 en Cities zorgt ook voor wat meer interactie. Het is daarbij namelijk mogelijk dat niet alleen je buren niet veilig zijn.

Leaders zorgt voor een bepaalde strategische richting in het begin van het spel. Speel ik niet vaak mee.

Babel is de zwakste uitbreiding en kun je beter laten voor wat het is.

Wonderpack is leuk, meer Wonders meer afwisseling (4 extra Wonders).

Armada is een leuke toevoeging, zorgt ervoor dat je ook met schepen tegen elkaar vecht (tegen iedereen, dus niet alleen je buren) en zorgt voor meer interactie.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Welke uitbreiding voor 7 Wonders?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

7 Wonders



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®