Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019, 20:11 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Je kan het zo gek niet bedenken of er bestaat wel een Monopoly-versie van. Maar het kan nog gekker, want in het najaar volgt de Urbanus-editie van deze klassieker.



De komiek uit Tollembeek tourt binnenkort door Nederland met zijn nieuwste zaalshow en nu heeft hij voor Monopoly zijn eigen gezelschapspel ontworpen. De bekende vakjes zoals de Gevangenis en Start blijven behouden, al de rest krijgt een typisch Urbanus-sausje. Spelers komen bijvoorbeeld voorbij de 'Piksossiskesstraat', het 'Tollembeek International Space Center' en het 'Poesje-stoei-steegje'. Je kan ook in de gevangenis vliegen, maar dan wel om een onnozele reden.

De tekeningen van de Urbanus-strips zijn van de hand van Willy Linthout, maar voor zijn gezelschapsspel zorgde Urbanus zelf voor illustraties en teksten. De Urbanus-editie van Monopoly is vanaf november verkrijgbaar en zal ongeveer 50 euro kosten.


bronnen:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 10:31 
2. Dungeon Petz (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Het spelen van Monopoly is ondertussen enkele decennia geleden, maar als Urbanus-fan kreeg ik deze versie recent als geschenk.

Wat een goedkope papieren componenten... Of zijn wij veelspelers de laatste jaren te verwend geraakt?

Ik vind het bovendien een gemiste kans dat Urbanus niet (meer) geput heeft uit zijn (cult)stripreeks, maar zich beperkt heeft tot zijn zaalshows/liedjes. De tekenstijl van Willy Linthout vind ik bovendien veel charmanter/echter dan die van Urbain zelf. Maar als ik me niet vergis, was deze in die periode omwille van gezondheidsredenen een hele poos buiten strijd.

Eerstdaags met de kinderen toch nog maar een keer een spelletje opzetten. Het hoeft niet altijd de complexiteit te hebben van bijvoorbeeld Dominant Species of Tadsch Mahal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 10:39 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Speel eens met de officiële regels, met name veilen van straten en zonder pot op vrij parkeren.
Dan eindigt het spel ten minste.

Ook zou je eens kunnen zoeken naar de variant met de derde ‘monopoly’ dobbelsteen, dat brengt de speelduur nog verder terug.

Veel plezier.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2020, 12:52 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Urbanus had in maart opgetreden in de Rijswijkse schouwburg in NL, maar door corona niet doorgegaan. Wanneer en of deze voorstelling later nog doorgaat moeten we nog maar afwachten.

Hoe leuk Urbanus ook is, tot mijn spijt moet ik mededelen dat deze editie van Monopoly niet in mijn kast zal geraken.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Urbanus lanceert eigen Monopoly-versie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Monopoly Urbanus



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®