Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.



4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 12:12 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: Almere
Zijn er mensen die bekend zijn met ‘Tabletop Simulator’, daar ook een zekere fascinatie voor hebben, en het leuk vinden om regelmatig een s wat te spelen? Ik zoek serieus geinteresseerde spelers, die respect hebben voor hun medespelers, en het leuk vinden om spellen die ze al kennen, maar ook nieuwe spellen te spelen.
Ik maak zelf mods (spellen in speelbare vorm), maar heb inmiddels ook heel wat mods van anderen gedownload. Even zomaar wat spellen die online erg tof om gezamenlijk te spelen zijn:
- King of Tokyo (met Power Up uitbreiding)
- Royal Turf (Reiner Knizia) (eigen mod)
- Regenwormen (met uitbreiding, Reiner Knizia)
- Carcassonne South Seas (Klaus Jürgen Wrede)
- Blokus (tetris-achtig legspel)
- Las Vegas
- Wyatt Earp
- Auf Heller und Pfennig (Knizia)
- Take 5/6 (Kramer)
- Bang! The dice game
- Can’t Stop (Sid Sackson)
- Incan Gold
- Ticket to Ride
.... en zoveel meer. Ook vele twee-persoons spellen (Kosmosreeks), En natuurlijk ook de diepere strategische spellen zijn mogelijk (Automobile, The Gallerist, Vinhos, CO2, Kaban etc)
Teveel om op te noemen (denk aan 300-400 titels).

Het idee is eigenlijk om een clubje van 4 of 5 mensen te verzamelen, via skype een gezamenlijk chat-kanaal in te richten, waarbij ik (of iemand anders) dan een server met wachtwoord zal hosten, en waar we dan een spel kunnen spelen dat we allemaal leuk vinden!

Mocht je interesse hebben, stuur dan een mail naar rolfvansoelen@gmail.com
Da’s voor een eerste contact even voldoende, van daaruit zien we dan wel hoe het loopt.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
WAT IS TABLETOP SIMULATOR (vanaf nu TTS genaamd)
Aangezien ik deze term hier op deze website niet tegenkom (hetgeen mij erg verbaast), zal ik voor geinteresseerden even uitleggen wat TTS nou is.

TTS is een ‘tool’ voor op je PC, die het mogelijk maakt om (via internetverbinding) allerlei bord- en kaartspellen met anderen te spelers. Het is eigenlijk een soort zandbak. TTS zelf is namelijk geen game, maar levert een ‘environment’ waarin je allerlei denkbare attributen en materialen kunt inladen. Kaarten, fiches, munten, pionnen, tokens, spelborden...zeg maar zo’n beetje alles waaruit een bepaald spel bestaat. TTS simuleert dus de 3-D omgeving van een spel.
Zo kun je dus een spel maken dat er precies uitziet als de echte versie.
In TTS zelf wordt dan de game (bv Ticket to Ride) ingeladen en op een grote tafel uitgestald. Spelers die dan je server joinen, krijgen een zitplaats aan die tafel, een kleur etcetera.... En hoewel je elkaar niet kunt zien, je bent wel degelijk aanwezig. Met een microfoon kun je ingame chatten, met zijn allen tegelijk, en dan is de beleving al bijna zo goed als echt! Elke speler kan interactief met alle objecten omgaan, treintjes pakken, kaarten openleggen, kubusje op scorespoor vooruit zetten, etcetera....
Let op; TTS simuleert niet de regels van het spel zelf. Dat wordt aan de spelers overgelaten. TTS levert alléén de zandbak,de omgeving dus, met de mogelijkheid om alle denkbare objecten te importeren die je voor je spel nodig hebt.

De voordelen van TTS vind ik zelf gigantisch:
- Je zit gewoon thuis, comfortabel met je eigen drankje en zoutje, en je hoeft jezelf niet fysiek te verplaatsen naar een ander. Toch kun je communiceren met je medespelers, alsof ze bij jou thuis in de kamer zitten. Ik wil maar zeggen: afstand is geen probleem. Iemand uit Maastricht kan met iemand uit Groningen spelen, zónder dat je je daar naar toe moet verplaatsen.
Ikzelf heb regelmatig spelsessies met 3 andere personen die over de aardbol verspreid zitten (Amerika, Uzbekistan en India!) . Voertaal is dan wel engels natuurlijk.
- TTS is verdomde flexibel als het erop aankomt wat je fysiek allemaal niet kunt doen. (kaarten schudden, delen, dobbelstenen werpen, dingen oppakken, neerzetten, en weet ik veel wat allemaal)
- Een spel hoef je niet helemaal ‘op te zetten’, iets wat in het echt nog wel eens tijdrovend kan zijn. Je laadt gewoon een spel, en de hele start-setup is al ‘meegesaved’. Dus klaar om meteen te beginnen.
- TTS is UITERMATE geschikt voor spelontwerpers! Geen geknutsel meer met allerlei materialen, je voert je objecten gewoon in in TTS. Precies zoals het er allemaal uit moet zien!

Ik kan eigenlijk nog wel uren doorgaan met mijn enthousiasme voor TTS, maar dan wordt deze thread wel heel lang.
Rest me dan nog te zeggen dat TTS verkrijgbaar is via Steam, en iets van 15 euro kost geloof ik.
Je moet dus wel een Steam account hebben.
Via Google en Youtube kun je van alles vinden over TTS.
Mocht je in (de buurt van) Almere wonen, kom dan eens een keer langs! Dan kan ik je TTS demonstreren, en kun je kijken of het ook wat voor jou is!

Affijn, ik ben bereikbaar op eerder genoemd mail adres, dus wellicht tot ziens/horens?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 16:09 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Ik heb er al een tijdje naar zitten kijken, maar ik zit nog vast in het oude denken dat een bordspel fysiek gespeeld wordt. :wink: Ik speel dan ook voornamelijk met mijn zoontjes. Met vrienden spelen we wel af en toe iets uit de Steam catalogus, maar dat zijn dan 'echte' pc games. Ik ben dus vooralsnog niet geinteresseerd.

Toevallig was ik gisteren nog door de Steam Workshop van Tabletop Workshop aan het browsen en was versteld door het grote aantal spellen dat mensen gemaakt hebben. Deze zijn, voor zover ik weet, gratis te installeren; e.g. Star Wars Armada, Mansions of Madness 2nd Ed, ... Er zijn uiteraard ook officiële games die je als DLC kan aankopen; e.g. Zombicide (9.99€), Scythe (7.99€), RARRR!! (4.99€), ...

Wat betreft aankoop van Tabletop Simulator, deze kan je best met aanzienlijke korting kopen. Zo is er momenteel een actie bij Humble Bundle: 9.99€ ipv 19.99€ :thumbup: https://www.humblebundle.com/store/tabletop-simulator

Misschien een filmpje zodat het wat visueler wordt:

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016, 19:46 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Heb ik, doe ik nog wat te weing mee

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2019, 23:01 
Meeple

Berichten: 14
Hai,

Is deze groep nog actief?

Ik ben een groot fan van TTS maar kan mijn vrienden en spelersgroepjes er helaas niet warm voor krijgen.

Ik ben vooral fan van Ameritrash Co-op. Wat ik op dit moment graag met iemand zou willen spelen is Dawn of the Zeds en Darkest Night.

Omdat deze oproep wat ouder is zal ik zelf nog een losse oproep plaatsen!

Groetjes,

Mike


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelers gezocht  
 Feed - Onderwerp - TABLETOP SIMULATOR spelers gezocht  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®