Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





36 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 jun 2019, 17:21 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ongeveer 25 spellen gebacked (sommige via anderen, dus weet het niet exact) sinds 2011 (en sommigen alleen voor print & play). Ik ben best kritisch denk ik. Eigenlijk heb ik dan ook niet echt nare ervaringen.

Grootste miskopen:
- Gunship: First Strike (maar liefst 144 dollar betaald). Ziet er aardig uit, maar is een matige dice chucker. Kickstarter ging ook flink mis in dat ze bepaalde beloftes niet na konden komen omdat het dusdanig duur werd dat ze besloten om iedereen maar 2 kopieën van het spel op te sturen. Snel beide kopieën doorverkocht toen het nog relatief 'hot' was en heb er nog winst op gemaakt ook. :lol:
- A Game for All Seasons, 4+1/2 new games from level 99 (grimoire shuffle, noir, pixel tactics, infinity dungeon en nog iets). Noir was best een goed spelletje, en ook pixel tactics best oké. Maar uiteindelijk niet helemaal mijn ding (al speel ik Noir nog wel eens op mn telefoon). Dus doorverkocht met verlies.
- Archon: Glory and Machination. Spel van Artipia Games, een uitgever die toch vooral bekend staat van nét-niet-spellen (al vind ik Pursuit of Happiness en Drum Roll nog wel geinig, maar geweldig zijn ze niet). Mooie artwork, spel solide, maar kon me weinig boeien. Doorverkocht met verlies.
- The King's Armory: Tower Defense Game. Ook wel flink wat geld tegenaangegooid (72 dollar, wat toen nog veel was, nu op kickstarter relatief weinig). Spel zelf was enorm fiddly. Geinig als idee en het werkte ook best oké, maar veel te bewerkelijk en duurde veels te lang. Doorverkocht met winst.
- Tiny Epic Zombies. Dit is wellicht mijn grootste misser. Een saai spelletje (alle Tiny Epic spelletjes die ik heb gespeeld zijn uiterst suf). Weinig interessante keuzes, in de basis té eenvoudig. Rare regels (bijv. mbt oppakken van wapens). Erg matig. Een kwestie van een gimmick (tiny epic formaat) die het spel niet boven de middelmaat doet uitstijgen. Doorverkocht voor zelfde bedrag.

Beste ervaringen:
- Clans of Caledonia, 7th Continent, Gentes, Endeavor, Sprawlopolis, Palm Island, Black Sonata

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2019, 11:51 
Joker

Berichten: 7
Jerome schreef:
@maxitaxi: precies. Natuurlijk verkopen ze wél op Spiel, dat is te belangrijk om te laten lopen. En dat maakt slechts weinigen iets uit (behalve ene ...die vastberaden door blijft hameren op dit ene punt). Cranio heeft echter verzaakt om eerlijk en tijdig te blijven communiceren en achteraf blijkt dat er gewoon gelogen is. Niet alleen over de levertijd maar ook over wijzigingen van de componenten. Dan jaag je je klanten wel in de pen.

Ondertussen is er iemand van buitenaf aan het team toegevoegd (Sara) om de communicatie vlot te trekken. Zij is duidelijk in haar boodschap en hopelijk is het ook snel helder wanneer de boten uit China vertrekken.

Achteraf hoop ik Barrage te kunnen scharen bij de beste Kickstarters ever :wink:
Nu niet hier leugens gaan verspreiden!

Ik heb altijd gezegd dat een vertraging op zich niet erg is.
Maar het gaat erom dat ze een 6 maanden exclusiviteit hebben aangeboden en daarbij een aantal zaken voor hebben opgeofferd.
Zoals geen mogelijkheid tot groepsaankopen aanbieden.
Ook hebben ze de productie snel afgeraffeld. Wat terug te zien is in geen controle in de proef productie. Waarom zou je dat doen als je toch al te laat bent met leveren?
Tevens zijn er ook geen KS exclusieve componenten in het basisspel en de uitbreiding (wat op zich ook niet erg is), maar als je dan vervolgens het spel voor dezelfde prijs als op KS in in de winkel kan krijgen vind ik dat wel raar uiteraard.


Laatst bijgewerkt door Rednas79 op vr 28 jun 2019, 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jun 2019, 11:58 
Joker

Berichten: 7
bionicman schreef:
Persoonlijk is vertraging voor mij helemaal geen spelbreker en zeker geen criteria voor een miskoop. Standaard vergeet ik mijn Kickstarters totdat ze aan mijn deur worden geleverd. Meestal duurt het nog enkele weken/maanden voordat het spel op tafel komt.

Ik heb momenteel 17 Kickstarters gebacked en deze drie waren toch een teleurstelling:

- Massive Darkness: te simpel, teveel content, wel een mooie productie

- Thunderstone Quest: te langdradig, speelde niet vlot, de quests hadden weinig meerwaarde

- Dinosaur Island: laten leiden door het thema en de artwork, maar speltechnisch niet origineel en te weinig variatie
Thunderstone Quest is echt een top spel.
Loopt lekker vlot in tegenstelling tot andere deckbuilders van dezelfde kwaliteit.
Maar iedereen zijn mening uiteraard.
Helpt ook dat het volledig in mijn thema straatje valt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jun 2019, 08:35 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Infyra schreef:
Twee slechte ervaringen tot nu toe, eentje komt waarschijnlijk nog goed een paar jaar te laat, de andere niet meer.

Myth: Journeyman, na jaren stilte verkocht de partij die de kickstarter heeft gedaan de IP aan een andere partij, deze andere partij beweert in ieder geval dat ze alles zullen uitleveren.

Geen bordspel maar Gamebook: Fabled Lands boek 7, de uitgever is failliet en heeft nog een paar maanden met waardeloze excuses mensen aan het lijntje gehouden terwijl het boek al lang op amazon gewoon te koop was. Airconditioning was stuk, dus ze gingen vorig jaar dicht van Mei tot en met September (tenzij de backers 6000 euro zouden ophoesten voor een nieuwe airco), daarna was het in November te koud om door te werken, en ergens in Maart/April dit jaar zijn ze er helemaal mee opgehouden.


Een maand geleden heb ik van Ulisses de stretch goals en modules van Myth Journeyman geleverd gekregen. Als jij nog steeds niets van dat alles hebt ontvangen, zou ik ze zeker ff contacten. Succes!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 13:46 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Oh nee, de geprinte materialen heb ik inderdaad al ontvangen, een half jaar terug of langer. Maar de miniatuurtjes zelf zit ik nog altijd op te wachten, inclusief over the top wat al lang geproduceerd is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019, 09:11 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Dungeon Brawler. Te moeilijk voor me.

Massieve Darkness gaat net, en het maakt indruk op gasten.
Carcassonne schapen, te fiddly en onduidelijke regels.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top-5 Kickstarter Miskopen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

kickstarter, miskoop, miskopen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®