Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




37 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 jul 2019, 17:33 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Geldrop
ook ik sluit me aan bij de negatieve ervaringen van dit spel. We hebben het geprobeerd. Ik moet bekennen dat we alleen de eerste twee scenarios gespeeld hebben. Het klikte gewoon niet. Prachtig spel, veel onderdelen. goed spelsysteem maar geen lol. We hebben het zeker 8 keer geprobeerd, maar met 150 spellen in de kast was de kans dat dit op tafel komt erg klein. Ik heb hem uiteindelijk weg gedaan


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Is Andor echt zo leuk?
BerichtGeplaatst: wo 10 jul 2019, 18:14 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Tassie schreef:
Heb het niet zo op 2dehands spellen. En met verzendkosten erbij is de deal een stuk minder aantrekkelijk.
Dit is een spel uitermate geschikt voor de tweedehands markt: doordat 999 het uitgeeft is best wat publiek bereikt dat (zie ook de reacties hier) liever iets anders speelt en de gebruikte spellen zijn dus heel weinig gebruikt (vaak alleen materiaal voor legendes 1 en 2, zie ook hiervoor weer de reacties hier).

Als je €40 nieuw en €20 + verzenden een te grote gok vindt, probeer dan voor €6 de iPad app. Geen bordspel en eigenlijk solo, maar je krijgt een goed idee en een stijle leercurve omdat de app alle administratie en spelopzet voor je doet.

Is dat een leuke optie voor je?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 11 jul 2019, 07:59 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Ik weet niet of een app aan te raden is. Je krijgt de kosten voor de app niet terug. Andor tweedehands kopen voor 20 euro en derdehands verkopen voor 20 euro is voordeliger, plus als je wild wordt na de app, heb je nog steeds het spel niet.

Daarbij komt nog dat OP Andor vast al bekeken heeft, maar onzeker is of het aanslaat bij de rest. En de rest is niet geïnteresseerd in iemands app.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Laatst bijgewerkt door kosterix op do 11 jul 2019, 08:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 jul 2019, 08:15 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Alles bij elkaar nemend zou het advies zijn:
Speelt het gezelschap graag rpgs of video spelletjes in een fantasy setting, kijkt men graag naar dergelijke films of series zoals lord of the ringtones dan gewoon voor gaan.

Als je het speelt, missie 2 dus overslaan, dat is een dood punt, dus 1,3,4,5,6,2. Download wat missies van hobbyisten als je daarna meer wilt, gratis afgezien van printer cartridges :-) Als het na 1 al niet aanslaat, hop te koop zetten op marktplaats.

Het probleem voor de uitgever was dat de doelgroep (poepspel, kakkerlakken, kamelen) eigenlijk nog niet gewend was om samen tactische beslissingen te nemen en een hoger doel (de missie) in het achterhoofd te houden, plus dat Hollanders orken en elfen niet nuchter genoeg vinden. Elfenland sloeg redelijk aan maar feitelijk werd het na een keer opgeborgen is mijn indruk.

Eigen ervaring leert dat als een spel me niet loslaat, ik het maar koop om er vanaf te zijn. Had precies hetzelfde met Ah Gomorrah het kaartspel. Betrapte mezelf erop uren video's erover te kijken, gisteren besteld en nergens last meer van :-) Dus koop Andor voor jezelf, speel het solo, missie 1, 3,.en dan heb je een beeld.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 jul 2019, 09:36 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Probleem is niet alleen bovenstaande. De doelgroep die van RPG's en fantasy houdt had meer een dungeon crawler zoals Hero Quest of Descent verwacht waarbij de praktische beslissingen bepaald worden door de gevechten en welke aanvallen je gebruikt.

Andor is meer een puzzel waar factoren zoals het verstrijken van de dag en de route die je kiest veel zwaarder weegt. Het is gewoon een heel ander soort spel dan mensen hadden verwacht.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 jul 2019, 18:00 
5. De Kwakzalvers van Kakelenburg (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Het komt hier niet vaak op tafel, omdat we meestal beperkt zijn in tijd tot maximaal een uurtje en het spel met klaarzetten bij toch wat langer in beslag neemt. Maar mijn vriend en ik vinden het wel een leuk spel. Vanaf je het spelbord begint op te bouwen zit je helemaal in de sfeer. Je moet best efficiënt zijn om het tot een goed einde te brengen en goed samenwerken. Wilde het sterrenschild kopen voor wijn verjaardag, maar die was toen tijdelijk niet beschikbaar, maar voor een volgende goede gelegenheid krijgt hij hem zeker!
Wij hebben geen kids, maar kan me voorstellen als ze van fantasie houden dat ze het erg zullen appreciëren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 jul 2019, 19:48 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
pinokio1993 schreef:
Het komt hier niet vaak op tafel, omdat we meestal beperkt zijn in tijd tot maximaal een uurtje en het spel met klaarzetten bij toch wat langer in beslag neemt. Maar mijn vriend en ik vinden het wel een leuk spel. Vanaf je het spelbord begint op te bouwen zit je helemaal in de sfeer. Je moet best efficiënt zijn om het tot een goed einde te brengen en goed samenwerken. Wilde het sterrenschild kopen voor wijn verjaardag, maar die was toen tijdelijk niet beschikbaar, maar voor een volgende goede gelegenheid krijgt hij hem zeker!
Wij hebben geen kids, maar kan me voorstellen als ze van fantasie houden dat ze het erg zullen appreciëren.
Andor - als je het leuk vindt - is perfect voor een weekend; een vakantie; of mensen die een tafel hebben waarop het kan blijven staan en je in etappes kan spelen.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
37 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Is Andor echt zo leuk?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®