Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010, 02:17 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Friedemann Friese geeft je dit jaar tijdens Essen (net als vorig jaar) een gratis uitbreiding genoemd Het Lagerhaus ("The Warehouse", "Het Magazijn") weg.

Voor een donatie (GROOT of klein) kun je deze uitbreiding mee naar huis nemen.

Afbeelding

Deze uitbreiding omvat 3 kaarten waarbij je van links naar rechts:
- 3 willekeurige goederen extra mag opslaan. Je mag deze goederen niet dumpen.
- Voeg 3 resources (uranium maar 1) toe aan de duurste resource. Bij gelijk stand gaat het op volgorde van: Kolen, Olie, Afval, Uranium.
- Haal 3 resources (uranium maar 1) weg van de goedkoopste resource. Bij gelijk stand gaat het op volgorde van: Kolen, Olie, Afval, Uranium.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010, 09:50 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Volgens mij heeft hij elk jaar zo'n actie alhoewel het volgens mij niet altijd voor Funkenschlag is als ik het me goed herinner :think:

Ik word met de jaren wel wat minder gevoelig voor dit soort acties al blijft het leuk voor de liefhebber :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010, 12:07 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Hm.... ik betwijfel of deze kaartjes nu echt een toevoeging zijn of het spel verbeteren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010, 20:56 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
P.T. schreef:
Hm.... ik betwijfel of deze kaartjes nu echt een toevoeging zijn of het spel verbeteren.


Ik doe het voornamelijk voor de donatie.

Als je de uitbreiding zelf bekijkt kan dit erg handig zijn voor o.a. de Korea kaart gezien de schaarste van de markten om dan als je een keer geld hebt meer op te slaan.

Ook zie ik wel voordeel wanneer je bijvoorbeeld wil overstappen naar een andere grondstof. Dit kan heel goed met de vaste centrales die bij de China kaart gelden omdat je dan weet welke centrales komen.

Ook zie ik wel voordeel als je een medespeler een hak wil zetten door de grondstoffen weg te kopen waardoor hij aanzienlijk minder stookt en door het geld wat hij mist niet meer bij kan blijven.


Laatst bijgewerkt door Mistharfare op vr 08 okt 2010, 00:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010, 21:26 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
De vorige twee kaarten heb ik wel eens gebruikt tijdens het spel en deze zijn ook leuk. Het voegt een klein beetje verandering toe, de kaarten zijn vaak wel handig en gewild tijdens de veiling. Volgens mij gaat de opbrengt naar en goed doel, tenminste dat kan ik mij nog van vorig jaar herinneren. Zo trek je toch even weer de mensen naar de stand. Slim bedacht.

Op bordspel.com stonden voorgaande jaren ook vaak de gratis uitbreidingjes. Ik vind het altijd leuk om ze mee te nemen.

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010, 22:57 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Nu ja, vaak zit je al krap in goederen. Vandaar dat ik mijn twijfels over die -3 heb. Het opslaan vind ik dan wel weer een goede.

Uiteraard zal ik deze uitbreiding niet links laten liggen. ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2010, 23:34 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
henk.rolleman schreef:
Volgens mij gaat de opbrengt naar en goed doel, tenminste dat kan ik mij nog van vorig jaar herinneren.


Als ik me niet vergis naar de kinderafdeling van een ziekenhuis in Bremen.
Al met al een leuke geste: het voelt altijd goed om een sympathiek doel te steunen en je krijgt er een (hopelijk) aardige variant bij voor een spel dat sowieso al erg goed is.

:clap: :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 00:24 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
De donatie komt ten goede aan The Memorial Place Wehnen.
http://gedenkkreis.de/

Vorig jaar heeft het nagenoeg 2000 euro opgebracht en voor Clini Clowns in Bremen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 00:16 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Alle 3 de kaarten worden door het gewone deck geschud. Voor het magazijn wordt onderbroken en geboden net als het Transformatorhuis. Het Magazijn geld niet als een centrale. De grondstoffen die geplaatst worden op het magazijn kunnen er alleen afgehaald worden door ze te stoken.

De andere 2 kaarten worden automatisch uitgevoerd wanneer deze van de stapel getrokken worden. Je kijkt dan naar de goedkoopste en duurste markt en verwijderd of voegt 3 grondstoffen toe (bij uranium maar 1). Hier kan dus niet op geboden worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 08:47 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Overigens gaan ze proberen dit jaar wat zuiniger te zijn met de kaarten. Voorgaande jaren waren er bezoekers die voor een dubbeltje de halve stapel meenamen en dan op e-bay verkochten....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010, 10:35 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Helaas kan ik niet naar essen maar ik zou liever 15 euro aan het goede doel geven voor die kaarten dan 10 euro op eBay aan een 'slimme' handelaar.

Ik weiger dan ook dit soort uitbreidingen op eBay aan te schaffen dan maar niet in mijn collectie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Essen Donatie Uitbreiding: Funkenschlag Magazijn  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

Hoogspanning



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®