Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 07:51 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Misschien is het een oplossing om de starthand te draften?
Allemaal 6 kaarten pakken, eentje kiezen, doorgeven.
De laatste kaart wordt weggegooid en dán pas besluit je hoeveel kaarten je houdt om me te spelen. Klinkt simpel, is vast al door iemand geprobeerd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 09:57 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Hele simpele oplossing en denk dat dit al een deel van het probleem oplost.

Ander probleem is geluk bij trekken van kaarten tijdens het spel. Zeker in het begin als je per actie niet veel kaarten mag trekken.

Stel: je hebt aan begin van het spel gekozen voor een bepaald doel dat jou punten oplevert. Zoals aantal vogels met spanwijdte boven de X cm omdat je er al 2 op hand hebt dit je wilt spelen.

In ronde 1 en 2 worden punten vergeven aan het eind van de ronde voor aantal watervogels en aantal water vogels met eieren.

Als je dan juist weide en bosvogels trekt met een kleine spanwijdte wordt je door geluk enorm benadeeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 15:06 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Jerome schreef:
Misschien is het een oplossing om de starthand te draften?
Allemaal 6 kaarten pakken, eentje kiezen, doorgeven.
De laatste kaart wordt weggegooid en dán pas besluit je hoeveel kaarten je houdt om me te spelen. Klinkt simpel, is vast al door iemand geprobeerd.


Mooie tip. Gaan we proberen. Andere tip die ik op BGG tegenkwam: de eieren tellen wel volledig mee voor de tussendoelen maar slechts voor de helft bij de eindtelling. 10 eieren is dan 5 punten. Dat vermindert het eieren rapen in de laatste ronde misschien. Nog niet geprobeerd. Probleem ervaar ik nog als niet ernstig genoeg.

Over het geluk bij kaarten trekken. Is idd zo natuurlijk. Wat mij dan lucht geeft, is het loslaten van een of 2 tussendoelen, zodat meer focus ontstaat op eigen bonusdoelen, of een vogel met veel punten. Daar kun je gewoon mee winnen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 15:23 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Vanmorgen kwam Wingspan nog eens ter tafel. Mijn vriendin had geen zin om te draften want dat vond ze teveel gedoe en dan moest ze over nóg meer kaarten en opties nadenken. Ik gaf haar wel gelijk.

Uiteindelijk konden we allebei vrij snel twee goedkope vogeltjes neerleggen maar verder zat het me niet mee. Tijdens het hele spel is er slechts één visje geworpen en de muizen waren eveneens schaars. De kaarten die op het display lagen vroegen bijna allemaal om, je raadt het al, vis en muis. Blind trekken van de stapel leverde onbenullige vogeltjes.
Telkens dubbel voedsel betalen kost uiteindelijk teveel acties. Het gebrek aan vis resulteerde ook in weinig watervogels, dus weinig kaarten die getrokken werden.

Overigens deden we het allebei niet best, ik verloor met 69-65 en ik had 41 punten met de vogels en 8 met mijn enige bonuskaart (5 bosvogels). En twee eitjes tegenover 15 van mijn vriendin, die in de laatste ronde 4x eieren had gelegd.

Desalniettemin was het weer leuk, maar ik hoop dat de uitbreiding iets aan de geluks- (of beter gezegd pech-) factor doet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 15:48 
3. Ark Nova (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Jerome schreef:
Vanmorgen kwam Wingspan nog eens ter tafel. Mijn vriendin had geen zin om te draften want dat vond ze teveel gedoe en dan moest ze over nóg meer kaarten en opties nadenken. Ik gaf haar wel gelijk.

Uiteindelijk konden we allebei vrij snel twee goedkope vogeltjes neerleggen maar verder zat het me niet mee. Tijdens het hele spel is er slechts één visje geworpen en de muizen waren eveneens schaars. De kaarten die op het display lagen vroegen bijna allemaal om, je raadt het al, vis en muis. Blind trekken van de stapel leverde onbenullige vogeltjes.
Telkens dubbel voedsel betalen kost uiteindelijk teveel acties. Het gebrek aan vis resulteerde ook in weinig watervogels, dus weinig kaarten die getrokken werden.

Overigens deden we het allebei niet best, ik verloor met 69-65 en ik had 41 punten met de vogels en 8 met mijn enige bonuskaart (5 bosvogels). En twee eitjes tegenover 15 van mijn vriendin, die in de laatste ronde 4x eieren had gelegd.

Desalniettemin was het weer leuk, maar ik hoop dat de uitbreiding iets aan de geluks- (of beter gezegd pech-) factor doet.


Leuk verhaal. Klinkt zeer als Wingspan. Toch vind ik de potjes zoals jij beschrijft spannender dan wanneer de scores heel erg uit elkaar liggen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 16:03 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
De vorige keer eindigden we gelijk, maar ik had 1 voedsel meer over. Spannend!
Nou ja, eigenlijk pas bij het optellen van de punten want tijdens het spel heb ik hoogstens een vaag idee van de stand. Ik tel de vogeltjes aan de overkant niet op en zo.

:o


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 17:13 
6. Scythe (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Herkenbaar. Zelfde hier in huis. Ik vind dat vage idee van wat de anderen hebben liggen bij dit spel juist heel prettig, gek genoeg. De handkaarten van eenieder liggen ook gewoon open en er is veel communicatie onderling over de beste zet. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 26 jul 2019, 17:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Pura Vida schreef:
De handkaarten van eenieder liggen ook gewoon open en er is veel communicatie onderling over de beste zet.


:eh:

Hier niet. We gunnen elkaar niks. Dat alleen is genoeg reden om kaarten blind te trekken of de dobbelsteen uit het bakje te pakken die de ander het hardst nodig heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Kennerspiel des Jahres 2019: Wingspan  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Elisabeth Hargrave, Feuerland Spiele, Flügelschlag, Kennerspiel des Jahres 2019, Wingspan, spellenprijs, spellenprijzen, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®