Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 jul 2019, 17:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6307
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Uitgever 999 Games kondigt vandaag Western Empires aan. Dit spel is bedoeld voor de internationale markt en zal dan ook als Engelstalig spel uitgebracht worden, eerder atypisch voor deze pionier voor spellen in het Nederlands.



Western Empires is gebaseerd op Mega Civilization, het megaspel van Francis Tresham, dat zelf al een verdere ontwikkeling was van klassiekers Advanced Civilization en Civilization uit 1980 van dezelfde auteur. 999 Games bracht Mega Civilization in 2015 uit in een beperkte oplage. Ontwerpers Flo de Haan, Gerart de Haan en John Rodriguez zorgden voor de doorontwikkeling tot Western Empires. Het grafisch ontwerp is van de hand van Franz Vohwinkel, als sinds 1991 actief met het illustreren van spellen.

De mogelijkheid bestaat dat in de toekomst ook Eastern Empires wordt uitgebracht. Dat zou dan een apart spel zijn, met een andere kaart, nieuwe beschavingen en nieuwe uitdagingen. Voor wie het groots ziet, kunnen beide spellen gecombineerd worden (tot Mega Empires?).

Western Empires kan gespeeld worden met 5 tot 9 spelers en kan tot 12 uur duren. Toch gebruikt het spel een eenvoudig spelmechanisme en is het redelijk makkelijk te leren. Tijdens deze speeltijd doorlopen de spelers met verschillende beschavingen zowat 8000 jaar geschiedenis: van de steentijd, over het bronzen tijdperk tot de ijzertijd. Rijken groeien en raken in verval. Spelers kunnen kiezen uit negen beschavingen: Romeinen, Iberiërs, Grieken, Minoërs, Hattiërs, Assyriërs, Egyptenaren, Carthagers en Kelten.



Western Empires is geen wargame, hoewel er wel conflicten uitgevochten worden, in essentie is het eerder een spel over culturen, onderlinge handel en ontwikkelingen, maar ook met een portie onheil en tegenslagen. De speler die het best kan samenwerken, handel drijven, zijn territorium kan beschermen en uitbreiden, zijn volk kan beschermen tegen invallen en natuurrampen en zo zijn beschaving doorheen de tijdperken kan leiden maakt kans om dit spel te winnen.

Western Empires
  • uitgever: 999 Games
  • spelers: 5 tot 9
  • leeftijd: 12+
  • speelduur: 6u tot 12u
  • auteurs: Flo de Haan, Gerart de Haan en John Rodriguez
  • illustraties: Franz Vohwinkel

website uitgever:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jul 2019, 10:24 
1. Betrayal Legacy (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam
Inmiddels is de preorder geopened, met gratis uitbreiding Special Buildings voor de eerste 1000 preorders. Op te halen op Spiel'19, of anders wordt het na de beurs verzonden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jul 2019, 10:38 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Het idee en de artwork is erg tof maar wel voor een selecte doelgroep.

5 tot 9 spelers bij elkaar krijgen voor een spel dat tussen de 6 en 12 uur duurt is wel erg lastig.

Was het 6 tot 8 uur dan is de te verwachten speeltijd al iets nauwkeuriger. Vanaf 4 spelers zou ook al veel schelen want dat kunnen 2 stelletjes samenspelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jul 2019, 14:31 
.

Berichten: 229
:shock: 999 games laat eindelijk de rode rand weg als ik de weergave van de doos moet geloven :clap: daar wordt ik dan weer blij van :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021, 18:58 
4. Caylus (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 396
Woonplaats: Kleve
Ga dit spel als wargamer nooit kopen. Waarom niet? Zal ik uitleggen.
1: Het aantal spelers. Ik heb al moeite om 5 wargamers aan tafel te krijgen.
2:Tijdsduur. Teveel en dat met minimaal 5.Er zijn zoveel wargames die sneller gaan met het minimaal spelers.
3: Te duur. Ik ga geen 119 euro betalen voor een spel wat 1-2 op tafel komt vanwege de tijds duur en spelers.
4: En als ik de uitbreiding wil moet ik nog eens 100 euro geven. Terwijl voor een gemiddeld wargame tussen de 60-80 euro betaald wordt.
5: Het gaat vooral om het aantal spelers/tijdduur/prijsverhouding voor MIJ.
6: Als ik het geld dan toch moet uitgeven.Dan ga ik voor The Devils Cauldron van MMP.
Maar dit is mijn mening en dat doet niet af aan het spel,en gameplay.
Dit is hoe ik er over denk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021, 20:22 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Frost schreef:
Ga dit spel als wargamer nooit kopen. Waarom niet? Zal ik uitleggen.
1: Het aantal spelers. Ik heb al moeite om 5 wargamers aan tafel te krijgen.
2:Tijdsduur. Teveel en dat met minimaal 5.Er zijn zoveel wargames die sneller gaan met het minimaal spelers.
3: Te duur. Ik ga geen 119 euro betalen voor een spel wat 1-2 op tafel komt vanwege de tijds duur en spelers.
4: En als ik de uitbreiding wil moet ik nog eens 100 euro geven. Terwijl voor een gemiddeld wargame tussen de 60-80 euro betaald wordt.
5: Het gaat vooral om het aantal spelers/tijdduur/prijsverhouding voor MIJ.
6: Als ik het geld dan toch moet uitgeven.Dan ga ik voor The Devils Cauldron van MMP.
Maar dit is mijn mening en dat doet niet af aan het spel,en gameplay.
Dit is hoe ik er over denk.


Altijd goed om in de gaten te hebben dat een spel niet bij je past. :thumbup:

Altijd onzinnig om een spel af te rekenen op eigenschappen die het spel niet heeft. Dit is toch geen wargame in de door jou bedoelde zin?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021, 21:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Erwin schreef:
Frost schreef:
Ga dit spel als wargamer nooit kopen. Waarom niet? Zal ik uitleggen.
1: Het aantal spelers. Ik heb al moeite om 5 wargamers aan tafel te krijgen.
2:Tijdsduur. Teveel en dat met minimaal 5.Er zijn zoveel wargames die sneller gaan met het minimaal spelers.
3: Te duur. Ik ga geen 119 euro betalen voor een spel wat 1-2 op tafel komt vanwege de tijds duur en spelers.
4: En als ik de uitbreiding wil moet ik nog eens 100 euro geven. Terwijl voor een gemiddeld wargame tussen de 60-80 euro betaald wordt.
5: Het gaat vooral om het aantal spelers/tijdduur/prijsverhouding voor MIJ.
6: Als ik het geld dan toch moet uitgeven.Dan ga ik voor The Devils Cauldron van MMP.
Maar dit is mijn mening en dat doet niet af aan het spel,en gameplay.
Dit is hoe ik er over denk.


Altijd goed om in de gaten te hebben dat een spel niet bij je past. :thumbup:

Altijd onzinnig om een spel af te rekenen op eigenschappen die het spel niet heeft. Dit is toch geen wargame in de door jou bedoelde zin?


Het zou een interessante blog kunnen zijn:
Wargamers perspectief op…
Ik verwacht verrassende bijdragen over Wingspan, Hallertau, LAMA enzovoorts.
Of het veel zin heeft? Ach, vermakelijk is het wel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Western Empires - 999 Games gaat internationaal  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

999 Games, Eastern Empires, Flo de Haan, Francis Tresham, Franz Vohwinkel, Gerart de Haan, John Rodriguez, Mega Civilization, Western Empires



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®